www.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: MCS PR

Q-Park kiest Cegeka voor zijn digitale transformatie

Veenendaal, 23 juni 2015 – Q-Park heeft een langetermijncontract getekend met Cegeka om het parkeerbedrijf te ondersteunen bij zijn digitale transformatie. Het samenwerkingscontract heeft een onbepaalde looptijd. Samen met Cegeka heeft Q-Park de bestaande bedrijfsprocessen opnieuw gedefinieerd. Cegeka ontwikkelt nu een maatwerkapplicatie voor het registreren en factureren van de parkeerabonnementen en integreert deze applicatie met het huidige ERP-pakket (Microsoft Dynamics NAV) en CRM-systeem (Microsoft Dynamics CRM). De nieuwe architectuur zorgt voor een grote toegevoegde waarde binnen de bedrijfsprocessen van Q-Park.

André Knaepen (l) en Frank De Moor (r)

Wij zochten een manier om onze klanten persoonlijker te benaderen en hun parkeerbehoeften makkelijker in te vullen”, zegt Frank De Moor, CEO van Q-Park “Dat willen we bijvoorbeeld doen door meer diensten online aan te bieden en partnerships met hotels en restaurants af te sluiten.” De bestaande ICT-architectuur van Q-Park wordt nu klaargestoomd voor die digitale transformatie.

Hybride ERP-project
Op aanraden van Cegeka wordt niet alle functionaliteit ondergebracht in één ERP-Systeem, maar wordt er gekozen voor een hybride structuur die de fundering gaat vormen voor de verdere digitalisering. Cegeka behoudt het goed functionerende ERP-systeem, maar er worden aanpassingen doorgevoerd om de huidige bedrijfsprocessen van Q-Park beter te ondersteunen. Cegeka zorgt ook voor de integratie van het CRM-systeem met de nodige klantdata.

“Dankzij deze integratie kunnen we onder andere gemakkelijk marketingcampagnes opzetten. Hierdoor leren we onze klanten beter kennen en ontwikkelen we formules op maat voor zowel klanten als partners”, zegt De Moor.

High level bedrijfsprocessen
“Voor deze transformatie denken we niet langer in applicaties, data en technologie maar in bedrijfsprocessen”, zegt Bert Van Dessel, ICT-directeur bij Q-Park. “En dat maakt het zo revolutionair. Dankzij het contact-to-contractproces brengen we onze processen in kaart van het eerste contact tot het uiteindelijke ticket of langetermijncontract. Het proces ‘access-to-exit’ beschrijft het proces van toegang tot de garage tot de uiteindelijke uitrit. Het ‘record-to-report’ proces zorgt voor een volledige boekhoud- en managementrapportering. Een dergelijke procesmatige aanpak maakt het ontwerpen en implementeren van oplossingen effectiever, omdat processen volledig met alle benodigde systemen worden geïntegreerd.”

“Ik ben trots dat onze Cegeka-medewerkers zo een strategisch project kunnen definiëren en begeleiden”, zegt André Knaepen, CEO van Cegeka. “Hier bieden we onze klant, Q-Park, echt wat hij nodig heeft: ondersteuning op langere termijn van een toekomstgerichte, modulaire en geïntegreerde architectuur. Bij zulke transformaties maken de brede, geïntegreerde diensten van Cegeka het verschil.”

Het Verenigd Koninkrijk is het eerste land dat eind dit jaar overstapt naar de nieuwe architectuur, de andere landen volgen in de loop van 2016.

Over Q-Park
Q-Park is een internationale parkeeronderneming, gericht op hoogwaardige parkeerfaciliteiten op strategische locaties, zoals stadscentra, shopping centra, ziekenhuizen, stations, luchthavens, universiteiten. Het bedrijf heeft vestigingen in Nederland, Duitsland, België, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Ierland, Denemarken, Zweden, Noorwegen en Finland. Q-Park onderneemt met een lange termijn perspectief en vanuit een solide financiële basis. De aandeelhouders zijn institutionele beleggers waaronder pensioenfondsen en verzekeraars. Voor meer informatie: www.q-park.nl.

Over Cegeka
Cegeka is een onafhankelijke, Europese ICT–dienstverlener. Het bedrijf helpt zijn klanten met IT-consultancy-opdrachten, de integratie van ICT-infrastructuur, de ontwikkeling en implementatie van toepassingen en outsourcing. Het van origine Belgische ICT-bedrijf huisvest ICT van zijn klanten in de eigen datacenters in Hasselt, Leuven, en Veenendaal (NL). Cegeka stelt 3200 mensen tewerk. In 2014 realiseerde Cegeka Groep een omzet van 280 miljoen euro, een groei van 17% ten opzichte van 2013. Cegeka heeft vestigingen in België, Duitsland, Frankrijk, Italië Nederland, Luxemburg, Oostenrijk, Polen, Roemenië, Slowakije en Tsjechië en levert diensten aan klanten in heel Europa. Bezoek www.cegeka.com voor meer informatie.

Contact voor journalisten:
MCS PR