Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
Datum: (6 jaar en 89 dagen geleden)

Booking.com lanceert gepersonaliseerde service voor Android-gebruikers

Met Booking Now voor Android kunnen meer dan 690.000 accommodaties geboekt worden in slechts twee stappen

Amsterdam, 13 juli 2015 – Booking.com verbreedt zijn mobiele aanbod met de introductie van Booking Now voor Android. Android-gebruikers kunnen nu op alle mobiele apparaten genieten van last-minute vakanties die in slechts twee stappen geboekt kunnen worden. Zij hebben daarbij de keuze uit Booking.com's enorme aanbod van meer dan 690.000 accommodaties in meer dan 79.000 bestemmingen.

Booking Now voor Android kan volledig worden aangepast aan het unieke profiel van elke gebruiker, waarbij gefilterd kan worden op persoonlijke voorkeuren zoals prijs, WiFi, ontbijt en parkeren. De app voor Android genereert automatisch suggesties voor passende accommodaties, gebaseerd op de exacte locatie van de reiziger en de individuele voorkeuren. Dankzij GPS-technologie krijgt de gebruiker een gedetailleerde routebeschrijving tot aan de voordeur van de accommodatie.

In 2015 zal, naar verwachting, wereldwijd 86 procent van de reizigers gebruik maken van een smartphone voor het boeken van een accommodatie. Van de ondervraagden geeft 85 procent aan dat technologie het spontaan boeken van reizen tegenwoordig makkelijk maakt.* Booking Now voor Android sluit naadloos aan op de veranderende behoeften van de reiziger, door een op maat gemaakte zoek- en boekervaring. Daarmee wordt het gemakkelijker voor reizigers om een last-minute uitstapje te regelen.

"Wij zien een groeiende vraag naar reizen die spontaan en onderweg geboekt worden. Wereldwijd wordt voor bijna de helft van de reserveringen die binnen 48 uur voor aankomst gemaakt worden, gebruik gemaakt van een smartphone**, waarvan een belangrijk deel op een Android", zegt Stuart Frisby, Principal Designer bij Booking.com. "Wij streven ernaar onze klanten technologie te bieden die flinke meerwaarde biedt, en waarmee ze in staat zijn om accommodaties te boeken die precies bij hun wensen aansluiten, wat voor apparaat ze ook gebruiken. Booking Now voor Android is de ideale oplossing voor onderweg, en het perfecte 'reismaatje' voor alle Android-gebruikers."

Last-minute boekingen beleven wereldwijd een piek in augustus, en daarom is Booking Now voor Android precies op tijd geïntroduceerd voor reizigers die zo spontaan en direct mogelijk willen boeken bij de dichtstbijzijnde accommodatie die voldoet aan hun persoonlijke wensen.

Booking Now voor Android wordt ondersteund door Booking.com's betrouwbare netwerk, met 24/7 klantenservice en is nu wereldwijd beschikbaar in 42 talen.

*Gebaseerd op onderzoek van Booking.com in 2014
**Gebaseerd op data van Booking.com

Booking Now is nu wereldwijd beschikbaar voor download in de Google Play Store.

VOOR PERSINFORMATIE

Mocht u vragen hebben over het bovenstaande, dan kunt u contact opnemen met Martijn van Amersfoort of Loes Bruin van Edelman. Voor hoge resolutie beeldmateriaal kunt u hier terecht.

Edelman
Martijn van Amersfoort / Loes Bruin
Telefoon: 020 301 17 66
Martijn.vanAmersfoort@edelman.com / Loes.Bruin@edelman.com

Over Booking.com:
Booking.com is de wereldleider in het online boeken van hotels en andere accommodaties. Het garandeert de beste prijzen voor elk accommodatietype - van kleine zelfstandige accommodaties tot luxe vijfsterrenketens. Gasten hebben altijd en overal toegang tot de website van Booking.com, via hun PC, smartphone of tablet, en ze hoeven geen reserveringskosten te betalen - nooit. De website van Booking.com is beschikbaar in 42 talen, biedt meer dan 690.000 hotels en andere accommodaties, waaronder meer dan 305.000 vakantiewoningen, en beslaat meer dan 79.000 bestemmingen in 212+ landen. De website heeft ruim 49 miljoen beoordelingen die de gasten na hun verblijf hebben geschreven, en trekt online bezoekers uit de hele wereld, zowel uit de toeristische als de zakelijke markt. Booking.com heeft meer dan 19 jaar ervaring en een team van meer dan 9.300 toegewijde werknemers in 160+ kantoren wereldwijd. Booking.com heeft zijn eigen klantenservice, die 24/7 beschikbaar is om de gasten in hun eigen taal te assisteren en te zorgen voor een uitzonderlijke klantervaring.

Booking.com B.V., opgericht in 1996, bezit en beheert Booking.com ™, en is onderdeel van The Priceline Group (NASDAQ: PCLN). Volg ons op Twitter, Google+ en Pinterest, ‘like’ ons op Facebook, of ontdek meer op http://www.booking.com.
Laatste van Booking.com B.V.
Acht reisvoorspellingen voor het jaar 2018 van Booking.com

Booking.com kondigt nieuwe studiebeurzenprogramma’s aan met de TU Delft en de Universiteit van Oxford

Booking.com lanceert nieuw platform voor reisagenten
Verstreken tijd: 6 jaar en 89 dagen
Booking.com B... contact

Logo Booking.com B.V.

info@booking.com
  www.booking.com
Booking.com B... sociaal

Booking.com B... tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Businesspark Nieuw-Vennep Zuid
Logo Citrix
Logo SurveyMonkey