www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
Datum: (5 jaar en 12 dagen geleden)
PR: Marcommit

Automatisering personeelsmanagement heeft positief effect op productiviteit

Utrecht, 29 juni 2015 – Productiviteit van medewerkers is een belangrijke driver voor het succes van een organisatie. Recent onderzoek van Aberdeen Group, in opdracht van Kronos Incorporated, laat zien dat organisaties die personeelsmanagement holistisch aanpakken en ook op deze wijze automatiseren het meest succesvol zijn. Zo stijgt de winst per FTE met maar liefst 31 procent door het automatiseren van tijdsregistratie en aanwezigheidsbeheer en met 29 procent wanneer de processen rond afwezigheid en verlofbeheer worden geautomatiseerd.

De resultaten van het Aberdeen Group rapport ‘Productiviteit: personeel managen en meten’ bevestigen dat organisaties die hun personeelsmanagement automatiseren met geïntegreerde oplossingen, hun concurrenten voorbij streven.

Nieuwsfeiten
  • Geautomatiseerd afwezigheids- en verlofbeheer brengt ongeplande overuren terug met 33 procent. Daarnaast wordt door geautomatiseerde werkplanning de personeelscapaciteit beter benut (3%). Dit heeft ook een positief effect op het afwezigheids- en verlofbeheer (2%).
  • Het automatiseren van personeelsmanagement heeft niet alleen een groot aandeel in de opbrengsten en winst van FTE’s, maar is ook positief van invloed op klantrelaties. Afwezigheids- en verlofbeheer leidt tot 7 procent meer opgeloste vragen van klanten. Het serviceniveau stijgt door de automatisering van deze processen met 19 procent en tijdregistratie en afwezigheidsbeheer laten het serviceniveau stijgen met 9 procent.
Rolf van Lierde, general manager MKB bij Kronos: “Goed personeelsmanagement is een complexe taak. Het vergt inzicht in de personeelsbehoefte en de beschikbaarheid, maar ook in de arbeidskosten. Zo kan de juiste persoon, op het juiste moment en op de juiste plaats worden ingezet. Ik ben blij om te zien dat dit onderzoek de noodzaak en vooral de waarde van het automatiseren van belangrijke personeelsmanagementprocessen bevestigt. Niet alleen de productiviteit van werknemers wordt verhoogd, maar ook de klanttevredenheid stijgt.”

Hero of Zero Gids
Met behulp van een checklist, ontwikkeld door Kronos, kunnen organisaties controleren of zij een strategische personeelsplanning inzetten. De Hero of Zero Gids bestaat uit vijf vragen, waaruit organisaties kunnen opmaken of hun planningsmechanismen voldoen.

-------------------------------

Over Kronos
Kronos is marktleider in cloudgebaseerde oplossingen voor workforce management. Tienduizenden bedrijven verspreid over 100 landen – waarvan meer dan de helft deel uit maakt van de Fortune 1000® – gebruiken de software van Kronos om de arbeidskosten te beheren, het risico op non-conformiteit te beperken en de productiviteit te verhogen. Voor meer informatie over de oplossingen van Kronos voor tijdregistratie, afwezigheidsbeheer, plannen, toegangscontrole en werkanalyse, maar ook voor sectorspecifieke HR-analysetools op maat, bezoek: www.kronosglobal.nl of www.kronosglobal.be.

©2015 Kronos Incorporated. Alle rechten voorbehouden. Kronos, Workforce Ready en Workforce Innovation That Works en het Kronos logo zijn gedeponeerde merken van Kronos Incorporated of aanverwante bedrijven. Alle overige merken zijn bezit van hun respectievelijke eigenaars.

Ingeborg Schrijver
Marcommit PR
kronos@marcommit.nl

Laatste van KRONOS SYSTEMS BV
Kronos momentum zet door met een sterk einde van fiscaal jaar 2015

Kronos organiseert webinar over efficiënt personeelsbeheer in de cloud

Kronos biedt nieuwe kijk op workforce management met Workforce Central 8
Verstreken tijd: 5 jaar en 12 dagen

Logo Marcommit
KRONOS SYSTEMS.. contact

Logo KRONOS SYSTEMS BV

nlinfo@kronos.com
  www.kronosglobal.nl
KRONOS SYSTEMS.. sociaal

KRONOS SYSTEMS.. tweets

Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Intel
Logo Solipsis b.v.
Logo SAP Concur
Logo Conclusion Zuyd