www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
2499 volgers blijven op de hoogte!
PR: LEWIS

Demandware Shopping Index Report toont wereldwijde stijging in mobiel verkeer en groei digitale commerciële transacties

Commerce-onderzoek laat zien hoe het koopgedrag van consumenten zich het afgelopen kwartaal heeft ontwikkeld

Belangrijkste wereldwijde resultaten:
  • 18 procent van alle bestellingen werd in het eerste kwartaal gedaan via mobiele telefoons, een verhoging van 59 procent ter opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar
  • Mobiele telefoons zorgen voor 35 procent van het webverkeer, een stijging van 38 procent in vergelijking met hetzelfde kwartaal vorig jaar
  • De duur van online shoppen op mobiele telefoons nam af met 43 procent, en 31 procent over het hele jaar
  • Het totaal aantal bezoeken steeg met 24 procent in vergelijking met vorig jaar
  • Kortingen reduceerden de waarde van een bestelling met 13 procent
Amsterdam, 30 juni 2015 - Demandware®, Inc. (NYSE: DWRE), marktleider op het gebied van zakelijke cloud commerce-oplossingen, heeft de resultaten van de Shopping Index over het eerste kwartaal van 2015 bekendgemaakt. Het rapport verschijnt ieder kwartaal en meet de groei van digitale commercie. Daarnaast worden trends die deze groei mogelijk maken geïdentificeerd op basis van analyse van de shopactiviteiten van meer dan 200 miljoen consumenten wereldwijd.

De nieuwste Demandware Shopping Index onthult dat het aantal online shoppers in het eerste kwartaal van 2015 met 18 procent is gestegen ten opzichte van het eerste kwartaal in 2014. Deze groep consumenten neemt een groei van 83 procent van de digitale commerciële groei voor zijn rekening. Daarnaast is de zogenaamde indicator “shopper spend” – een combinatie van website bezoekersfrequentie, conversieratio en gemiddelde waarde van bestellingen – met vier procent gegroeid ten opzichte van vorig jaar. De toename van de shopper spend draagt bij aan 17 procent van de totale digitale commerciële groei. De combinatie van de shopper spend en de indicator “shopping attraction”, het aantal online shoppers, zorgt voor een totale digitale commerciële groei van 23 procent in de Shopping Index.

Benelux resultaten:
  • De Benelux loopt voor in het aantal website bezoeken (36 procent), winkelmandjes aanmaken (45 procent) en bestellingen (37 procent) ten opzichte van de rest van de wereld. Daar zijn de cijfers respectievelijk 24, 22 en 21 procent
  • Consumenten in de Benelux lopen achter wat betreft bestellen via de mobiele telefoon (10 procent ten opzichte van 18 procent wereldwijd)
  • Benelux-shoppers bestellen vaker via de computer (71 procent) dan de rest van de wereld (66 procent)
Overige wereldwijde bevindingen
  • Bestellingen via de mobiele telefoon stegen met 59 procent in het eerste kwartaal. 18 procent van alle bestellingen wordt via de telefoon gedaan. Ruim een derde (35 procent) van het online verkeer gaat via de mobiele telefoon, een jaarlijkse stijging van 38 procent.
  • Mobiele apparaten zijn een steeds groter onderdeel van ons dagelijks leven. Toch is de duur van online winkelbezoeken met mobiele telefoons gedaald met 43 procent tot gemiddeld 8,4 minuten. In vergelijking met vorig jaar is de totale duur van een bezoek aan een webwinkel gedaald met 31 procent tot gemiddeld 8,9 minuten.
  • Shoppers bezoeken vaker dezelfde site (jaarlijks negen procent toegenomen). Verkeer naar commerciële websites nam ook toe. Bijna een kwart (24 procent) meer shoppers klikte door in het eerste kwartaal van 2015 ten opzichte van vorig jaar.
  • In vergelijking met vorig jaar zijn de bestellingen per shopper met zes procent gestegen. Kortingen reduceerden de waarde van een bestelling met 13 procent. Het totaal aantal bezoeken per shopper nam echter toe met negen procent.
“De nieuwste Shopping Index onderstreept de transformationele, klantgedreven veranderingen in de retailsector”, zegt Elana Anderson, SVP Worldwide Marketing bij Demandware. “Online bestellingen en bezoeken via mobiele apparaten nemen toe en we verwachten dat deze trend doorzet in de nabije toekomst. Om voor te blijven op deze ontwikkelingen, moeten retailers manieren vinden om persoonlijke en kwalitatief hoge connecties te maken met klanten. Uiteindelijk draait het erom dat klanten een goede winkelervaring hebben, of ze nu online, in de fysieke winkel, op hun telefoon of op social media contact opnemen met de retailer.”
   Er zijn geen reacties, login om te reageren
Laatste van Demandware
Eind 2017 worden de meeste online aankopen gedaan via mobiel

Demandware helpt klanten met de introductie van Apple Pay op internet

Van Bommel start eerste online winkel met Demandware Commerce Cloud

Logo Sharp Electronics Nederland

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl