www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlContentbureau
2474 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Bright Computing stelt Clemens Engler aan als Director Business Development EMEA

Amsterdam, 23 juni 2015 – Bright Computing, een leidende aanbieder van hardware neutrale oplossingen voor clouds, big data en HPC, stelt Clemens Engler aan als hoofd business development voor Europa, het Midden Oosten en Afrika (EMEA).  Engler heeft ervaring op veel terreinen, van R&D tot marketing en van channelmanagement tot salesontwikkeling, en is zodoende een welkome versterking van het EMEA-team.

Voordat Engler bij Bright Computing aan de slag ging, zorgde hij voor ontwikkelingsexpertise bij een groot aantal softwarebedrijven in Duitsland. Daarvoor werkte hij bij IBM’s ISV- en Developer Relations Team als Partner Executive en Cloud leader voor Europa en Duitsland. Bovendien was hij CTO bij IBM EMEA Venture Development, een team dat verantwoordelijk was voor het aangaan, onderhouden en uitbreiden van IBM’s relaties met durfkapitalisten in de regio.

Engler stond in zijn tijd bij IBM bekend als een SaaS-evangelist. Hij hielp softwarebedrijven die bezig waren met een transitie naar een nieuw Cloud gebaseerd business model. Dat was een geheel nieuwe manier van zakendoen en op dat moment een nog onontgonnen terrein voor veel leveranciers. Engler was ook een initiatiefnemer van het German Cloud Ecosysteem, een federatie van personen en bedrijven die actief zijn in het SaaS en cloud industrie. Het German Cloud Ecosysteem heeft nu zo’n 60 leden, waaronder toonaangevende bedrijven als Alcatel-Lucent, Deutsche Telekom en T-Systems.

Lee Carter, VP EMEA bij Bright Computing: “We zijn erg blij dat Clemens is toegetreden tot het Bright EMEA-team. Hij heeft veel kennis en ervaring in de branche en is daardoor bij uitstek in staat onze belangrijke partnerrelaties te onderhouden en hen te ondersteunen bij het versterken van de Bright footprint in de EMEA-regio.”

Clemens Engler: “Ik ben erg onder de indruk van de Bright-technologie en zie een enorme kans voor business development en groei in de drie focusgebieden: HPC, cloud en Big Data. Bright helpt bedrijven zich te richten op hun kerntaken en zorgt ervoor dat ze niet nodeloos tijd en middelen kwijt zijn aan het beheren van hun infrastructuur. Onze partners in EMEA-regio spelen een belangrijke rol in onze strategie, daarom ik kijk er erg naar uit om met hen samen te werken. Door onze samenwerking naar een hoger niveau te tillen, worden onze gemeenschappelijke klanten nog beter geholpen.”

Clemens Engler zal aanwezig zijn tijdens het TERATEC 2015 Forum op 23 en 24 juni, 2015, in Frankrijk. Klik hier om een afspraak met Clemens te maken.

##

Over Bright Computing
Bright Computing ontwikkelt producten die klanten helpen om HPC-, Hadoop-, storage-, database- en workstation-clusters te beheren, zowel on premise als in de cloud. Bright heeft kantoren in Amsterdam en in San Jose, Californië en verkoopt haar producten wereldwijd. Partners zijn onder andere: Amazon, Cisco, Cray en Dell. Bright Computing won in 2013 de Deloitte Fast50 ‘Rising Star’ Award en de Red Herring Top 100 North America Award. Tot haar klanten rekent Bright onder andere Boeing, ING, NASA, Roche en Stanford University.

Meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Bram Semeijn