www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
2498 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Klantenbestand Diligent beslaat 56 procent AEX-bedrijven

Diligent bereikt 500 klanten in EMEA

Amsterdam, 30 juni 2015Diligent Corporation (NZX: DIL), ontwikkelaar en leverancier van de wereldwijd meest gebruikte board portal, kondigt vandaag aan dat meer dan 500 organisaties in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) gebruik maken van Diligent Boards (voorheen Boardbooks). Diligent Boards is een corporate governance en samenwerkingsoplossing waarmee vertrouwelijke boardinformatie kan worden geproduceerd en gedeeld met board members, managementteams en comités. Het klantenbestand beslaat inmiddels meer dan 56 procent van de AEX 25 in Nederland.

Buiten Nederland vertegenwoordigen de klanten van Diligent meer dan 40 FTSE 100 bedrijven, meer dan 150 organisaties genoteerd aan de London Stock Exchange, 13 procent van de DAX 30 in Duitsland, 15 procent van de CAC 40 in Frankrijk en 20 organisaties die genoteerd zijn aan de Johannesburg Stock Exchange.

Eerder dit jaar liet Diligent weten een wereldwijde omzetgroei van 28 procent gerealiseerd te hebben in 2014. Binnen EMEA steeg de omzet met 45 procent in hetzelfde jaar. Meer dan 96.000 bestuurders, directie- en stafleden over de hele wereld maken gebruik van de Diligent Boards oplossing bij meer dan 3.100 bedrijven. Wereldwijd is de retentieratio van het bedrijf 99 procent, wat een hoge standaard zet voor Software-as-a-Service organisaties.

Deze solide resultaten komen voort uit een aantal investeringen in de EMEA-regio, zoals het bieden van de mogelijkheid om gegevens binnen Europa te hosten in een datacenter in Frankfurt, met een recoverysite in Düsseldorf. Daarnaast heeft Diligent de ISO 27001-certificering behaald voor de informatiebeveiliging van de Diligent Boards software. Dit heeft duidelijk bijgedragen aan het aantrekken en behouden van klanten in belangrijke groeimarkten, zoals de Benelux en Duitsland.

Het bedrijf blijft uitbreiden binnen EMEA. Zo zijn er een aantal nieuwe strategische sales en accountmanagers aangenomen en nieuwe lokale kantoren geopend in belangrijke landen, zoals Zwitserland, Spanje en Frankrijk. De Diligent Boards applicatie is naast het Engels nu ook beschikbaar in vier andere belangrijke Europese talen, te weten Spaans, Frans, Duits en Portugees.

Eén van de klanten Diligent is FTSE 250 Company Shaftesbury PLC, een vastgoedinvesteerder. Penny Thomas, Company Secretary van Shaftesbury: “Als beursgenoteerd bedrijf met meerdere board members hadden wij zorgen over de veiligheidsimplicaties van het delen van confidentiële boarddocumenten op papier. Het gebruik van Diligent Boards heeft onze zorgen met betrekking tot het veiligheidsaspect weggenomen en heeft de tijd om alle boarddocumenten te produceren en distribueren aanzienlijk gereduceerd.”

“Ons klantenbestand blijft groeien in heel EMEA,” aldus Charlie Horrell, Managing Director EMEA bij Diligent. “We zien dat bedrijven van alle groottes zich wenden tot de Diligent Boards oplossing om tijd en middelen te besparen die nodig zijn om vertrouwelijke boardmaterialen veilig te produceren en te distribueren.”

Over Diligent Corporation
Diligent is de toonaangevende leverancier van beveiligde corporate governance en collaboration-oplossingen voor boards en senior executives. Meer dan 3.100 klanten in meer dan 50 landen vertrouwen op Diligent om op een veilige en intuïtieve manier toegang te krijgen tot hun meest tijd-kritische en vertrouwelijke informatie, om zo uiteindelijk betere beslissingen te kunnen nemen. De Diligent Boards oplossing (voorheen Diligent Boardbooks) versnelt en versimpelt de manier waarop er aan boarddocumenten wordt samengewerkt en worden geproduceerd, verspreid en beoordeeld. De toepassing is toegankelijk via iPad, Windows-apparaten en browsers. De oplossing rekent af met de veiligheidsrisico’s die verbonden zijn aan het uitwisselen van boarddocumenten per koerier, e-mail en het delen van bestanden. Diligent is een beursgenoteerd bedrijf (NZX: DIL) met een jaarlijkse omzet van bijna US $90.000.000. Bezoek www.diligent.com voor meer informatie.

Diligent Boards and the Diligent logo are trademarks of Diligent Corporation. Diligent is a trademark of Diligent Corporation, registered in the United States. Diligent Boardbooks is a trademark of Diligent Corporation, registered in the United States and other countries. Third party marks are the property of their respective owners. ©2015 Diligent Corporation. All rights reserved.

Safe Harbor Statement
Statements made in this press release that state Diligent’s or management's intentions, beliefs, expectations, or predictions for the future are forward-looking statements within the meaning of The Private Securities Litigation Reform Act of 1995, including without limitation Diligent’s revenue outlook for the second quarter and full year 2015. Readers are cautioned that these statements are only predictions and may differ materially from actual future events or results. All forward looking-statements are only as of the date of this press release and Diligent undertakes no obligation to update or revise them. Such forward-looking statements are subject to a number of risks, assumptions and uncertainties that could cause Diligent’s actual results to differ materially from those projected in such forward-looking statements. For example, if we do not successfully develop or introduce new product offerings, or enhancements to our existing Diligent Boards (formerly Diligent Boardbooks) offerings, or keep pace with technological changes that impact the use of our product offerings, we may lose existing customers or fail to attract new customers and our financial performance and revenue growth may suffer. Factors which could cause our actual results to differ materially from those projected in forward-looking statements include, without limitation, economic, competitive, regulatory and technological factors affecting Diligent’s operations, markets, products, services and other factors set forth in Diligent’s Risk Factors filed as Part II, Item 1A to its Quarterly Report on Form 10-Q filed with the SEC on May 11, 2015.

Marcommit PR
Laura Rijks
diligent@marcommit.nl
Laatste van Diligent
Investeringsmaatschappij LRM realiseert papierloze boardroom met Diligent

Diligent en Motiv werken samen aan meer security awareness in de boardroom

Overname Diligent Corporation door Insight Venture Partners afgerond
European Directories kondigt verandering van leiderschap aan bij Youvia

Product lancering Microsoft 365 Business Voice!

Ivanti introduceert self-healing mogelijkheden met nieuwe Ivanti Assistants voor Enterprise Service Management

Bieze Food Group kiest voor CloudSuite e-commerce platform

Maandalert Woningmarkt | In februari nog geen effect van de COVID-19 pandemie zichtbaar

Nieuw Benchmarking-rapport van KnowBe4 stelt vast dat 37,9% van ongetrainde eindgebruikers een phishing-test niet doorstaat
XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain

Logo Marcommit

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CRM Partners

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauContentbureau