www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.LVTPR.nl
Datum: (5 jaar en 11 dagen geleden)
PR: Whizpr

VMware maakt resultaten tweede kwartaal 2015 bekend

* Jaar-op-jaar omzetgroei (non-GAAP) van 10 procent tot $ 1,60 miljard; 13 procent groei tegen constante wisselkoers
* GAAP EPS van 93 dollarcent, een toename van 15 procent jaar-op-jaar; Non-GAAP EPS van 40 dollarcent; een toename van 5 procent jaar-op-jaar
* VMware voor zesde opeenvolgende jaar gepositioneerd als leider in nieuwste Magic Quadrant voor x86 Server Virtualization Infrastructure

Utrecht, 22 juli 2015 - VMware, Inc (NYSE: VMW), wereldwijd leider in cloud-infrastructuur en business mobility, maakt de financiële resultaten bekend voor het tweede kwartaal van 2015:

Kwartaalresultaten
  • De GAAP-omzet in het tweede kwartaal bedroeg $ 1,52 miljard, een stijging van 4 procent vergeleken met het tweede kwartaal van 2014 of een stijging van 8 procent (jaar-op-jaar) tegen constante wisselkoers. De GAAP-omzet viel lager uit door een overeenkomst die is gesloten met het ‘Department of Justice’ (DOJ) en de ‘General Service Administration’ (GSA) voor een bedrag van $ 75,5 miljoen. Deze is in het tweede kwartaal in contanten voldaan.

• De non-GAAP-omzet in het tweede kwartaal bedroeg $ 1,60 miljard, een stijging van 10 procent vergeleken met het tweede kwartaal van 2014 of een stijging van 13 procent (jaar-op-jaar) tegen constante wisselkoers.

• De omzet uit licenties bedroeg in het tweede kwartaal $ 638 miljoen, een stijging van 4 procent vergeleken met het tweede kwartaal van 2014, of een stijging van 9 procent (jaar-op-jaar) tegen constante wisselkoers.

• De GAAP-nettowinst bedroeg in het tweede kwartaal $ 172 miljoen, ofwel 40 dollarcent per aandeel, een stijging van 5 procent vergeleken met de $167 miljoen, of 38 dollarcent per aandeel, in het tweede kwartaal van 2014. De non-GAAP nettowinst bedroeg het afgelopen kwartaal $ 396 miljoen, of 93 dollarcent per aandeel: een stijging van 15 procent vergeleken met het tweede kwartaal van 2014, toen deze nog $ 351 miljoen, ofwel 81 dollarcent per aandeel bedroeg.

• Het GAAP-bedrijfsresultaat bedroeg in het tweede kwartaal $ 206 miljoen, een stijging van 3 procent in vergelijking met het tweede kwartaal van 2014. Het non-GAAP bedrijfsresultaat was in het tweede kwartaal $ 479 miljoen; een stijging van 12 procent vergeleken met het tweede kwartaal een jaar eerder.

• De operating cash flow bedroeg in het tweede kwartaal $ 316 miljoen. De vrije kasstroom bedroeg in het tweede kwartaal $ 238 miljoen. Beide cijfers zijn negatief beïnvloed door de GSA-overeenkomst van $ 75,5 miljoen die is voldaan in het tweede kwartaal.

• Cash, cash-equivalenten en korte termijn investeringen bedroegen $ 7,00 miljard en de uitgestelde omzet bedroeg op 30 juni 2015 $ 4,81 miljard.

• De totale omzet plus opeenvolgende veranderingen in uitgestelde omzet bleven gelijk jaar-op-jaar, en stegen met 5 procent jaar-op-jaar aangepast aan constante wisselkoers.

• De omzet uit licenties plus opeenvolgende veranderingen in uitgestelde omzet uit licenties steeg 3 procent (jaar-op-jaar) en groeide 9 procent jaar-op-jaar aangepast aan constante wisselkoers.

“Onze resultaten in het tweede kwartaal zijn solide en zo bouwen we voort op de stevige start die we hebben gemaakt in het eerste kwartaal”, aldus Pat Gelsinger, chief executive officer van VMware. “We hebben het afgelopen kwartaal veel bevestiging gekregen van analisten, partners en klanten. Ook hebben we onze business mobility-strategie aangekondigd waarmee we organisaties helpen hun bedrijfsprocessen te transformeren.”

Het volledige, Engelstalige persbericht is hier te vinden. Een replay van de earnings conference call is hier te beluisteren.

Gartner’s Magic Quadrant
VMware maakt ook bekend dat zij voor het zesde opeenvolgende jaar zijn geplaatst in het Leiders-quadrant van Gartner’s Magic Quadrant voor x86 servervirtualisatie-infrastructuur.

VMware vSphere: dé oplossing voor de hybride cloud
Met meer dan 650 nieuwe features en innovaties biedt VMware vSphere 6 een hoog beschikbare, robuuste, on-demand cloud-infrastructuur. Klanten kunnen hier hun applicaties op laten draaien en ze beschermen en beheren. Enkele feiten:

- Wereldwijd wordt VMware vSphere gebruikt door meer dan 500.000 klanten, waaronder 100 procent van de Fortune 100.
- vSphere ondersteunt bijna 5.000 applicaties, waaronder bedrijfskritische applicaties, big data-workloads en cloud-applicaties.
VMware vCloud Air, gebouwd op VMware vSphere, stelt organisaties in staat snel en naadloos hun datacenter uit te breiden naar de cloud. Dit met gebruik van de tools en processen waarmee ze al bekend zijn.
- Meer dan 4.000 VMware vCloud Air Network serviceprovider-partners bieden VMware-gebaseerde cloud-diensten in meer dan 100 landen.

Bekijk hier de 2015 Magic Quadrant for x86 Server Virtualization Infrastructure.

-----------------

Over VMware
VMware is is wereldwijd leider in cloud-infrastructuur en business mobility. De oplossingen van het bedrijf, die zijn gebaseerd op VMware’s gerenommeerde virtualisatietechnologie, maken een nieuw IT-model mogelijk dat altijd beschikbaar, flexibel en bovendien veiliger is. Klanten kunnen hierdoor sneller innoveren, en automatisch en veiliger elke applicatie leveren of consumeren. VMware behaalde in 2014 een jaaromzet van 6 miljard dollar, heeft meer dan 500.000 klanten en meer dan 75.000 partners. VMware is gevestigd in Silicon Valley, met kantoren over de hele wereld en kan online worden gevonden op www.vmware.com/nl.

VMware
Marcel Leenhouts
Telefoon: 030 284 95 00
E-mail: mleenhouts(at)vmware.com

Whizpr
Winnie Silvertand
E-mail: vmware(at)whizpr.nl
Laatste van VMware Nederland
Onderzoek VMware: CEO’s moeten technologie in hun DNA hebben om succesvol te zijn

VMware introduceert elastische infrastructuur voor AI/ML-applicaties met VMware vSphere 7

VMware introduceert tweede generatie van VMware Cloud on Dell EMC
Wereldleider in beveiliging van mobiele apparaten en apps, Zimperium, sluit distributie-overeenkomst met Distology

THE BRISTOL GROUP en Guardian360 sluiten partnership voor de levering van continue veiligheidsscans in Duitsland

Frontline Solutions her-certificeert zich voor ISO27001

IFS uitgeroepen tot Leider in Gartner’s 2020 Magic Quadrant for Field Service Management

Slechts 5 procent vindt innovatie in de dienstverlening het belangrijkst bij keuze financiële dienstverlener

Zyxel introduceert tri-mode beheer met nieuwe hybride switch

Heijmans gaat langdurige IT-samenwerking aan met Conclusion

BOYS WITH BRAINS NU IN 17 LANDEN IN EUROPA ACTIEF

Broad Horizon neemt Data Management Professionals over

Razer DeathAdder V2 nu beschikbaar in mini-variant

Tilburgse onderwijsinstellingen slaan handen ineen voor ICT

Oracle Autonomous Database nu beschikbaar in datacenters van klanten

Oracle kondigt 'Oracle Dedicated Region Cloud@Customer' aan
Thunderbolt 4: universele kabelconnectiviteit voor iedereen

Partnership Solipsis Managed Services en Printix maakt locatieonafhankelijk printer-management mogelijk vanuit de cloud

Werknemers bereid tot langere trips als zakenreizen daarmee duurzamer worden

Spotify lanceert ‘Soundtrack Your Workout’

Behoefte aan Tech-oplossingen ter voorkoming van COVID-19 groeit in vastgoedsector

Western Digital vergroot capaciteit enterprise HDD’s naar 18TB

Nederland dreigt toppositie binnen Europese startup ecosystemen te verliezen

ZIVVER lanceert veilig en betaalbaar videobellen

ICT GROUP CONVENES EXTRAORDINARY MEETING OF SHAREHOLDERS
Verstreken tijd: 5 jaar en 11 dagen
VMware Nederla.. contact

Logo VMware Nederland

www.vmware.com/nl.html
VMware Nederla.. sociaal

VMware Nederla.. tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo IFS
Logo CRM Partners
Logo Zyxel