www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nlContentbureauwww.marcommit.nl
Datum: (5 jaar en 13 dagen geleden)

Elektronisch factureren bespaart organisaties tot 80%

42 biljoen elektronische facturen wereldwijd in 2015

Organisaties doen er goed aan om op korte termijn elektronisch factureren in te voeren om besparingen tot wel 80% te realiseren. Deze aanbeveling volgt uit de resultaten van het Billentis Report van 2015, gesponsord door Ricoh, dat voorspelt dat er wereldwijd 42 biljoen facturen zullen worden uitgegeven dit jaar. Het jaarlijkse Billentis Report is bedoeld om organisaties te informeren over elektronisch factureren door marktgegevens en -analyses te publiceren, zodat organisaties inzicht hebben in de huidige en toekomstige stand van zaken en hoe deze hun bedrijf kunnen beïnvloeden.

In de afgelopen jaren hebben initiatieven van overheden in Europa ervoor gezorgd dat bedrijven worden aangemoedigd om papierloos te factureren. Denemarken is één van de pioniers op dit gebied ; al in 2005 verbande het land papieren facturen uit de publieke sector. E-facturatie bespaart de Deense belastinginstanties  €150 miljoen per jaar en het bedrijfsleven €50 miljoen. In Italië heeft de implementatie van een e-facturatiesysteem bij de overheid voor een kostenbesparing van meer dan €3 biljoen gezorgd.

Herman Keijsers, Director IT & Outsourcing Services bij Ricoh Nederland: “Digitalisering is een belangrijke drijfveer van de groeiende belangstelling voor e-facturatie in Europa. Organisaties realiseren zich dat ‘digitaal ondernemen’ niet langer een onderscheidende factor is, maar een belangrijke vereiste voor elke organisatie die klaar wil zijn voor de toekomst. In een enquête die door Coleman Parkes in opdracht van Ricoh is uitgevoerd in 2014, zei 73% van de managers dat het digitaal volwassen worden zorgt  voor een stijging van de winst zorgt, terwijl 62% het ermee eens was dat de organisatie aantrekkelijker wordt voor potentiële investeerders.”

Hetzelfde onderzoek toont aan dat 50% van de leidinggevenden het gevoel heeft dat zij niet digitaal volwassen worden zonder ondersteuning van een externe partner.

Keijsers: “Net zoals ieder veranderprogramma is het verstandig wanneer organisaties expertise inschakelen om over te stappen op elektronisch factureren. Zo kunnen organisaties niet alleen van de expertise van een derde partij profiteren, maar wordt ook hun personeel niet belast met deze tijdrovende en omvangrijke taak. Bovenal geeft dit organisaties de ruimte om andere bedrijfskritische en winstgevende activiteiten te ondernemen.”

Uiteraard is digitalisering van facturen alleen niet genoeg voor organisaties om een volledig geautomatiseerd facturatieproces te realiseren. Veel Europese organisaties hebben nog steeds te maken met een hoog percentage uitzonderlijke verwerkingen, wat betekent dat er persoonlijke interactie is vereist tijdens het facturatieproces. Dit komt door de vele onjuiste gegevens in de facturen zelf. Onjuiste informatie in B2B-facturen is één van de belangrijkste oorzaken van betalingsachterstanden. Elektronisch factureren is een uitstekend hulpmiddel om het probleem van onjuiste gegevens aan te pakken.

Download het onderzoek of bereken de besparingen die u kunt realiseren door over te stappen op elektronisch factureren op www.ricoh-europe.com/invoicing.
Laatste van Ricoh Nederland B.V.
Ruim driekwart van de mkb’ers gebruikt 3D-print in 2020

Helft ondernemers denkt over vijf jaar niet meer te bestaan als ze niet investeren in nieuwe technologie

Rijksuniversiteit Groningen kiest opnieuw voor Ricoh
Verstreken tijd: 5 jaar en 13 dagen
Ricoh Nederlan.. contact

Logo Ricoh Nederland B.V.

Ricoh Nederlan.. sociaal

Ricoh Nederlan.. tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise