www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2473 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Transfer Solutions bouwt MutatieMeldSysteem voor het SVB-BGT

Het Samenwerkingsverband van Bronhouders Basisregistratie Grootschalige Topografie (SVB-BGT) heeft Transfer Solutions opdracht gegeven voor haar ICT-aanbesteding MutatieMeldSysteem.

Eerder al ontwikkelde Transfer Solutions de ICT-applicatie “Bravo” voor de SVB-BGT. De essentie van de Bravo applicatie ligt in het samenvoegen van topografische gegevens van diverse bronhouders tot één consistent geheel. Doel: de hele overheid gebruikt de zelfde basisset grootschalige topografie van Nederland.

SVB-BGT vertegenwoordigt de bronhouders in de transitie naar en het actueel houden van de BGT. Nu bronhouders bijna klaar zijn met de transitie naar de BGT, gaat de volgende fase van start: die van beheer en bijhouding. Belangrijk onderdeel daarvan is het beheren van de mutatiemeldingen. Dat gebeurt in een MMS: een mutatiemeldsysteem.

Bronhouders die vertrouwd zijn met het MMS van de GBKN (De Grootschalige Basiskaart van Nederland), zal het nieuwe MMS van de BGT erg bekend voorkomen. In feite is het een vergelijkbaar systeem, alleen vertaald naar de huidige technische maatstaven. MMS wordt een op zichzelf staande online applicatie, die prima aansluit op de software die bronhouders al in huis hebben.’

MMS biedt één systeem voor de wettelijk verplichte terugmeldingen én de eigen mutaties. Officiële terugmeldingen op de BGT komen binnen bij het Kadaster en worden via het MMS doorgestuurd naar de betreffende bronhouder. Een ander voordeel is dat de meldingen in dit MMS toegankelijk zijn voor alle bronhouders in een gebied.

Bron: Adri Noorlander SVB-BGT
Meer informatie: www.SVB-BGT.nl en www.transfer-solutions.com.

Over SVB-BGT
Om de samenwerking tussen bronhouders te faciliteren is door de bronhouders de stichting Samenwerkingsverband van Bronhouders BGT (SVB-BGT) opgericht. Het SVB-BGT voert de regie over de overgang naar de BGT. Zij faciliteert kennisdeling en samenwerking en vertegenwoordigt bronhouders in de overgang naar en het bijhouden van de BGT. Het opbouwen en bijhouden van de BGT is een taak van de zeven bronhouders: gemeenten, provincies, waterschappen, Rijkswaterstaat, de ministeries van Defensie en Economische Zaken (Landbouw) en ProRail. De BGT moet op 1 januari 2016 gereed zijn.

Over Transfer Solutions
Transfer Solutions is een gezonde, solide en innovatieve IT dienstverlener met een duidelijk profiel en aanwezigheid in de markt. Vanaf de oprichting in 1995 groeide Transfer Solutions van tien naar 140 medewerkers. Het totale dienstenpakket omvat het ontwerpen en ontwikkelen van IT oplossingen alsmede het professioneel beheren van de gebouwde systemen. Tevens beschikt Transfer Solutions over een opleidingscentrum waar IT professionals opgeleid worden op het gebied van Oracle- en Java technologie.