Economische Hogeschool Fontys gaat efficiënter en papierloos werken met Hyarchis Higher Education System

Eindhoven, 30 juni 2015Hyarchis, aanbieder van Enterprise Content Management en online collaboration oplossingen, gaat het Hyarchis Higher Education System implementeren bij Economische Hogeschool Fontys in Tilburg. Hiermee wil de hogeschool de kwaliteit van de communicatie tussen de school, studenten en docenten verbeteren. Ook kan de hogeschool hiermee flexibiliteit aanbieden, transparantie verhogen en de fraudegevoeligheid verminderen. Ruim 2200 studenten en 120 medewerkers zullen hiervan profiteren. De proof of concept wordt begin 2016 in gebruik genomen.

Binnen het onderwijs worden nog vrij veel processen omslachtig en met papier geregeld. Denk hierbij aan het tentamenproces, waarin ontzettend veel manuele handelingen plaatsvinden alvorens de student uiteindelijk zijn/haar cijfer kan inzien. Tevens moeten studenten en medewerkers vaak in meerdere systemen kijken om de studievoortgang te volgen. Met het Hyarchis Higher Education System kan de hogeschool straks papierloos en efficiënt te werk gaan en kunnen studenten alle nuttige informatie vinden in één online omgeving. Met de implementatie wil de Economische Hogeschool de student- en docenttevredenheid een positieve impuls geven.

Ryszard Kruzel, directeur instituut bij Economische Hogeschool Fontys: “We zien een belangrijke tendens richting studentgerichter onderwijs. Als hogeschool vinden wij dit uitermate belangrijk en we zochten daarom een partij die ons hiermee kon helpen. We hebben in Hyarchis een partner gevonden met een proactieve, creatieve en meedenkende houding. Wij waren onder de indruk van het trackrecord van deze partij. De inventarisatie en het functioneel model waren dermate positief dat ik reikhalzend uitkijk naar de eerste resultaten van de proof of concept.”

André van der Doelen, CEO van Hyarchis: “Onze samenwerking met Fontys is een klassiek voorbeeld van echt partnership. We hebben samen het systeem stap voor stap uitgewerkt, wat heeft geresulteerd in maatwerk. Daar profiteren straks zowel Fontys, als de docenten en de studenten van.”

------------------

Over Fontys
Fontys is een kennisinstituut met meer dan 4.300 medewerkers en ruim 44.000 studenten. Fontys is één van de grootste hoger onderwijsinstellingen van Nederland met een onderwijsaanbod in bijna alle sectoren. Er zijn 29 instituten die zo'n 85 bacheloropleidingen verzorgen. Daarnaast biedt de onderwijsinstelling 26 mastervarianten en 12 Associate degrees aan. Naast onderwijs legt Fontys zich met 38 lectoraten toe op onderzoek, kennisinnovatie en contractactiviteiten. Meer informatie: www.fontys.nl

Over Hyarchis
Hyarchis gelooft in gezamenlijk succes. Samen investeren in relaties is de sleutel tot goede software-implementaties. Hyarchis staat dicht bij de klant en neemt altijd de verantwoordelijkheid, waar en wanneer dan ook. Partnership in het kwadraat, dat is de kracht van Hyarchis. Gepaard met een hoge betrokkenheid bij klanten en resellers, biedt Hyarchis kant-en-klare software oplossingen voor Digital Business, Online Collaboration, Document Management en Customer Communication. De Hyarchis-oplossingen worden toegepast in het primaire klantproces in de gezondheidszorg, hypotheek-, verzekerings-, pensioen- en accountancybranche.

Hyarchis’ laatste whitepaper gaat over innovatie binnen de financiële branche: http://www.hyarchis.com/actueel/hyarchis-download-whitepaper

Hyarchis op: LinkedIn | Twitter

Meer informatie: