www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Whizpr

VMware maakt resultaten tweede kwartaal 2015 bekend

* Jaar-op-jaar omzetgroei (non-GAAP) van 10 procent tot $ 1,60 miljard; 13 procent groei tegen constante wisselkoers
* GAAP EPS van 93 dollarcent, een toename van 15 procent jaar-op-jaar; Non-GAAP EPS van 40 dollarcent; een toename van 5 procent jaar-op-jaar
* VMware voor zesde opeenvolgende jaar gepositioneerd als leider in nieuwste Magic Quadrant voor x86 Server Virtualization Infrastructure

Utrecht, 22 juli 2015 - VMware, Inc (NYSE: VMW), wereldwijd leider in cloud-infrastructuur en business mobility, maakt de financiële resultaten bekend voor het tweede kwartaal van 2015:

Kwartaalresultaten
  • De GAAP-omzet in het tweede kwartaal bedroeg $ 1,52 miljard, een stijging van 4 procent vergeleken met het tweede kwartaal van 2014 of een stijging van 8 procent (jaar-op-jaar) tegen constante wisselkoers. De GAAP-omzet viel lager uit door een overeenkomst die is gesloten met het ‘Department of Justice’ (DOJ) en de ‘General Service Administration’ (GSA) voor een bedrag van $ 75,5 miljoen. Deze is in het tweede kwartaal in contanten voldaan.

• De non-GAAP-omzet in het tweede kwartaal bedroeg $ 1,60 miljard, een stijging van 10 procent vergeleken met het tweede kwartaal van 2014 of een stijging van 13 procent (jaar-op-jaar) tegen constante wisselkoers.

• De omzet uit licenties bedroeg in het tweede kwartaal $ 638 miljoen, een stijging van 4 procent vergeleken met het tweede kwartaal van 2014, of een stijging van 9 procent (jaar-op-jaar) tegen constante wisselkoers.

• De GAAP-nettowinst bedroeg in het tweede kwartaal $ 172 miljoen, ofwel 40 dollarcent per aandeel, een stijging van 5 procent vergeleken met de $167 miljoen, of 38 dollarcent per aandeel, in het tweede kwartaal van 2014. De non-GAAP nettowinst bedroeg het afgelopen kwartaal $ 396 miljoen, of 93 dollarcent per aandeel: een stijging van 15 procent vergeleken met het tweede kwartaal van 2014, toen deze nog $ 351 miljoen, ofwel 81 dollarcent per aandeel bedroeg.

• Het GAAP-bedrijfsresultaat bedroeg in het tweede kwartaal $ 206 miljoen, een stijging van 3 procent in vergelijking met het tweede kwartaal van 2014. Het non-GAAP bedrijfsresultaat was in het tweede kwartaal $ 479 miljoen; een stijging van 12 procent vergeleken met het tweede kwartaal een jaar eerder.

• De operating cash flow bedroeg in het tweede kwartaal $ 316 miljoen. De vrije kasstroom bedroeg in het tweede kwartaal $ 238 miljoen. Beide cijfers zijn negatief beïnvloed door de GSA-overeenkomst van $ 75,5 miljoen die is voldaan in het tweede kwartaal.

• Cash, cash-equivalenten en korte termijn investeringen bedroegen $ 7,00 miljard en de uitgestelde omzet bedroeg op 30 juni 2015 $ 4,81 miljard.

• De totale omzet plus opeenvolgende veranderingen in uitgestelde omzet bleven gelijk jaar-op-jaar, en stegen met 5 procent jaar-op-jaar aangepast aan constante wisselkoers.

• De omzet uit licenties plus opeenvolgende veranderingen in uitgestelde omzet uit licenties steeg 3 procent (jaar-op-jaar) en groeide 9 procent jaar-op-jaar aangepast aan constante wisselkoers.

“Onze resultaten in het tweede kwartaal zijn solide en zo bouwen we voort op de stevige start die we hebben gemaakt in het eerste kwartaal”, aldus Pat Gelsinger, chief executive officer van VMware. “We hebben het afgelopen kwartaal veel bevestiging gekregen van analisten, partners en klanten. Ook hebben we onze business mobility-strategie aangekondigd waarmee we organisaties helpen hun bedrijfsprocessen te transformeren.”

Het volledige, Engelstalige persbericht is hier te vinden. Een replay van de earnings conference call is hier te beluisteren.

Gartner’s Magic Quadrant
VMware maakt ook bekend dat zij voor het zesde opeenvolgende jaar zijn geplaatst in het Leiders-quadrant van Gartner’s Magic Quadrant voor x86 servervirtualisatie-infrastructuur.

VMware vSphere: dé oplossing voor de hybride cloud
Met meer dan 650 nieuwe features en innovaties biedt VMware vSphere 6 een hoog beschikbare, robuuste, on-demand cloud-infrastructuur. Klanten kunnen hier hun applicaties op laten draaien en ze beschermen en beheren. Enkele feiten:

- Wereldwijd wordt VMware vSphere gebruikt door meer dan 500.000 klanten, waaronder 100 procent van de Fortune 100.
- vSphere ondersteunt bijna 5.000 applicaties, waaronder bedrijfskritische applicaties, big data-workloads en cloud-applicaties.
VMware vCloud Air, gebouwd op VMware vSphere, stelt organisaties in staat snel en naadloos hun datacenter uit te breiden naar de cloud. Dit met gebruik van de tools en processen waarmee ze al bekend zijn.
- Meer dan 4.000 VMware vCloud Air Network serviceprovider-partners bieden VMware-gebaseerde cloud-diensten in meer dan 100 landen.

Bekijk hier de 2015 Magic Quadrant for x86 Server Virtualization Infrastructure.

-----------------

Over VMware
VMware is is wereldwijd leider in cloud-infrastructuur en business mobility. De oplossingen van het bedrijf, die zijn gebaseerd op VMware’s gerenommeerde virtualisatietechnologie, maken een nieuw IT-model mogelijk dat altijd beschikbaar, flexibel en bovendien veiliger is. Klanten kunnen hierdoor sneller innoveren, en automatisch en veiliger elke applicatie leveren of consumeren. VMware behaalde in 2014 een jaaromzet van 6 miljard dollar, heeft meer dan 500.000 klanten en meer dan 75.000 partners. VMware is gevestigd in Silicon Valley, met kantoren over de hele wereld en kan online worden gevonden op www.vmware.com/nl.

VMware
Marcel Leenhouts
Telefoon: 030 284 95 00
E-mail: mleenhouts(at)vmware.com

Whizpr
Winnie Silvertand
E-mail: vmware(at)whizpr.nl
Tags bij dit bericht
Eerder van VMware Nederland
5 nov 2019 VMware kondigt innovaties aan tijdens VMworld 2019 Europe

4 dec 2018 VMware biedt ‘As-A-Service-model’ voor lokale datacenters met nieuwe oplossingen voor AWS Outposts

6 nov 2018 VMware en AWS versnellen wereldwijde uitrol van VMware Cloud on AWS

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl