www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Archetype Agency BV

Polycom RealPresence Platform introduceert drie gebruiksvriendelijke samenwerkingsoplossingen

• Polycom® RealPresence® Web Suite maakt click-to-connect enterprise-grade samenwerkingssoftware voor video, voice en content beschikbaar voor iedereen met een webbrowser en camera
  • Polycom® RealPresence® Media Suite verandert elke werkplek in een mediastudio
  • Polycom® RealPresence® Cloud komt tegemoet aan toenemende vraag naar samenwerken in de cloud
Amsterdam, 23 juni 2015 Polycom, Inc. (Nasdaq: PLCM) introduceert drie nieuwe oplossingen die worden toegevoegd aan het toonaangevende Polycom® RealPresence® Platform. Door deze uitbreidingen is het RealPresence Platform voor bedrijven nu een van de meest complete, betaalbare en toegankelijke manieren om vorm te geven aan de werkplek van de toekomst. De nieuwe oplossingen zijn onderdeel van Polycoms missie om gebruikers zo productief mogelijk te laten samenwerken.

“Polycom creëert nieuwe ervaringen die helpen om de wijze waarop mensen werken, te verbeteren zonder dat ze aanpassingen hoeven te doen aan de manier waarop ze gewend zijn om te werken”, zegt Ashan Willy, Senior Vice-President of Worldwide Systems Engineering en Product Management van Polycom. “Door samenwerkingstools gebruiksvriendelijk te maken en te integreren in de dagelijkse werkzaamheden, ontstaat er een nieuwe definitie van productiviteit. Toegankelijkheid en integraties zijn belangrijk. Ervaring is belangrijk. Productiviteit en efficiëntie zijn belangrijk. De markt verandert en de nieuwe Polycom-oplossingen staan symbool voor onze missie om te voldoen aan die eisen. Door samenwerken niet te beperken tot het traditionele kantoor en het makkelijker en intuïtiever te maken.”

Polycom® RealPresence® Web Suite
Polycom® RealPresence® Web Suite is innovatieve samenwerkingssoftware die 1,3 miljard gebruikers van het web bij elkaar kan brengen door ze te verbinden met een visueel-samenwerkingsnetwerk. Vanaf welke locatie of welk apparaat dan ook, gewoon door te klikken op één weblink. De suite combineert Polycoms high-quality videosamenwerking met de flexibiliteit van webconferencing om interactievere en productievere meetings te realiseren. Een aantal van de belangrijkste features:
  • Rich Multi-Content Collaboration: deel, bekijk, vergelijk en werk tegelijk in meerdere documenten en werk efficiënt samen;
  • Plug-In Free Experience: verbindt mensen automatisch met WebRTC en maakt inzet mogelijk van WebRTC voor grote ondernemingen;
  • Secure Shared Workplace: voeg meerdere documenten toe bij het inroosteren van de meeting, of upload ze simpelweg op elk gewenst moment tijdens de meeting;
  • Virtual Whiteboard/Blackboard: illustreer ideeën en houd realtime creatieve brainstorms. Sla de resultaten gelijk op en deel ze samen met de andere documenten uit de meeting;
  • Superior Meeting Experiences: host makkelijk al dan niet geplande meetings met mensen binnen en buiten de organisatie, met een directory-integratie en het gemak van click-to-connect. Uitgebreide controle over schema’s, de mogelijkheid om het geluid te dempen, groepchats en in-meeting-uitnodigingen bieden gebruikers de tools om effectieve en productieve meetings te houden.
Polycom® RealPresence® Media Suite
Organisaties zijn altijd op zoek naar manieren om de interactie aan te gaan met werknemers, kennis beter te managen en on-demand zakelijke trainingen te bieden. De Polycom® RealPresence® Media Suite verandert elke werkplek in een mediastudio. Met een design geïnspireerd op bekende consumer video library’s, is RealPresence Media Suite een eenvoudig te gebruiken portaal waarmee gebruikers full-motion video’s opnemen, delen, streamen en terugspelen tijdens meetings, en dat net zo eenvoudig te gebruiken is als een webbrowser.

RealPresence Media Suite helpt organisaties om kennis juist in te zetten, effectiever te communiceren, werknemers op te leiden en het gehele bedrijf op één lijn te krijgen. Met een enkel, makkelijk in te zetten pakket maakt RealPresence Media Suite het gebruik van applicaties als webcastingportals en e-learningtools onnodig. Met de mediasuite is het mogelijk om tot honderd videosessies tegelijk op te nemen, tot vijftig live-events te streamen en tot tienduizend kijkers te bereiken via livewebcasts en opgenomen video’s.

RealPresence Media Suite biedt organisaties een aanvulling op de bestaande video-infrastructuur en is te integreren met andere samenwerkingstools. Hierdoor kunnen mensen hun video-conferencingsystemen en mobiele devices op nieuwe manieren gebruiken. Bekijk hoe het werkt.

Polycom® RealPresence® Cloud
De snel veranderende werkplek zorgt wereldwijd voor een toenemende vraag naar hogekwaliteits- en abonnementgebaseerde oplossingen van videosamenwerking in de cloud. Polycom® RealPresence® Cloud biedt wereldwijde toegang tot een simpel, flexibel en mobielvriendelijke videosamenwerkingsservice in de cloud. Met de eenvoudig te gebruiken click-to-connect functionaliteit krijgen gebruikers zo universele toegang tot videosamenwerking.

Polycom RealPresence Cloud vergroot de mogelijkheden van het Polycom RealPresence Platform door een wereldwijd gedistribueerd, hoogst schaalbaar cloudplatform. Toegankelijk via een webbrowser, Skype for Business en standaardgebaseerde H.323- en SIP-compliant codecs is RealPresence Cloud ontworpen om gebruikers dezelfde enterprise-grade, veilige video-ervaringen te bieden op verschillende voice- en video-endpoints, waaronder standaardgebaseerde room systems. Bij een abonnement op RealPresence Cloud zijn licenties voor andere oplossingen binnen het RealPresence Platform inbegrepen, zoals de softwareapplicaties Polycom® RealPresence® Desktop  en Polycom® RealPresence® Mobile.

Een selecte groep Polycom-partners levert de RealPresence Cloud en biedt een groot aantal nieuwe en op gebruikers gerichte features die ervoor zorgen dat de dienst eenvoudig is te gebruiken. De uitgebreide support-tools en analytics-module bieden partners belangrijke inzichten om hun klanten beter te ondersteunen.

De Polycom RealPresence Media Suite is vanaf nu wereldwijd beschikbaar. De Polycom RealPresence Cloud is naar verwachting in juli 2015 beschikbaar, RealPresence Web Suite in augustus 2015.

Over Polycom
Polycom helpt organisaties de kracht van samenwerking te ontketenen. Wereldwijd overbruggen meer dan vierhonderdduizend bedrijven en organisaties afstanden met veilige video-, spraak- en contentoplossingen van Polycom. Polycom en zijn partnerecosysteem bieden flexibele samenwerkingsoplossingen voor elke omgeving en leveren de beste gebruikerservaring en ongeëvenaarde investeringsbescherming.

Polycom
Hilde Verlee