www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Red Hat onderzoek: interesse in Linux containertechnologie neemt toe ondanks bezorgdheid over beveiliging en certificering

De voordelen zijn aantrekkelijk voor ontwikkelaars, maar gebrek aan implementatiekennis en -ervaring blijft een drempel voor bedrijfsadoptie

Amsterdam, 22 juni 2015 – Red Hat, Inc., de wereldwijde marktleider op het gebied van opensourcesoftware, publiceert vandaag de resultaten van een enquête naar de interesse en plannen van enterprises om containertechnologie in te zetten. De enquête werd uitgevoerd door TechValidate in opdracht van Red Hat en werd gehouden onder meer dan 383 wereldwijde IT-beslissers en professionals, werkzaam bij bedrijven van verschillende grootte (van MKB, tot Fortune 500, tot (lokale) overheid). De enquête toont aan dat de adoptie van containertechnologie de komende jaren zeer waarschijnlijk gaat toenemen, maar dat er nog wel zorgen bestaan rondom de beveiliging, certificering en implementatievaardigheden van deze technologie. Red Hat wil met een eigen certificering dit soort zorgen aanpakken.

De onderzoeksresultaten tonen aan dat er uitgebreide bedrijfsplannen zijn voor de inzet van containers. 67 procent van de respondenten heeft de komende twee jaar productie roll-outs op de planning staan. Zo’n 50 procent van de respondenten wil containertechnologie inzetten voor het uitrollen van applicaties in de cloud en als vehicles voor web en e-commerce software (56 procent).

Het grootste voordeel van containertechnologie is volgens de respondenten een verbeterde applicatieontwikkeling. Zowel snellere applicatie-implementatie als verminderde implementatie-inspanning werden door 60 procent van de respondenten genoemd. 44 procent van de respondenten ziet containers als een middel om bestaande servers te consolideren. Het gebruik van VM’s (virtuele machines) als implementatiemethode geniet daarbij de voorkeur. 83 procent van de respondenten is van plan om applicatiecontainers op een virtuele omgevingen te zetten. Organisaties lijken zodoende de voordelen van zowel het gebruik van containers als van virtualisatie te onderschrijven, in plaats van of het een of het ander.

Ondanks de adoptieplannen van organisaties rond containertechnologie, laten de enquêteresultaten ook een aantal aanhoudende uitdagingen zien:
  • Beveiliging en gebrek aan certificering (60 procent van de respondenten)
  • Integratie met bestaande ontwikkeltools en processen (58 procent)
  • Beheer (55 procent)
  • Gebrek aan kennis en vaardigheden (54 procent)
Open source blijft tot slot het dominante platform in de containerwereld. Meer dan 95 procent van de respondenten maakt plannen voor containerontwikkeling op het Linux-besturingssysteem. Volgens de respondenten van de enquête blijven ‘internal champions’ aan de basis staan (39 procent) van de adoptie van containertechnologie, gevolgd door het middenmanagement (36 procent). Het hogere management en de CIO hebben een beperkte rol in de adoptie.

Methodologie en demografie
TechValidate, een onafhankelijk onderzoeksbureau, heeft de online enquête van 28 april tot 5 mei 2015 uitgevoerd in opdracht van Red Hat. Doel was de motivaties omtrent de adoptie van containertechnologie te begrijpen. De enquête is gehouden onder meer dan 383 IT-beslissers en professionals van wereldwijde organisaties binnen allerlei sectoren en van alle soorten en maten - van kleine bedrijven tot Fortune 500 organisaties.

Quotes
Tim Yeaton, senior vice president, Infrastructure Business, Red Hat

“Het is duidelijk dat de interesse van bedrijven in containers toeneemt. De uitdagingen die door de respondenten zijn benadrukt versterken daarbij de containerstrategie van Red Hat. We pakken direct de zorgen omtrent beveiliging en certificering aan en bieden een robuust containermanagementsysteem, ongeacht het gekozen containerimplementatieplatform. Bovendien creëren we tools en best practices zodat bedrijven in staat zijn om de juiste vaardigheden te ontwikkelen en zo op de beste manier de belofte te verwezenlijken van Linux-containers voor hun organisaties. Op termijn zorgen containers voor belangrijke veranderingen op het gebied van applicatieontwikkeling. Applicaties kunnen met behulp van containertechnologie als new web of cloud native workloads naar de cloud gebracht worden en ondersteund worden door DevOps. Adoptie kan snel en op grote schaal worden opgepakt door zorgen rond beveiliging en beheer aan te pakken en de juiste vaardigheden te ontwikkelen. Wij staan klaar organisaties te helpen de nieuwe IT-wereld te betreden als een ervaren en betrouwbare partner.”

Extra informatie Volg Red Hat Over Red Hat, Inc.
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een community-gedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: http://www.redhat.com.

Meer informatie voor de pers
Anke van Heerebeek
L&DJ PR
anke@lubbersdejong.nl

Dit persbericht is ook online beschikbaar
Eerder van Red Hat, Inc.
4 nov 2019 Red Hat voegt voorspellende modellen toe aan nieuwste versie van Red Hat Process Automation

23 okt 2019 Red Hat werkt met Vodafone Idea samen om een Network-as-a-Platform te bouwen

17 okt 2019 Red Hat breidt Kubernetes-ontwikkelaarservaring uit met nieuwe versie Red Hat OpenShift 4
Ontdek gratis de nieuwe Sensus Process Modeler voor de Mac

1DigitalNL lanceert BeleidsZaak voor beleidsmakers

Door ketensamenwerking krijgt verduurzaming vleugels

Cloudgaming is de toekomst: de noodzaak van een krachtig thuisnetwerk

MediusFlow gekozen tot voorkeursoplossing voor geautomatiseerde factuurverwerking voor Microsoft Dynamics 365 Business Central

Citrix verstevigt de banden met Amazon Web Services

Gemeente Noordoostpolder gaat voor digitale besluitvorming en duurzaam archiefbeheer met BCT

70 procent van de Nederlandse financiële professionals is al bezig met blockchain en kunstmatige intelligentie

Nederland en België betrokken bij beëindigen van malware-activiteiten

Dit zijn de grootste cyberdreigingen voor de financiële sector in 2020:

Omron Electronics en Van Egmond Groep gaan samenwerking aan op het gebied van roboticaoplossingen

Nieuw Platformcollectief roept op tot dialoog

bitFlyer maakt aankoop cryptovaluta nog makkelijker met Instant Buy

Tweederde van bedrijven is niet op de hoogte van de risico’s bij gebruik van SaaS-oplossingen

TU Delft start met verhalenplatform over wetenschap(pers)

Trend Micro leider in Hybrid Cloud Security-markt
RTB House selecteert datacenter van maincubes in Amsterdam voor huisvesten van OCP-gebaseerde IT-infrastructuur

QA Consulting: de nieuwe naam van QA Services

Pega breidt Cloud Choice uit met Kubernetes-support

Shippeo opent kantoor in Scandinavië

International Data Spaces Association en iSHARE bundelen krachten voor het realiseren van datasoevereiniteit

Einde Windows 7

Dell Technologies reikt jaarlijkse awards uit tijdens Partner Appreciation Event

Mars kiest Orange Business Services voor nieuw IAN-project

Websuper Picnic levert eerste boodschappen in Heerlen

AMS-IX krijgt nieuwe CFO en Senior Director Sales & Marketing

Hewlett Packard Enterprise verbetert cloudervaring met intelligence en composability

MKB-bedrijven: vergeet niet de printer te beveiligen

Dataiku maakt stap naar duurzame enterprise AI eenvoudiger met managed Kubernetes clusters en white box AI

TIE Kinetix behaalt PEPPOL AS4 certificering

Sinterklaas bereidt zich goed voor op online aankopen

Logo Lubbers De Jong

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax
Logo myBrand
Logo Stocard
Logo Infor

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl