www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.EVENTIVE.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Whizpr

VMware introduceert VMware Identity Manager om business mobility te bevorderen

Utrecht, 16 juni 2015 - VMware, Inc (NYSE: VMW), wereldwijd leider in virtualisatie en cloud-infrastructuur, introduceert VMware Identity Manager, de eerste Identity-as-a-Service (IDaaS)-oplossing die geïntegreerd is met mobility management en security. VMware Identity Manager maakt enterprise identity management mogelijk, waarbij gebruikers met één enkele klik veilig toegang hebben tot web-, mobiele en Windows-applicaties. VMware Identity Manager wordt aangeboden als cloud-dienst of on-premise oplossing. Het zorgt ervoor dat medewerkers snel productief kunnen zijn door middel van een ‘self service application store’. De IT-afdeling krijgt zo één centrale plek waar het toegang, provisioning en compliance van gebruikers kan beheren met directory-integratie, ‘identity federation’ en gebruiker-analytics.

De oplossing is zeer schaalbaar en speciaal gebouwd voor het mobiele cloud-tijdperk. VMware Identity Manager integreert naadloos met andere VMware-oplossingen en -diensten, van VMware vCloud Air tot VMware vRealize Suite, om single sign-on voor beheerders te bieden, zodat zij gemakkelijk kunnen werken met verschillende beheer-interfaces.

Belangrijke kenmerken en mogelijkheden van VMware Identity Manager zijn onder andere:
  • One-touch Single Sign-On vanaf elk apparaat naar web-, SaaS-, mobiele en Windows-applicaties, zonder aanpassing of packaging;
  • Aangepaste toegang door nauwe integratie van VMware Identity Manager en AirWatch Enterprise Mobility Management. Deze integratie levert een extra authenticatiefactor vanaf geregistreerde apparaten voor een veilige toegang die eenvoudig te beheren is;
  • Aanpasbare en context-bewuste HTML5-applicatieportal zorgt voor een eenvoudige en veilige toegang tot applicaties vanaf elk apparaat;
  • Enterprise-class infrastructuur voegt bestaande on-premise Microsoft Active Directory-infrastructuren samen voor gecentraliseerd eindgebruikersbeheer.
Beschikbaarheid
VMware Identity Manager is per direct beschikbaar als onderdeel van de Blue- en Yellow-managementbundels van AirWatch by VMware. Prijzen starten vanaf 150 dollar per gebruiker per jaar. Bekijk hier aanvullende informatie  van AirWatch by VMware.

Toekomst van Business Mobility
VMware helpt organisaties hun bedrijfsprocessen te transformeren. De VMware-strategie is erop gericht bedrijven te bevrijden van het traditionele client-server-model en een meer gebruiker- en applicatiegerichte manier van werken voor de IT-organisatie mogelijk te maken.

Tegemoetkomen aan hogere verwachtingen medewerkers en business
Organisaties lopen tegen twee belangrijke pijnpunten aan. Ze dienen adequate en eenvoudige identiteits- en toegangsmogelijkheden te bieden aan een steeds mobieler wordende organisatie. Daarnaast staan ze voor de uitdaging de groeiende diversiteit aan applicaties, data en apparaten binnen organisaties te beheren. Deze trends zorgen voor een disruptie van de traditionele IT, omdat de gangbare netwerk access-maatregelen niet meer toereikend zijn in het mobiele cloud-tijdperk. Nu de IT-afdeling steeds minder controle heeft over het besturingssysteem dat door eindgebruikers wordt gekozen, wordt adequaat beheer van de medewerkersidentiteit een essentieel onderdeel voor business mobility.
  • Medewerkers hebben zo eenzelfde ervaring op al hun apparaten en daarbij altijd toegang tot alle benodigde applicaties, content en diensten.
  • Bedrijven (en afdelingen) scheppen een omgeving die tot veel meer in staat is dan alleen het vergroten van de productiviteit van individuen.
  • Voor IT-organisaties betekent dit een wijziging in de eisen en standaarden voor beveiliging, management en netwerken. Identiteits- en device-management zullen in toenemende mate integreren.
Meer mogelijkheden iOS binnen enterprise-organisaties
VMware ondersteunt al Apple iOS en -apparaten via VMware Horizon en AirWatch by VMware-producten. VMware versterkt de commitment aan Apple en het iOS-platform met de ontwikkeling van applicatieconfiguratie-templates en verticale oplossingen in sectoren als de gezondheidszorg, luchtvaart en onderwijs. Hierdoor krijgen gebruikers een ‘single touch’- geconfigureerde oplossing voor een breed scala aan apps. Ook maakt het snellere adoptie van mobiele devices binnen organisaties mogelijk.

VMware kondigt ook 15 nieuwe partners aan die publieke applicaties en ontwikkeling gaan standaardiseren met ACE (App Configuration for Enterprise). ACE is de open standaard-aanpak voor het beheer en de beveiliging van apps die zijn geïmplementeerd via enterprise mobility management-oplossingen.

ACE is eerder dit jaar geïntroduceerd door AirWatch, Box, Cisco, Salesforce, Workday en Xamarin. Nieuwe ACE-leden zijn bigtincan, Deputy, Docusign, Dropbox, Everbridge, Imprivata, Kony, Lua, Microstrategy, OnBase, ScrollMotion, ServiceMax, Showpad, Syncplicity by EMC en Webalo.

Meer weten? Neem deel aan VMware’s Online Business Mobility event op 16 juni om 18:00 uur. Schrijf je hier in.

Over VMware
VMware levert oplossingen voor virtualisatie en cloud-infrastructuren waardoor bedrijven succesvol kunnen zijn in het cloud-tijdperk. Klanten zetten VMware in om de manier te transformeren waarop ze IT bouwen, leveren en consumeren, op evolutionaire wijze en gebaseerd op hun specifieke behoeften. VMware behaalde in 2014 een jaaromzet van 6,0 miljard dollar en heeft meer dan 500.000 klanten. VMware is gevestigd in Silicon Valley, met kantoren over de hele wereld en kan online worden gevonden op www.vmware.com/nl.

Whizpr
Winnie Silvertand/Esther Baltes
E-mail: vmware(at)whizpr.nl
Eerder van VMware Nederland
5 nov 2019 VMware kondigt innovaties aan tijdens VMworld 2019 Europe

4 dec 2018 VMware biedt ‘As-A-Service-model’ voor lokale datacenters met nieuwe oplossingen voor AWS Outposts

6 nov 2018 VMware en AWS versnellen wereldwijde uitrol van VMware Cloud on AWS

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.LVTPR.nl