Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2474 volgers blijven op de hoogte!

CYBEROAM stelt NewChannel BV aan als eerste Cyberoam Authorized Training Partner in de Benelux

Technische en commerciële Cyberoam trainingen via distributeur NewChannel

Zoetermeer, 24 juni 2015 – NewChannel, National Cyberoam Distributor, maakt vandaag bekend dat zij officieel is benoemd tot de eerste Cyberoam Authorized Training Partner (CATP) in de Benelux. De technische CCNSP en CCNSP-FT en de commerciële trainingen zijn hiermee beschikbaar voor alle ICT-partners in Nederland, België en Luxemburg. In samenwerking met Cyberoam worden tevens de technische CCNSE trainingen voor gevorderden aangeboden.

Met deze benoeming komt NewChannel tegemoet aan de stijgende vraag naar gecertificeerde Cyberoam engineers zoals deze werkzaam zijn bij Cyberoam Partners in de regio. Maar ook steeds meer systeembeheerders die werkzaam zijn bij grotere bedrijven die gebruik maken van een Cyberoam network security oplossing weten de weg te vinden naar de CATP. De groeiende vraag naar deze gecertificeerde engineers is mede veroorzaakt door de aanhoudende groei van Cyberoam in Europe met als snelst groeiende land Nederland; afgelopen jaar wist Cyberoam wereldwijd een groei van ruim 30% te realiseren waarbij Nederland een groei van ruim 45% mocht noteren.

“We hebben nog nooit ‘nee’ hoeven zeggen op vragen van onze resellers en hun klanten naar de beveiligingsmogelijkheden of prestaties van de Cyberoam Next-Gen UTM systemen”, zegt Danny Oosterveer, verantwoordelijk voor sales support en trainingscoördinator bij NewChannel B.V.. “De technische mogelijkheden en capaciteiten van deze firewalls zijn zeer bijzonder te noemen en passeren de vaak bekendere namen op alle terreinen. Kennis over hoe deze functionaliteit optimaal wordt afgestemd op de wensen en eisen van de gebruiker is essentieel en onze trainingen vormen daarbij een belangrijke schakel. Inmiddels hebben wij al vele engineers van onze partners in Nederland en België getraind en wij zien hoe zij met deze kennis bijzonder effectief en succesvol met Cyberoam zijn. De status als eerste CATP in de Benelux is daarbij een mooie erkenning voor NewChannel als Cyberoam distributeur.”

In een reactie op de samenwerking met NewChannel B.V. zegt Hilbrand Wouters, Channel Manager Benelux voor Cyberoam; "We zien een veelbelovende toekomst voor deze nieuwe mijlpaal; maar eens te meer wordt duidelijk dat hoe eenvoudig de GUI van Cyberoam ook is, de complexiteit van de netwerken waar de Cyberoam UTM onderdeel van uitmaakt blijft toenemen. Voor resellers die netwerk security in hun portfolio hebben en daar serieus werk van maken is de certificering van medewerkers dan ook een must. Niet alleen voor een vlekkeloze en succesvolle implementatie van Next-Gen UTM firewalls, maar eveneens is de certificering van belang voor het behalen van een bepaalde Cyberoam Partner status conform het Cyberoam Partner Programma. Deze uitgebreide kennis van de Cyberoam Partner werkt direct in het voordeel van iedere organisatie die kiest voor een van de beste security oplossingen in de huidige markt”.

Het trainingsprogramma van Cyberoam omvat trainingen die resellers helpen om hun parate security kennis en hands-on ervaring te vergroten. De Cyberoam Certified Sales Champion (CCSC) training is een commerciële training voor verkoopmedewerkers. Deze intensieve eendaagse training biedt hen een overzicht van de Cyberoam security oplossingen en geeft hen de benodigde commerciële handvatten. De tweedaagse CCNSP (Cyberoam Certified Network & Security Professional) en de eendaagse CCNSP-FT (-FastTrack) zijn technische trainingen voor pre- en post-sales engineers die dagelijks te maken hebben met de implementatie, het onderhoud en het beheer van Cyberoam oplossingen. CCNSE (Cyberoam Certified Network & Security Expert) legt de lat nog hoger en gaat diep in op de achterliggende technologieën en complexe configuraties, trouble-shooting en rapportages.

Om deel te nemen aan het Cyberoam Partner Programma of voor meer informatie over het trainingsprogramma kunnen resellers contact opnemen met NewChannel op 079–3030 144.

Over Cyberoam
Cyberoam Technologies Private Limited is een fabrikant van Network Security Appliances. De producten van Cyberoam staan bekend om haar innovatieve technologieën en zeer krachtige prestaties. Cyberoam Identity-based Unified Threat Management appliances integreren meerdere beveiligingsfuncties op een eenduidig platform zoals de Stateful Inspection Firewall, VPN, Intrusion Prevention System, Gateway anti-virus, anti-spyware, anti-spam, Web Application Filtering, Web Application Firewall, Bandbreedte Management en Multiple Link Management. Uitgebreide beheer- en rapportagefuncties zijn beschikbaar. Cyberoam is geaccrediteerd met prestigieuze wereldwijde standaarden en certificeringen zoals CheckMark UTM Level 5 Certification, ICSA Labs, IPv6 Gold en is een lid van de Virtual Private Network Consortium.

Sinds begin 2014 is Cyberoam een zelfstandig onderdeel van Sophos, een van oorsprong Engelse leverancier van IT security toepassingen met een uitgebreid portfolio van met name endpoint security oplossingen. Het Cyberoam portfolio van UTM en NGFW firewalls en managementoplossingen vormt de basis voor toekomstige ontwikkelingen van het nieuwe security portfolio van de organisatie.
Voor meer informatie: www.cyberoam.com.

Over NewChannel
NewChannel is een moderne en flexibele no-nonsense organisatie die zich toelegt op de value add distributie van innovatieve ICT-oplossingen via een uitgebreid resellerkanaal in de Benelux. Wij vertegenwoordigen een reeks vooruitstrevende leveranciers en ontwikkelaars van ICT-oplossingen die oplossingen bieden voor de hedendaagse uitdagingen binnen het bedrijfsleven, overheden en andere organisaties. Focus, commitment en partnership zijn onze kernwoorden en in nauwe samenwerking met onze partners bieden wij onder meer oplossingen voor security, cloud management en mobile devices.
Voor meer informatie: www.newchannel.nl.

---------------------------------///   Einde persbericht   ///-------------------------------------

Voor  meer  informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met:

NewChannel B.V.
Koraalrood 153