www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
PR: Lubbers De Jong

Red Hat onderzoek: interesse in Linux containertechnologie neemt toe ondanks bezorgdheid over beveiliging en certificering

De voordelen zijn aantrekkelijk voor ontwikkelaars, maar gebrek aan implementatiekennis en -ervaring blijft een drempel voor bedrijfsadoptie

Amsterdam, 22 juni 2015 – Red Hat, Inc., de wereldwijde marktleider op het gebied van opensourcesoftware, publiceert vandaag de resultaten van een enquête naar de interesse en plannen van enterprises om containertechnologie in te zetten. De enquête werd uitgevoerd door TechValidate in opdracht van Red Hat en werd gehouden onder meer dan 383 wereldwijde IT-beslissers en professionals, werkzaam bij bedrijven van verschillende grootte (van MKB, tot Fortune 500, tot (lokale) overheid). De enquête toont aan dat de adoptie van containertechnologie de komende jaren zeer waarschijnlijk gaat toenemen, maar dat er nog wel zorgen bestaan rondom de beveiliging, certificering en implementatievaardigheden van deze technologie. Red Hat wil met een eigen certificering dit soort zorgen aanpakken.

De onderzoeksresultaten tonen aan dat er uitgebreide bedrijfsplannen zijn voor de inzet van containers. 67 procent van de respondenten heeft de komende twee jaar productie roll-outs op de planning staan. Zo’n 50 procent van de respondenten wil containertechnologie inzetten voor het uitrollen van applicaties in de cloud en als vehicles voor web en e-commerce software (56 procent).

Het grootste voordeel van containertechnologie is volgens de respondenten een verbeterde applicatieontwikkeling. Zowel snellere applicatie-implementatie als verminderde implementatie-inspanning werden door 60 procent van de respondenten genoemd. 44 procent van de respondenten ziet containers als een middel om bestaande servers te consolideren. Het gebruik van VM’s (virtuele machines) als implementatiemethode geniet daarbij de voorkeur. 83 procent van de respondenten is van plan om applicatiecontainers op een virtuele omgevingen te zetten. Organisaties lijken zodoende de voordelen van zowel het gebruik van containers als van virtualisatie te onderschrijven, in plaats van of het een of het ander.

Ondanks de adoptieplannen van organisaties rond containertechnologie, laten de enquêteresultaten ook een aantal aanhoudende uitdagingen zien:
  • Beveiliging en gebrek aan certificering (60 procent van de respondenten)
  • Integratie met bestaande ontwikkeltools en processen (58 procent)
  • Beheer (55 procent)
  • Gebrek aan kennis en vaardigheden (54 procent)
Open source blijft tot slot het dominante platform in de containerwereld. Meer dan 95 procent van de respondenten maakt plannen voor containerontwikkeling op het Linux-besturingssysteem. Volgens de respondenten van de enquête blijven ‘internal champions’ aan de basis staan (39 procent) van de adoptie van containertechnologie, gevolgd door het middenmanagement (36 procent). Het hogere management en de CIO hebben een beperkte rol in de adoptie.

Methodologie en demografie
TechValidate, een onafhankelijk onderzoeksbureau, heeft de online enquête van 28 april tot 5 mei 2015 uitgevoerd in opdracht van Red Hat. Doel was de motivaties omtrent de adoptie van containertechnologie te begrijpen. De enquête is gehouden onder meer dan 383 IT-beslissers en professionals van wereldwijde organisaties binnen allerlei sectoren en van alle soorten en maten - van kleine bedrijven tot Fortune 500 organisaties.

Quotes
Tim Yeaton, senior vice president, Infrastructure Business, Red Hat

“Het is duidelijk dat de interesse van bedrijven in containers toeneemt. De uitdagingen die door de respondenten zijn benadrukt versterken daarbij de containerstrategie van Red Hat. We pakken direct de zorgen omtrent beveiliging en certificering aan en bieden een robuust containermanagementsysteem, ongeacht het gekozen containerimplementatieplatform. Bovendien creëren we tools en best practices zodat bedrijven in staat zijn om de juiste vaardigheden te ontwikkelen en zo op de beste manier de belofte te verwezenlijken van Linux-containers voor hun organisaties. Op termijn zorgen containers voor belangrijke veranderingen op het gebied van applicatieontwikkeling. Applicaties kunnen met behulp van containertechnologie als new web of cloud native workloads naar de cloud gebracht worden en ondersteund worden door DevOps. Adoptie kan snel en op grote schaal worden opgepakt door zorgen rond beveiliging en beheer aan te pakken en de juiste vaardigheden te ontwikkelen. Wij staan klaar organisaties te helpen de nieuwe IT-wereld te betreden als een ervaren en betrouwbare partner.”

Extra informatie Volg Red Hat Over Red Hat, Inc.
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een community-gedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: http://www.redhat.com.

Meer informatie voor de pers
Anke van Heerebeek
L&DJ PR
anke@lubbersdejong.nl

Dit persbericht is ook online beschikbaar
Laatste van Red Hat, Inc.
Red Hat brengt Java naar Kubernetes met Quarkus: een volledig ondersteunde runtime voor cloud-native development

Red Hat versnelt petabyte-schaal object-storage voor cloud-native workloads

Red Hat OpenStack Platform 16 biedt continue community-innovatie en langdurige enterprise-ondersteuning
Luminis al 10 jaar lang IT-partner van The Learning Network

Snowflake kondigt nieuwe fase van samenwerking met Salesforce aan om zakelijke transformaties van klanten met data te versterken

Snowflake onthult de Data Cloud, zodat organisaties kunnen verbinden, samenwerken en waarde kunnen toevoegen met data

NetApp Reports Fourth Quarter and Fiscal Year 2020 Results

Databricks verwelkomt Paul Leventis als nieuwe Senior Director Software Engineering & Site Lead

Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan

Razer zet de gaming-community aan het werk in de strijd tegen COVID-19

Accon avm vervangt 1100 mobiele telefoons voor Nokia smartphones omwille van veiligere bedrijfscommunicatie

Bereidheid tot volgen van opleiding binnen de zorgsector groot

Derde werknemers vermoedt dat collega’s bewust sjoemelen met declaraties

Onderzoek Proofpoint: 72% van de Nederlandse bedrijven kampte afgelopen jaar met minstens één cyberaanval
Staples introduceert 'Plan C' en helpt organisaties bij de veilige terugkeer naar de werkplek en met aanpassingen aan ´het nieuwe normaal´

Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten

Bynder neemt video-creatie en distributie platform We Adapt over

Poly introduceert Room Solutions voor Microsoft Teams Rooms voor slimme, eenvoudige en consistente samenwerking

Nutanix autoriseert Arrow Electronics als officieel opleider

Netwerkbeheerders spelen sleutelrol in creatie omzet uit nieuwe diensten voor edge-computing

Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s

Pega introduceert Pega Process Fabric - het 'platform voor platforms' dat taken tussen enterprise systemen stroomlijnt

Dataiku en Snowflake sluiten partnership voor cloud enterprise AI-oplossingen

Capgemini en Audi starten nieuwe joint venture XL2

Lineas stapt over op endpoint-bescherming van SentinelOne

VMware introduceert elastische infrastructuur voor AI/ML-applicaties met VMware vSphere 7

Dedrone en BlackBerry werken samen tegen ongeautoriseerde droneactiviteiten

Trendship wil lef en ondernemerschap tonen

Thierry Delaporte nieuwe CEO & Managing Director Wipro

Dell Technologies versnelt inzet van AI in public en private clouds

LANCOM LW-600: nieuw Wi-Fi 6 access point met rookmelder-design

Nieuws! Serie interviews met de beste ‘Digital Transformers’ in de markt

Plus500 gaat partnerschap aan met BSC Young Boys, kampioen van de Zwitserse Super League

Hybride voordeel met de nieuwe Razer Ornata V2

Matrix42 helpt zorgpersoneel op COVID-19-afdelingen door licenties te schenken voor video call devices

Logo Lubbers De Jong
Red Hat, Inc. contact

Logo Red Hat, Inc.

benelux@redhat.com
  www.redhat.com
Red Hat, Inc. sociaal

Red Hat, Inc. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel