www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: INFLUX PR

Odin Automation for Cloud Infrastructure ondersteunt succes van Keenondots

Keenondots verdubbelt omzet Infrastructure-as-a-Service (IaaS) in 2014 en verwacht hetzelfde voor 2015

Apeldoorn / Enschede, 29 juni 2015 – Keenondots zag in 2014 een nieuwe zakelijke kans voor partners: de groeiende vraag in Nederland naar Infrastructure-as-a-Service (IaaS) op basis van ‘pay per use’. Odin Automation for Cloud Infrastructure (OACI) blijkt de uitgebreide set van diensten te bieden die Keenondots in staat stelt om te diversifiëren en een  ‘pay per use’ business model te ondersteunen voor partners.

Met de inzet van het al aanwezige Odin Service Automation – dat  alle vereiste service-onderdelen omvat – is Keenondots goed gepositioneerd om van IaaS te profiteren. Odin Automation for Cloud Infrastructure (OACI) – beschikbaar als een module van Service Automation – is de beste invulling voor de IaaS dienstverlening. OACI is een uitgebreide set van diensten die Keenondots in staat stelt om haar diensten te diversifiëren en door het leveren van IaaS nieuwe inkomstenstromen voor partners genereert.

Keenondots keuze
"De levering van en facturatie voor onze diensten was erg omslachtig omdat we voor elk proces een ander systeem gebruikten"
, aldus Laurens van Alphen, oprichter van Keenondots. "Maar we wisten ook dat ‘time-to-market’ en snel inspelen op veranderende wensen van de klant van cruciaal belang is voor het succes van ons IaaS-aanbod. We waren op de hoogte van de public cloud-oplossingen die er zijn, maar wilden een service platform dat gemakkelijk te integreren is met ons bestaande Service Automation, zodat partners het geautomatiseerd kunnen afnemen. De oplossing moet ook administratietijd en -moeite van partners besparen en ons in staat stellen zowel containers als virtuele machines te leveren. Onze partners kunnen er daardoor voor kiezen om alles zelf te beheren. Uiteindelijk hebben we een platform nodig dat een breed aanbod ondersteunt – van de mogelijkheid voor partners om met een paar klikken een nieuwe server op te zetten tot en met het bieden van extra managed services zoals implementatie en configuratie. Daarom hebben wij OACI geselecteerd.”

Odin’s oplossing
OACI is een module van Odin Service Automation, een uitgebreide reeks van diensten waarmee hostingbedrijven hun activiteiten kunnen diversifiëren en door het leveren van IaaS nieuwe inkomstenstromen kunnen genereren. In feite kunnen serviceproviders dankzij OACI een compleet virtueel datacenter leveren met volledig geïntegreerde implementatie en automatiseringsbeheer, betalen op basis van gebruik, selfservicemogelijkheden voor de klant en online cloud services opslag.

Keenondots kan daardoor met minimale beheerinspanning hoge dichtheid en hoge prestatie rekenkracht bieden aan partners die geautomatiseerd virtual machines kunnen creëren en verwijderen. Naast automatische facturering is er ook de mogelijkheid voor self-service serverconfiguratie zonder dat codering vereist is. Partners gebruiken de oplossing op verschillende manieren afhankelijk van hun behoeften.

"Een nieuw systeem met een paar klikken kunnen implementeren is heel belangrijk", aldus Van Alphen. “Met public cloudservices neigt het proces veel complexer en technischer te zijn. Je moet dan veel variabelen definiëren. Met OACI kun je gewoon vragen om een server met een bepaalde configuratie en capaciteit en in een paar klikken ben je klaar. Onze partners houden van die eenvoud en wij ook.”

Het gebruik van OACI door Keenondots ontwikkelt zich verder en zorgt richting partners voor klantsucces, omzet en marge. “In 2015 beginnen we met het bundelen van onze IaaS-diensten met andere SaaS-applicaties zoals Hosted Exchange, cloud storage-oplossingen als RushFiles of New Relic’s applicatie performance monitoring service”, besluit Van Alphen. “Met de ingebouwde cloud-diensten opslag van OACI kunnen we dat snel en eenvoudig doen. Een extra reden waarom ik ervan overtuigd ben dat Odin Automation for Cloud Infrastructure de sleutel is tot het bouwen en uitvoeren van een efficiënte en winstgevende cloudservices omgeving.”

Over Odin
Parallels is een wereldwijde leider op het gebied van hosting en cloud-diensten en cross-platform oplossingen die respectievelijk worden geleverd onder de merknamen Odin en Parallels. Parallels – opgericht in 2000 – is een snelgroeiend softwarebedrijf met meer dan 900 medewerkers in kantoren in Noord-Amerika, Europa, Australië en Azië. Meer informatie: www.odin.com.

Over Keenondots
Keenondots levert zowel clouddiensten als Managed Services aan partners en enterprise accounts. Onze clouddiensten bieden we voornamelijk aan via onze partners terwijl we onze Managed Services hoofdzakelijk aanbieden aan onze grootzakelijke klanten.

Keenondots bedient een breed scala aan afnemers: van multinationals tot lokale aanbieders van IT- of cloudoplossingen. Wat ze gemeen hebben is de behoefte om het proces van IT delivery te vereenvoudigen en de kostprijs ervan te beheersen. Meer informatie: www.keenondots.com.

Voor redactionele informatie of uitgebreide case study:
Influx PR, Jakob Brons, telefoon: 055-3663034, e-mail: odin@influx-pr.com
Tags bij dit bericht