www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
Datum: (5 jaar en 115 dagen geleden)

Smappee Pro: de slimste energiemonitor voor het mkb

Reduceert kosten én verbruik bij bedrijven met meerdere vestigingen

Kortrijk, 1 juli 2015 – Smappee, wereldwijd leverancier van innovatieve oplossingen voor duurzamer energieverbruik, introduceert Smappee Pro: de ideale oplossing voor het monitoren en beheren van het energieverbruik bij mkb-bedrijven met meerdere vestigingen. Met deze slimme energiemonitor kunnen nu ook kleinere ondernemingen real-time bijhouden hoeveel energie zij precies verbruiken, zowel per toestel als per locatie, en de apparatuur op afstand aan- of uit schakelen. Op die manier houden zij én het verbruik én de kosten binnen de perken. Door hun gedrag met behulp van Smappee Pro te ‘verduurzamen’, helpen zij mee de klimaatverandering op lange termijn tegen te gaan.

“In 2010 ontving ik voor EnergyICT de ‘European Business Award for the Environment’ van de Europese Commissie voor een businesscase waarmee wij dankzij de inzet van onze energiemonitoren een energiereductie van meer dan twintig procent wisten te scoren. Deze prestatie spoorde mij aan om ook bij andere doelgroepen dan grote commerciële en industriële ondernemingen een dergelijke energiewinst te realiseren. Na ons succes met Smappee op de energiemarkt voor consumenten, zetten we nu, met Smappee Pro, in op het mkb. Smappee Pro stelt mkb-bedrijven met meerdere vestigingen in staat om tegen relatief lage kosten en via een eenvoudige installatie aan professionele energiemonitoring te doen. Een oplossing die in onze ogen nog ontbrak,” zegt Stefan Grosjean, CEO en medeoprichter van Smappee.

Belangrijkste kenmerken

· Real-time informatie: Ondernemers en energiemanagers hebben toegang tot de webportal en mobiele app (beschikbaar voor Android en iOS) van Smappee Pro, die real-time informatie tonen over de energiestromen en -kosten op de diverse vestigingen. Zo kunnen zij bijvoorbeeld zien hoeveel energie de airco en verlichting verbruiken en wat de bijbehorende kosten op een gegeven moment zijn.

· Waardevolle inzichten: Dankzij de real-time informatie verkregen via inzichtelijke grafieken kunnen gebruikers gemakkelijk kosten en verbruik vergelijken en zo energievreters opsporen en vervangen door energiezuinigere toestellen, of ongewenste gewoontes en gedrag bijsturen. De mobiele app van Smappee Pro verstuurt tips en adviezen om gebruikers te helpen energie te besparen. Tevens zijn er dataminingtools beschikbaar waarmee het energieverbruik, de energiebesparing en de CO2-voetafdruk zijn in te zien.

· Intelligente bediening: Smappee Pro stelt gebruikers in staat om specifieke kantoorapparatuur op afstand te bedienen. Als vestigingsmanagers bij hun vertrek bijvoorbeeld vergeten bepaalde apparatuur uit te schakelen, dan kunnen zij de app gebruiken om dit alsnog te doen. Met de Smart Logic-functies van Smappee Pro kunnen gebruikers geautomatiseerde schema’s en commando’s creëren, waardoor het ene toestel het andere kan in- of uitschakelen of apparatuur bij zonsopkomst kan worden aangezet en bij zonsondergang weer kan worden uitgezet.

· Zonne-energie: Smappee Pro meet de productie van zonne-energie, zodat gebruikers precies weten wanneer, waar en hoeveel energie er real-time geproduceerd wordt. De monitor visualiseert ook de kostenbesparingen die het gebruik van zonne-energie oplevert, waardoor ondernemingen kunnen zien wat het rendement van het plaatsen van zonnepanelen is.

Smappee Pro, dat zijn wortels heeft in de Smart Home-markt, is snel en simpel te installeren. De monitor heeft negen ingangen voor stroomklemmen, die het energieverbruik van een bedrijf meten. Via de Comfort PlugsTM, aanvullende adapters die tussen een toestel en de wandcontactdoos geplaatst worden, kunnen de automatiseringsmogelijkheden van de energiemonitor benut worden. De stroomklemmen worden om specifieke kabels in de zekeringkast geklemd. De communicatie met de Smappee-cloud verloopt via Ethernet of - naar keuze - Wi-Fi of 4G/3G/GPRS via een USB-dongle.

Beschikbaarheid en prijs
Smappee Pro is beschikbaar vanaf juli 2015. De richtprijs bedraagt €599,- exclusief BTW, installatie- en dataopslagkosten. De monitor worden naar keuze geïnstalleerd door de eigen installateur van de gebruiker of door Smappee-partners. Meer informatie over Smappee Pro vindt u op www.smappee.com/pro of kunt u opvragen via pro@smappee.com.
Laatste van smappee
CES: Belgisch bedrijf Smappee gelauwerd op CES Innovation Awards

Grip op energiestromen in en om het huis met Smappee Plus

Smappee integreert Amazon Alexa en maakt gewone apparaten slim
Cisco-rapport: privacy en veiligheidsproblemen nemen toe door remote werken

Conscia Nederland bekroond tot Extreme Networks Partner of the Year - Northern and Eastern Europe

Extreme Networks prijst Global Partner Community tijdens jaarlijkse Partner Conference

Terugkerende inkomsten IFS stijgen met 41 procent jaar-op-jaar

CyberArk Labs vindt manier om netwerken plat te leggen via slimme apparatuur als alarmen en sensoren

Pegasystems is een leider in RealTime Interaction Management volgens onafhankelijk onderzoeksbureau

Unit4 breidt FP&A-oplossing voor middelgrote organisaties uit met nieuwe prognose- en planningsmogelijkheden op basis van AI

Softwarekwaliteit vast onderdeel strategie van Rijkswaterstaat

Nederlands bedrijfsleven investeert meer in cybersecurity

VSL opent eerste kalibratie- en testfaciliteit voor vloeibaar aardgas in de wereld
Schneider Electric werkt samen met het Nederlandse Semiotic Labs om de digitale service van EcoStruxure Asset Advisor uit te breiden met conditiebewaking en voorspellend onderhoud

Cisco versnelt veilige adoptie van cloud met nieuw WAN Edge-Platform

Ivanti voegt machine learning toe aan Neurons-platform voor optimalisatie van beveiliging en software-uitgave

Extreme is eerste met bluetooth- en BLE-intrusion prevention en Wi-Fi-beveiliging binnen één draadloos intrusion prevention-systeem

NTT Ltd. introduceert Mobile Workplace Connect voor meer productiviteit en betere security voor remote workers

KOOKAÏ gebruikt GTT SD-WAN om digitale transformatie in Europa te ondersteunen

Baanbrekende ontsmettingstechnologie in pilotfase om coronabesmettingen te verminderen

Schneider Electric verbetert het beheer van hybride IT-infrastructuur met nieuwe EcoStruxure IT-innovatie

Citrix en Upwork breiden hun samenwerking uit om het Nieuwe Werken te stimuleren

Iedere zondag aan de slag met robots op de Robot Playground van RobotWise bij THERE Tech Lab in Amsterdam

Proofpoint waarschuwt voor schadelijke OneDrive- en Sharepoint-links

Dell Technologies Project APEX versnelt as-a-Service-strategie van bedrijven

The Collectables: een nieuwe manier om bijzondere auto’s te (ver)kopen
Verstreken tijd: 5 jaar en 115 dagen
smappee contact

Logo smappee

smappee sociaal

smappee tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo CloudSuite B.V.
Logo Techone B.V.
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS