www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.LVTPR.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

Workday herdefinieert bedrijfsplanning, budgettering en prognose

Workday Planning helpt klanten bij de groei van hun bedrijf door een gezamenlijke en continue planning

PLEASANTON, CA en LONDEN, UK (Marketwire 30 juni 2015) - Workday, Inc. (NYSE: WDAY), een vooraanstaande leverancier van cloudapplicaties voor financiën en human resources, presenteert Workday Planning, een nieuwe applicatie voor planning, budgettering en prognose. In combinatie met Workday Financial Management en Workday Human Capital Management (HCM), zal Workday Planning het eerste systeem worden dat real-time financiële en HR-data koppelt aan analyses en bedrijfsplanning. Met Workday Planning kunnen organisaties budgetten en prognoses opstellen, daaraan gezamenlijk werken en acties ondernemen vanuit een compleet systeem. Dat zorgt voor continue prestatieverbeteringen en bedrijfsgroei.

Groei door gezamenlijke en continue planning
De hedendaagse bedrijfsomgeving is zeer dynamisch: veranderende marktomstandigheden, toenemende concurrentie om talent en veeleisende investeerders dwingen organisaties tot meer wendbaarheid en zorgvuldigheid bij de financiële- en personeelsplanning. De huidige planningssystemen en afzonderlijke oplossingen bieden geen real-time inzicht en vereisen vaak aanvullende handmatige berekeningen, in spreadsheets die geen deel uitmaken van de financiële- en HR-systemen. Deze gefragmenteerde benadering leidt tot meerdere versies van de waarheid en kopzorgen over integratie. Die maken het moeilijk om effectief samen te werken en acties te ondernemen in het voor het bedrijf noodzakelijke tempo.

Met behulp van Workday Planning kunnen organisaties doorlopend plannen en samenwerken. Daarmee realiseren ze strategische resultaten en prestaties die in lijn zijn met de doelstellingen van alle stakeholders binnen het bedrijf, zoals financiële-, operationele- en HR-managers. Workday Planning is een waardevolle uitbreiding van de Workday-architectuur, doordat gebruikers op eenvoudige wijze bedrijfsprocessen kunnen configureren en compliance kunnen garanderen dankzij ingebouwde controles en een ononderbroken audit trail in elke fase van de budgetcyclus.

Workday Planning zal gebruikers onder andere de volgende functionaliteit bieden:
  • Eenvoudig budgetten genereren: Met de Workday budgetgenerator kunnen gebruikers historische cijfers en budgetgegevens combineren met modelaannames, waarmee automatisch basisbudgetten worden gegenereerd zonder dat integratie met systemen van derden noodzakelijk is. Bij financiële planning en analyses kan eenvoudig gebruik worden gemaakt van dergelijke modelaannames, zoals geplande jaarlijkse groeipercentages voor opbrengsten en kosten, voor het maken van een basisbudget.

• Naadloos samenwerken bij de planning: Met gedeelde planningsfuncties kunnen teams modellen en scenario's maken die samen met de operationele manager kunnen worden bewerkt tot een definitief budget of definitieve prognose, alles binnen de veilige omgeving van Workday. Gezamenlijke werkbladen zullen de vertrouwde spreadsheets – inclusief gekoppelde en geavanceerde berekeningen – koppelen aan een interactieve rasterervaring die uniek is voor Workday. Zo kunnen financiële teams bijvoorbeeld gezamenlijke werkbladen gebruiken om budgetinformatie in te voeren en vervolgens budgetmodellen delen met stakeholders zoals wervingsmanagers. Die kunnen vervolgens de operationele plannen voor hun divisies, bedrijfseenheden of kostenplaatsen herzien of bijstellen.

• De continue budgetcyclus beter beheren: Wanneer een plan eenmaal definitief is, kunnen teams het budget uitvoeren, de actuele gegevens volgen, budgetcontroles verrichten en de prestaties van de organisatie afzetten tegen het budgetgebruik, met behulp van de ingebouwde analyse- en rapportagetools van Workday. Op basis van deze inzichten kunnen gebruikers vervolgens eenvoudigweg de plannen en prognoses doorlopend bijstellen in een systeem. Zo heeft een financieel manager bijvoorbeeld toegang tot een dashboard om snel variaties in actuele waarden af te zetten tegen targets en om vervolgens een analyse te kunnen maken die hem meer inzicht geeft in de achterliggende oorzaak van de variatie, zoals hoe een niet vervulde functie doorwerkt op de omzettargets. Op basis van deze inzichten kan de manager vervolgens de nodige aanpassingen in het systeem aanbrengen om ervoor te zorgen dat budgets en prognoses in lijn en accuraat zijn.

Verkrijgbaarheid
Workday werkt eraan om Workday Planning in 2016 op de markt te brengen.

Reacties op het nieuws
“De wereld verandert continu. Ondernemers moeten nu de koppen bij elkaar steken om de financiële resultaten en de prestaties van medewerkers continu te verbeteren en groeimogelijkheden te vinden om te kunnen blijven concurreren. Dit vereist een nieuwe benadering van planning, budgettering en prognoses – en één enkel systeem dat gezamenlijk en doorlopend plannen mogelijk maakt", aldus Mike Frandsen, Executive Vice President van Products, Support and Delivery bij Workday. “Wij denken dat Workday Planning dit systeem is. Het vergroot de voordelen van Workday Financial Management en Workday HCM door functioneel grensoverschrijdende teams samen te brengen en te werken met één dataset in één systeem om prestaties te plannen, uit te voeren en te meten en deze bij te stellen om de onderneming te laten groeien."

“Samenwerking is een onderdeel van de cultuur van elke organisatie. Of het nu gaat om e-mailen of het delen van documenten, het is een natuurlijk element van de werkdag van een medewerker. De meeste ondernemingen vertrouwen echter nog steeds op onsamenhangende planningsprocessen, die niet de transparantie, flexibiliteit, veiligheid en inzichten bieden die zo noodzakelijk zijn voor het moderne hoge tempo van zakendoen", aldus Christine Dover, hoofd  Research, Enterprise Applications and Digital Commerce bij IDC. “Workday Planning zal bijdragen aan een gezamenlijke benadering van planning, budgettering en prognoses, zodat organisaties actie kunnen ondernemen en veranderingen kunnen doorvoeren op basis van één dataset in één systeem.”

Aanvullende informatie

Ga naar de blog van Workday voor een aanvullend perspectief van Workday Planning:
3 Takeaways on Workday Planning van Betsy Bland, Vice President Financial Management Products bij Workday

Over Workday
Workday is een toonaangevend leverancier van zakelijke cloudapplicaties voor financiën en human resources. Workday is opgericht in 2005 en levert applicaties op het gebied van human capital management, financial management en analytics die zijn ontworpen voor de grootste ondernemingen, onderwijsinstellingen en overheidsdiensten wereldwijd. Honderden organisaties, variërend van middelgrote bedrijven tot Fortune 50-bedrijven, hebben inmiddels voor Workday gekozen.

Toekomstgerichte verklaringen
Dit persbericht bevat toekomstgerichte verklaringen, onder andere verklaringen omtrent de verwachte prestaties en voordelen van de producten van Workday. De woorden "geloven", “kunnen”, “zullen”, “plannen”, “verwachten” en soortgelijke termen zijn bedoeld om aan te geven dat het om toekomstgerichte verklaringen gaat. Deze toekomstgerichte verklaringen zijn onderhevig aan risicofactoren, onzekerheden en aannames. Indien de risicofactoren concreet worden of aannames onjuist blijken, kunnen resultaten aanzienlijk afwijken van de resultaten die in deze toekomstgerichte verklaringen zijn genoemd. Risicofactoren houden onder meer in, maar beperken zich niet tot, de risicofactoren zoals beschreven in de bij de Amerikaanse Securities and Exchange Commission (SEC) gedeponeerde stukken, waaronder ons Formulier 10-Q voor het kwartaal dat op 30 april 2015 eindigde, en onze toekomstige verslagen die wij van tijd tot tijd aan de SEC zullen overleggen, waarin de feitelijke resultaten kunnen afwijken van de verwachte resultaten. Workday aanvaardt geen enkele verplichting en heeft op dit moment niet de intentie om eventuele toekomstgerichte verklaringen na publicatie te actualiseren.

Niet op de markt gebrachte diensten, kenmerken of functies die in dit document, op onze website of in andere persberichten of publieke verklaringen zijn genoemd en op dit moment niet beschikbaar zijn, kunnen naar goeddunken door Workday worden gewijzigd en kunnen niet als gepland of in het geheel niet worden geleverd. Klanten die diensten van Workday, Inc. aanschaffen, maken hun aankoopbeslissing op basis van de op dit moment beschikbare diensten, kenmerken en functies.

© 2015. Workday, Inc. Alle rechten voorbehouden. Workday en het logo van Workday zijn geregistreerde merken van Workday, Inc.

Contactpersoon voor de media

Nina Oestlien