www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Ricoh bouwt private cloud en transformeert supportservice met Oracle SPARC-servers en ZFS Storage

Internet of Things-oplossing verzamelt en analyseert data van miljoenen apparaten en ondersteunt bij het anticiperen op supportvragen

Ricoh Company, Ltd, een van ‘s werelds toonaangevende bedrijven op het gebied van printen en documentbeheer, gebruikt Oracle SPARC T5-servers samen met Oracle ZFS Storage Appliances en Oracle Database. Hiermee analyseert Ricoh data van RICOH @Remote, de realtime supportservice van het bedrijf, voor klanten in meer dan honderd landen en regio’s. Deze service monitort en verzamelt duizenden datapunten van miljoenen multifunctionele printers, waaronder het aantal geprinte pagina’s, tonerniveaus en printinstellingen. Daarnaast genereert deze service rapportages over configuratie en operationele status.

Door het analyseren van deze data ziet Ricoh kansen om de klanttevredenheid van zijn supportservice te verschuiven van reactief naar proactief en klanten een nog betere ervaring te bieden. Deze data-analyse maakt het mogelijk potentiële problemen te voorspellen en detecteren nog voor ze gebeuren. Daarnaast kan Ricoh nu de onderhoudsfrequentie en inspectiebezoeken optimaliseren en de downtime van apparaten minimaliseren.

Ricoh bouwde een private cloud die toegankelijk is voor de hele RICOH @Remote-groep en die highspeed-toegang ondersteunt vanuit interne netwerken. Ricoh ziet namelijk dat het verzamelen van data binnen het hele bedrijf nauwkeurig inzicht en nauwkeurige analyse mogelijk maken. SPARC T5-servers met Oracle Solaris en Oracle ZFS Storage ZS3 Appliances worden gebruikt voor data-analyse met de ZFS Storage ZS3-series, die ook dienst doet als opslag voor operationele data van RICOH @Remote.

“De data van RICOH @Remote slaan we op in Oracle Database. Daarom is een private cloud, gebaseerd op Oracle SPARC T5-servers en ZFS Storage ZS3, een logische keuze voor het verzamelen, verwerken en analyseren van big data van onze supportservice”, zegt Toshiaki Sato, deputy general manager van het Development Process Innovation Center van Ricoh Company, Ltd. “Oracle krijgt hiermee ook gedetailleerd inzicht in het analyseren van big data en het bouwen van een cloudinfrastructuur. We wisten dat deze Oracle-oplossing ideaal zou zijn voor het ondersteunen van onze groei-ambities.”

De inzet van Oracle-hardware en -software biedt Ricoh een aantal voordelen, waaronder snellere data-overdracht en het elimineren van knelpunten in de storage performance. Deze oplossing beschikt over een 40 Gbps InfiniBand en simultane, parallelle verwerking, nodig om te voldoen aan de hoge transactie-eisen van big data-analyse. Oracle ZFS Storage ZS3 biedt tevens een kosteneffectieve en hoog-schaalbare back-upinfrastructuur voor de private cloud van Ricoh en realtime prestatie-analyse met de DTrace Storage Analytics-tool.

De op Oracle gebaseerde cloud biedt Ricoh tevens de armslag die het bedrijf nodig heeft om zijn toekomstige groei te realiseren. Oracle Advanced Compression en Hybrid Columnar Compression wisten het datavolume van Ricoh met meer dan dertig procent terug te brengen. Door de schaalbaarheid van de Oracle ZFS Storage Appliance is Ricoh in staat zijn back-upinfrastructuur kosteneffectief op te schalen, al naar gelang de groei van RICOH @Remote.
RICOH @Remote is een nieuwe service op afstand voor netwerkapparaten in een LAN-/breedband-omgeving. Deze service biedt gebruikers meer gebruiksgemak en gemoedsrust.

Aanvullende informatie
Volg Oracle op LinkedIn en via @Oracle op Twitter. Meer informatie over Oracle SPARC-servers en ZFS Storage krijgt u via ons Twitter-account @OracleHardware.
  =/=/=/=/=/=

Over Oracle
Oracle biedt een uitgebreide, volledig geïntegreerde reeks cloudapplicaties en platformdiensten. Voor meer informatie over Oracle (NYSE: ORCL): www.oracle.com.

Handelsmerken
Oracle en Java zijn geregistreerde handelsmerken van Oracle en/of zijn dochterondernemingen. Andere namen zijn handelsmerken van hun respectievelijke eigenaren.
Tags bij dit bericht