www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
Datum: (5 jaar en 53 dagen geleden)

Alcatel-Lucent: deze vijf trends bepalen toekomstige applicaties

Welke trends zullen de komende vijf jaar vorm geven aan toekomstige applicaties en daarmee automatisch nieuwe eisen stellen aan de breedbandnetwerken van morgen? Alcatel-Lucent zet ze op een rij.

1. Kwantificatie
Met big data-technologieën en analyse kunnen grote hoeveelheden data verzameld, geaggregeerd, gecorreleerd en geïnterpreteerd worden. Dankzij persoonlijke data die verzameld wordt door connected devices en wearables, is een nieuw fenomeen in opkomst, namelijk the quantified self. Dit houdt in dat technologie wordt geïntegreerd op aspecten van het dagelijks leven in termen van inputs. Denk bijvoorbeeld aan inputs in de vorm van gemoedstoestanden en geestelijke en lichamelijke prestaties. Hierdoor kunnen gebruikers het dagelijks functioneren verbeteren.

2. Immersive media
Ultra HD-schermen met nieuwe visualisatietechnologieën, zoals 3D, 360° en holografie, veranderen de manier waarop we afbeeldingen en video maken en bekijken. De nieuwste audiovisuele apparatuur maakt het mogelijk voor consumenten en bedrijven om de kracht van immersive media te gebruiken tegen een redelijke prijs.

3. Internet of Things
Dankzij de convergentie van machine-to-machine communicatie, big data-technologieën en consumentenelektronica, staan we aan het begin van de volgende stap in de evolutie van internet. Tot nu toe zorgde Internet of Things (IoT) voor veel diensten en applicaties die eerder leuk zijn om te hebben, dan dat ze nodig zijn. In de toekomst zal IoT uiteindelijk steeds meer nieuwe diensten en applicaties bieden die de manier verreikt waarop we leven, werken, reizen, winkelen en zorgen voor onze omgeving en gezondheid.

4. Schermloos
Dé app voor de toekomst biedt een superieure eindgebruikerservaring. Dankzij geïntegreerde apparaat- en netwerktechnologieën, zoals spraakherkenning, bewegingssensoren en zelfs hersengolfcontrole, betreden we een (bijna) schermloos tijdperk.

5. Robots
Volgens een recent rapport van Business Insider, is de wereldwijde markt voor robotica, die tot nu toe vooral gericht was op industriële en logistieke segmenten, aan het verschuiven naar nieuwe zakelijke en consumentenapplicaties. Denk hierbij aan robots die gebruikt worden voor het schoonmaken en onderhouden van het huis, entertainment en die aanwezig zijn op het gebied van telewerken.

Als er gekeken wordt naar de bovenstaande voorbeelden, is het duidelijk dat we ons moeten voorbereiden op de toekomst, door communicatienetwerken te ontwikkelen en te bouwen die in staat zijn om de online data te verwerken die geproduceerd zal worden door een groot aantal nieuwe apparaten en applicaties. Het netwerk van morgen moet snel, schaalbaar en flexibel zijn en in staat zijn om enorme hoeveelheden data te verwerken.
Laatste van Alcatel (TCT Mobile Europe)
Alcatel IDOL 5 vanaf nu in Nederland verkrijgbaar

Vereenvoudiging van digitale thuisnetwerken vermindert behoefte aan technische assistentie en dure huisbezoeken

Aantal besmettingen van mobiele toestellen via pc’s aanzienlijk gestegen
Verstreken tijd: 5 jaar en 53 dagen
Alcatel (TCT M.. contact

Logo Alcatel (TCT Mobile Europe)

www.alcatel-mobile.com/nl
Alcatel (TCT M.. sociaal

Alcatel (TCT M.. tweets

Logo Heliview Conferences & Training
Logo Linku
Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Arrow Electronics
Logo Ivanti
Logo Greenhouse Datacenters