www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: INFLUX PR

Digitale winkelruiten van Glass Shop Wall gaan Nederland veroveren

Utrecht, 18 juni 2015 – Vanaf juni 2015 geeft Glass Shop Wall de winkelstraat van Nederland een nieuwe impuls door middel van digitale winkelruiten. Een nieuw type beamer projecteert vanaf de onderkant op het gemodificeerde glas. Met deze innovatie wordt het mogelijk etalages interactief te maken. Glass Shop Wall onderscheidt zich van de reeds bestaande digital signage toepassingen, door de transparantie van het glas te behouden, waarmee ook het open karakter van de winkelstraat blijft bestaan.

Winkelruiten bepalen voor een groot gedeelte de sfeer van een winkelgebied. Met Glass Shop Wall kan een eerste indruk van de consument dynamisch worden beïnvloed. Als een winkelier op dit moment gebruik maakt van video in zijn etalage, gebeurt dit vaak via een scherm of ondoorzichtig folie. Hierdoor gaat het open karakter van een etalage verloren. “Glass Shop Wall biedt het beste van twee werelden”, aldus oprichter van de Glass Shop Wall, Wesley Weerdenburg. “Zelfs buiten openingstijden kan productinformatie worden getoond, terwijl er overdag, indien gewenst, zonder beperking van het zicht naar binnen gekeken kan worden.”

Winkeliers en verhuurders kunnen door middel van videocontent op de ruit extra inkomsten genereren. De Glass Shop Wall is tevens te gebruiken voor het weergeven van bijvoorbeeld advertenties, stadsinformatie en amber alerts. De mobiele applicatie waarmee content eenvoudig kan worden aangepast, is in ontwikkeling, evenals multi-touch interactie en persoonsherkenning. Ook als de winkel open is, biedt Glass Shop Wall kansen om de bezoeker van de winkelstraat te benaderen. Indien gewenst kunnen passanten bijvoorbeeld verrast worden met een persoonlijke aanbieding door middel van beacons. Bij thuiskomst kan vervolgens ook nog op diverse manieren op de persoonlijke aanbieding worden ingegaan.

Glass Shop Wall in New Babylon
Wesley Weerdenburg is als retailinnovator onder andere actief binnen de Retailagenda, die in het leven is geroepen door het Ministerie van Economische Zaken. Weerdenburg heeft door intensieve samenwerking met diverse retailexperts een uitgesproken toekomstvisie ontwikkeld omtrent de retailsector: “Na een intensief testtraject, inclusief pilotperiode, is nu écht de tijd aangebroken voor de lancering van Glass Shop Wall in Nederland. “Glass Shop Wall wordt voor het eerst aan het publiek getoond in New Babylon Den Haag bij de Store of the Future. Store of the Future is het kleinste innovatieve warenhuis van Nederland, dat op initiatief van retail kennispartner Q&A op 23 juni 2015 zijn deuren opent.”  Invulling van de Store of the Future vindt plaats in samenwerking met onder andere de gemeente Den Haag en toonaangevende partijen zoals Microsoft, LaPlace, Hema en SNS Bank.

Wereldwijde partners
Voor Glass Shop Wall is ondersteuning van de operationele activiteiten door wereldwijde partners van wezenlijk belang. Levering en licenties van hardware is inmiddels goed georganiseerd waardoor Glass Shop Wall zijn dienstverlening van wereldwijd kan aanbieden. In een oriënterende fase naar een toekomstgericht CRM-systeem bezocht Weerdenburg op 21 mei 2015 het CRM Evolved event van Pegasystems in Den Haag. “Na een inspirerende middag waarin het Pega 7 platform uitgebreid in een live demo werd getoond ben ik overtuigd dat een uitstekende samenwerking kan plaatsvinden tussen beide partijen. Het CRM-systeem van de toekomst, gebaseerd op Pega 7 integreert alle activiteiten van marketing, sales en customer service met de backoffice voor een succesvolle customer journey. Het platform speelt in op de specifieke behoeften van klanten om hen een gepersonaliseerde, realtime, omnichannel ervaring bieden. Pegasystems is tevens een partij die meegaat met zijn tijd waardoor Glass Shop Wall kan blijven groeien.”

Over Glass Shop Wall
In 2011 kwam initiatiefnemer Wesley Weerdenburg door gesloten winkels in Barcelona op het idee om winkelruiten in te zetten als nieuw verkoopkanaal. Na langdurig onderzoek is het bedrijf Glass Shop Wall in 2014 officieel van start gegaan. Weerdenburg ziet met zijn glastoepassing nog veel meer mogelijkheden, ook in andere sectoren. Meer informatie: www.glassshopwall.com

Noot voor de redactie:
Voor high res fotografie of een interview met Wesley Weerdenburg kunt u contact opnemen met Influx PR, Gerline van Wijnen, tel: 055 3663034 of e-mail: glassshopwall@influx-pr.com

Voor een demo aanvraag of meer informatie: Sabina Idzerda tel: 06 42 71 75 57 of email: press@glassshopwall.com