Contentbureauwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nl
2500 volgers blijven op de hoogte!

Bol.com: Nederlandse vakantiekoffer bevat twee romans of thrillers

Toppers voor deze zomer zullen naar verwachting Esther Verhoef en Joris Luyendijk zijn

In de meeste Nederlandse vakantiekoffers zitten voor een week vakantie twee boeken en meestal gaat het hierbij om een roman of thriller. Dit blijkt uit onderzoek van bol.com naar het leesgedrag van Nederlanders tijdens de zomervakantie. Voor ruim 80% is de vakantie hét moment om ontspannen te lezen en daar wordt dan ook door een ruime meerderheid 1 tot 2 uur per dag aan besteed.

Met nog maar enkele weken tot aan de zomervakantie, is menig Nederlander zich aan het oriënteren op de invulling van de vakantie. Lezen speelt hierin een prominente rol. Voor meer dan acht op de tien Nederlanders is het een vorm van ontspanning en 11% komt thuis simpelweg niet toe aan lezen en grijpt dus de vakantie aan om dit wel te doen. Een enkeling doet op vakantie zelfs weinig meer dan lezen en besteedt hier meer dan 5 uur per dag aan. Vrouwen nemen vaker boeken mee op vakantie dan mannen: 88% van de Nederlandse vrouwen stopt een boek in de koffer, bij mannen is dit 78%.

Digitaal lezen
Het digitale boek (ebook) is in opkomst als leesvorm: bij meer dan een derde van de vakantiegangers (37%) bevat de koffer fysieke en digitale boeken. 14% stopt zelfs alleen maar digitale boeken in de reistas. De genres die dan het meest boeien zijn romans (30%), thrillers (24%) en detectives (13%). Vrouwen nemen vaker een roman mee, terwijl bij mannen een thriller favoriet is. Met het oog op de sportzomer met als hoogtepunt de Tour-start in Utrecht, kunnen ook sportboeken op een brede belangstelling rekenen. De verwachte toppers voor deze zomer die in veel koffers zullen zitten, zijn:

•    Dit kan niet waar zijn – Joris Luyendijk
•    Lieve Mama – Esther Verhoef
•    Grey – E.L. James
•    Topshow – Michiel van Egmond
•    Het meisje in de trein – Paul Hawkins

Mannen zullen deze zomer naar verwachting gaan voor Topshow van Michiel van Egmond, dat een kijkje achter de schermen biedt bij het televisieprogramma Voetbal International. Onder vrouwen zal Grey van E.L. James deze zomer veel leesplezier bezorgen. En hoewel Nederlanders voor ontspannen lectuur op vakantie kiezen, zal Joris Luyendijk met ‘Dit kan niet waar zijn’ ook hoge ogen gooien.

Boek inspiratie
De uiteindelijke keuze voor welk boek mee mag op vakantie laten de meeste Nederlanders afhangen van de inspiratie die ze krijgen door een titel, kaft of auteursnaam (30%). Voor 23% zijn de enthousiaste verhalen van vrienden en familie de belangrijkste inspiratiebron en 21% gaat af op wat er in recensies wordt gezegd.

“Inspiratie speelt een belangrijke rol bij de keuze welke boeken en/of ebooks in de koffer meegaan. Lezers worden geïnspireerd door wat ze via diverse kanalen om zich heen horen, zien en lezen,” stelt Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com. “Die inspiratie proberen wij ook in onze winkel te bieden. Zo bespreekt onze boekenredacteur Janneke Siebelink op de bol.com redactiepagina diverse titels en auteurs, van romans tot thrillers en van jeugdboeken tot chick-lits. Ook plaatsen we korte consumentenreviews van boeken die bij ons verkrijgbaar zijn. Op die manier kan iedereen de juiste keuze maken uit de meer dan 7 miljoen boeken bij bol.com, waarvan bijna 2 miljoen ebooks.”

Kijk voor meer inspiratie op de boekenpagina van bol.com (onder redactie van Janneke Siebelink): bol.com/boekenredactie

Volg bol.com ook via:

Actiekanaal op Twitter

Klantenservice op Twitter

Over bol.com
Bol.com is al sinds de opening in 1999 één van de populairste winkels van Nederland. Dankzij een breed assortiment, uitstekende service en winkelgemak kan bol.com rekenen op het vertrouwen van ruim 5 miljoen klanten in Nederland en België. Met een assortiment van zo’n 9 miljoen artikelen vinden al deze klanten steeds weer wat zij zoeken. Dat klanten de winkel waarderen blijkt wel uit de vele prijzen die bol.com gewonnen heeft, waaronder talrijke Thuiswinkel Awards. Zo is bol.com in 2014 uitgeroepen tot ‘Beste Webwinkel van Nederland’ en ‘Beste webshop van België 2014-2015’. Bij bol.com vinden klanten het grootste assortiment in tientallen speciaalzaken met boeken & ebooks in het Nederlands en andere talen, muziek, film, games, elektronica, speelgoed, sieraden, horloges, babyartikelen, tuin- en klusartikelen en alles voor wonen, dieren, sport, vrije tijd en persoonlijke verzorging. Bol.com is onderdeel van Ahold.

bol.com
Marjolein Verkerk
T. +31 (0)30 2463 717
M. +31 (0)6 1585 5151
E. pr@bol.com
www.bol.com

LEWIS PR
Renate van der Wal / Sebastiaan Scheepers
T. +31 (0)40  235 4600
E. bolcom@lewispr.com
www.lewispr.nl (zie persruimte bol.com)
   Er zijn geen reacties, login om te reageren
Laatste van Bol.com
Kobo Plus bereikt na één jaar een aanbod van ruim 200.000 titels en 125.000 lezers

Bol.com introduceert allereerste digitale speelgoedboek voor Sinterklaas

Bol.com verwelkomt Gert-Jan Janssen als nieuwe financieel directeur

Logo Lightspeed

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl