www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
Datum: (6 jaar en 50 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Red Hat introduceert OpenShift Enterprise 3

Amsterdam, 29 juni 2015 --- Red Hat, Inc., wereldwijd marktleider op het gebied van opensourcesoftware, kondigt de algemene beschikbaarheid aan van OpenShift Enterprise 3. De oplossing is het eerste web-scale-platform voor container-gebaseerde toepassingen voor zakelijk gebruik dat zowel Docker Linux-containers, Kubernetes orkestratie als Red Hat Enterprise Linux 7 inzet. Het biedt volledige ondersteuning, van besturingssystemen tot de applicatie runtimes. Openshift Enterprise 3 is de nieuwe generatie van Red Hat’s bekroonde Platform-as-a-Service (PaaS) aanbod en helpt organisaties met het sneller en efficiënter ontwikkelen van applicaties en maakt het operationele team meer agile.

OpenShift Enterprise 3 biedt een container-gebaseerd applicatieplatform op basis van Docker en Red Hat Enterprise Linux en garandeert een veilige, efficiënte en portable manier voor de ontwikkeling, implementatie en exploitatie van applicatiediensten. Gebruikers van OpenShift hebben ook toegang tot het breedste ecosysteem van verpakte applicatiecomponenten. Ze profiteren bovendien van de veiligheid en betrouwbaarheid die door het Red Hat’s Container Certification Program worden geleverd. Om de bedrijfsapplicaties, die meestal bestaan uit meerdere containers en hosts, te orkestreren omvat OpenShift Enterprise 3 ook Kubernetes, een krachtig, web-scale, open source engine van Google voor de orkestratie en het beheer van containers. Red Hat, een van de toonaangevende bedrijven die bijdragen levert aan de opensourceprojecten Docker en Kubernetes, adopteert niet alleen deze technologieën maar werkt op voorhand in de community actief mee aan het ontwerp.

Naast het infrastructuurplatform voor containers biedt OpenShift een breed scala tools voor ontwikkelaars. Deze gebruiken web en command line interfaces van OpenShift en de interface voor een geïntegreerde ontwikkelomgeving waarmee ontwikkelaars applicaties maken en waarmee ze aan projecten kunnen samenwerken. Ze kunnen de applicatiecode direct uit GIT gebruiken en het proces voor het creëren van een Docker image automatiseren dankzij de innovatieve  source-to-image functies van OpenShift. Bovendien kunnen ontwikkelaars implementaties van applicaties evenals rollbacks beheren en integreren met hun bestaande ontwikkel- en integratietools. Daarnaast omvat OpenShift Enterprise 3 middleware-diensten uit het Red Hat JBoss Middleware portfolio, waaronder applicatie container-diensten met Red Hat JBoss Enterprise Application Platform, Red Hat JBoss Web Server (Tomcat) en messaging-diensten met Red Hat JBoss A-MQ.

Aangezien organisaties steeds meer container-gebaseerde oplossingen voor hun applicaties gebruiken, benodigen ze enerzijds de mogelijkheid applicaties op een efficiëntere en consistentere manier in te zetten, te gebruiken en beheren en anderzijds moeten ze nieuwe microservice-gebaseerde applicatiearchitecturen snel kunnen inzetten en gelijktijdig de bestaande applicaties via fysieke, virtuele en private en publieke cloud-omgevingen beheren. OpenShift Enterprise 3 biedt een krachtig en volledig ondersteund container-gebaseerd ontwikkel- en deployment-platform om deze applicaties gedurende de hele levenscyclus te beheren.

Preview van OpenShift Dedicated
Naast de introductie van OpenShift Enterprise 3 kondigt Red Hat ook de bètaversie aan van OpenShift Dedicated, een nieuwe publieke cloud-dienst gebaseerd op het OpenShift 3 platform. Deze dienst borduurt verder op OpenShift Online, Red Hat’s uiterst populaire publieke PaaS aanbod. Het startte in november 2011 en inmiddels worden meer dan twee en een half miljoen applicaties gehost.

Nieuwe OpenShift-diensten verbeteren de ontwikkelervaring
Om gebruikers en ontwikkelaars te helpen bij de overgang naar OpenShift Enterprise 3 breidt Red Hat zijn consulting- en trainingsdiensten voor bedrijven uit met nieuwe cursussen. Tijdens de nieuwe OpenShift Enterprise 3 administrator cursus leren klanten hoe ze hun OpenShift 3-omgeving kunnen invoeren, configureren en beheren. Bovendien kunnen ze een test maken en een certificaat voor het Red Hat Certificate of Expertise in Platform-as-a-Service (PaaS) examen behalen. Een nieuwe cursus voor ontwikkelaars gaat in op het bouwen en uitrollen van applicaties op het OpenShift 3 platform en het oplossingen van issues. Door het invoeren van tools en methoden om het beheer van de applicatielevenscyclus te verbeteren, verhoogt Red Hat Consulting de productiviteit van ontwikkelaars. Ze kunnen applicaties sneller schrijven, de cyclustijden verkorten, de automatisering bevorderen  en de efficiëntie verhogen.

Beschikbaarheid
OpenShift Enterprise 3 is nu algemeen beschikbaar. De prijzen zijn gebaseerd op het aantal sockets en core pair-opties.

Quotes
Ashesh Badani, vice president and general manager, OpenShift bij Red Hat
“OpenShift Enterprise 3 verandert met open source containers en orkestratiemethoden de ervaring voor ontwikkelaars en beweegt het platform in de richting die organisaties graag willen, namelijk een flexibel platform voor microservices architecturen. Dankzij onze bijdragen aan de Docker en Kubernetes communities kunnen we ontwikkelaars en operators een up-to-date technologieplatform bieden waarmee ze door snellere innovaties concurrerend kunnen blijven.”

Jay Lyman, Research Manager, Cloud Platforms, 451 Research
“Software voor applicatiecontainers kent steeds meer volgelingen. Red Hat is een van de eerste en trouwste aanhangers van deze software, met name dankzij de sterke focus om deze technologie in OpenShift Enterprise 3, ‘enterprise-ready’ te maken. Met de integratie van Docker-containers en Kubernetes container orkestratie heeft Red Hat deze trend volledig omarmd. Samen met de community en klanten helpt Red Hat met OpenShift Enterprise 3, best practices en standaarden voor containers te vormen. De oplossing ondersteunt een container-gebaseerde applicatiearchitectuur voor nieuwe cloud-native applicaties evenals voor bestaande enterprise applicaties.”

Andrew Myers, general manager, Datacom
“Door deel te nemen aan het bètaprogramma van OpenShift Enterprise 3 kon Datacom significante voordelen van container-technologie identificeren en bepalen hoe de DevOps-werkwijze gemakkelijk in de huidige procedures kan worden geïntegreerd. OpenShift van Red Hat biedt een eenvoudig te gebruiken Platform-as-a-Service ervaring en we zien duidelijke voordelen in het eenvoudige beheer van de gehele ontwikkelcyclus.”

Dr. Andre Engelbertz, Digital Division, T-Systems International GmbH
“Onze verschillende klanten en eindgebruikers vereisen een robuust platform dat de gehele levenscyclus van applicaties in verschillende datacenters kan beheren. Door OpenShift Enterprise aan onze Red Hat Enterprise Linux deployment toe te voegen hebben we controle en inzicht in onze Platform-as-a-Service omgeving en met ondersteuning die we vertrouwen. Onze klanten kunnen nu eenvoudig overstappen naar de cloud waardoor migratie en innovatie sneller plaatsvindt en met meer flexibiliteit.”

Extra informatie Volg Red Hat Over Red Hat, Inc.
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een community-gedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: http://www.redhat.com.

Voor meer informatie voor de pers

Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl
020 2050428
Laatste van Red Hat
Red Hat wil het eerste gecertificeerde Linux-platform voor wegvoertuigen leveren

Red Hat reduceert kosten en complexiteit van hybride cloudbeheer met uitbreiding Red Hat Insights

Red Hat stimuleert edge computing met de nieuwste versie van Red Hat Enterprise Linux
Verstreken tijd: 6 jaar en 50 dagen

Logo Lubbers De Jong
Red Hat contact

Logo Red Hat

www.redhat.com
Red Hat sociaal

Red Hat tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis