www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
Datum: (6 jaar en 41 dagen geleden)
PR: Whizpr

VisionsConnected introduceert persoonlijke virtuele vergaderruimte: VCLounge

Persoonlijk, altijd beschikbaar en bereikbaar vanaf ieder apparaat

Amsterdam, 18 juni 2015 - VisionsConnected, leverancier van cloud-based videoconferencing en unified communications, introduceert VCLounge: een persoonlijke virtuele vergaderruimte. Hiermee krijgen gebruikers een persoonlijke virtuele ontmoetingsplek waar ze met meerdere partijen, zowel intern met collega’s alsook extern met bijvoorbeeld leveranciers, partners en klanten, tegelijk kunnen samenwerken. VCLounge vormt een schil over alle verschillende collaboratie-oplossingen heen. Applicaties als Microsoft Lync/Skype for Business, videoconferencing, telefonie en WebRTC kunnen door VCLounge met elkaar communiceren en samenwerken.

Altijd vergaderruimte beschikbaar
Gebruiksgemak is cruciaal bij videovergaderingen. Doordat iedere gebruiker zijn persoonlijke VCLounge krijgt, is de vergaderruimte nooit bezet en wordt het heel eenvoudig snel een meeting op te zetten. Met één druk op de knop kunnen medewerkers efficiënt met elkaar samenwerken, zonder na te denken over waar ze zich bevinden en welke technologie beschikbaar is.

René Fleer, CTO van VisionsConnected: “Sommige organisaties worstelen met het plannen van meetings en zijn soms het overzicht van de reserveringen voor fysieke ruimtes, maar ook de generieke virtuele meeting rooms, kwijt. Dat is verleden tijd met een personal meeting room. Die is vanaf ieder device en met iedere technologie toegankelijk. Ook vanuit de vergaderruimte waar videoconferencing-apparatuur aanwezig is. Voor deze bedrijven, en voor organisaties waar veel gebruikers over de mogelijkheid tot video-collaboratie moeten beschikken, zijn de personal meeting rooms een uitkomst.”

Single Sign-On
Gasten krijgen in de uitnodiging voor een vergadering een link waarmee ze direct in de meeting room terechtkomen. Via de web-app is altijd te zien wie zich in de personal meeting room bevindt. De eigenaar kan gebruikers toevoegen, muten of eventueel verwijderen. Er wordt gebruik gemaakt van Single Sign-On, waardoor de gebruiker kan inloggen met zijn standaard login-gegevens, wanneer hij naar zijn personal meeting room gaat. Daarnaast vereenvoudigt het beheer van de accounts door de IT afdeling aanzienlijk, doordat gebruikers zelf hun account kunnen activeren.

Volledig customized
De kleuren en de afbeeldingen van de personal meeting room zijn volledig aan te passen aan de wensen en huisstijl van het bedrijf. Daarmee past de personal meeting room helemaal bij de corporate branding van ieder bedrijf.

------------

Over VisionsConnected
De visie van VisionsConnected is dat video en unified communication “will change the way people collaborate”. De VisionsConnected Services hebben één belangrijke focus: het bieden van de ultieme gebruikerservaring. Wij zorgen dat gebruikers wereldwijd waar, wanneer en hoe zij maar willen op een veilige manier met elkaar kunnen samenwerken. Of men nu gebruikt maakt van een smartphone, tablet, videoconferencing of Unified Communications-oplossing. De VisionsConnected Services variëren van het verbinden van hardware en software endpoints tot volledig cloud-based managed videoservices voor een vast bedrag per maand.

VisionsConnected ondersteunt klanten in meer dan 120 landen en is gevestigd in Nederland (Hoofdkantoor), Belgie en Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Noorwegen en de Verenigde Arabische Emiraten. VisionsConnected heeft verschillende certificeringen waaronder Cisco Master ATP en Cloud Managed Service Provider, Polycom en LifeSize. En de Information Security Management System Standard ISO/ IEC 27001 : 2013.

Meer informatie: www.visionsconnected.nl

VisionsConnected
Robert Blaas
E-mail: robert.blaas(at)visionsconnected.com