www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nl
2478 volgers blijven op de hoogte!

Adobe introduceert Adobe Stock

Integratie met Creative Cloud geeft Adobe voorsprong in wereldwijde markt voor stock-afbeeldingen

Adobe (Nasdaq:ADBE) lanceert Adobe Stock, de eerste stock content-dienst die direct is geïntegreerd met het content creatieproces en de tools die creatieve professionals dagelijks gebruiken. Deze nieuwe service is beschikbaar via Adobe Creative Cloud en versimpelt het kopen en gebruiken van stock-content, zoals foto's, illustraties en grafieken.

"Adobe Stock vergroot de waarde van de Creative Cloud als een wereldwijde marktplaats", zegt David Wadhwani, senior vice president, Digital Media, Adobe. "85% van de gebruikers die stock-afbeeldingen kopen, maken gebruik van de creative tools van Adobe. De uitgebreide integratie met onze nieuwste Creative Cloud desktop-applicaties, waaronder Photoshop en InDesign, maakt het aanschaffen en gebruiken van stockfoto's heel eenvoudig. Tegelijkertijd hebben onze klanten de mogelijkheid om miljoenen nieuwe foto's en afbeeldingen toe te voegen aan Adobe Stock. Hierdoor wordt de lat binnen de stock content-markt flink omhoog geschroefd."

Adobe Stock, een beheerde collectie van 40 miljoen afbeeldingen van hoge kwaliteit, is geïntegreerd met de nieuwste releases van Photoshop CC, InDesign CC, Illustrator CC, Premier Pro CC en After Effects CC. Designers kunnen Adobe Stock direct binnen de CC desktop software opstarten. Ook hebben ze de mogelijkheid om afbeeldingen met watermerken toe te voegen aan hun Creative Cloud Libraries. Deze afbeeldingen zijn vervolgens direct toegankelijk om mee te werken in verschillende desktop-tools. Na het voltooien van hun werk hebben gebruikers de mogelijkheid om de licentie van de bewerkte afbeelding te kopen. Dit kan  direct binnen de desktop-software waarmee ze aan het werk zijn. Dankzij de CreativeSync technologie van Creative Cloud, worden alle aanpassingen aan een afbeelding met een watermerk direct toegepast op de zojuist gelicentieerde afbeelding. Hierdoor blijft gebruikers uren aan het opnieuw bewerken van een afbeelding bespaard.

Adobe Stock is ook beschikbaar als een opzichzelfstaande stockdienst via stock.adobe.com. Hier kunnen designers en marketeers, die nog geen Creative Cloud-gebruikers zijn, stockafbeeldingen downloaden, kopen en verkopen.

De lancering van Adobe Stock heeft een flinke impact op de wereldwijde stockfoto-markt met een grootte van 3 miljard dollar, omdat Adobe-klanten actief bijdragen aan stock afbeelding-diensten en regelmatig stock content kopen. 85% van de creatives die stock content kopen, gebruiken tools van Adobe. Meer dan 90% van de verkopers van stock content gebruikt software van Adobe om hun foto's en afbeeldingen te prepareren. Adobe Stock komt voort uit de acquisitie van stock content-aanbieder Fotolia eerder dit jaar.

Naast de mogelijkheid om Adobe Stock te gebruiken voor het kopen van afbeeldingen, is het mogelijk voor gebruikers om hun werk toe te voegen aan Adobe Stock. Hierdoor hebben ze toegang tot een wereldwijde community van kopers van stock content. Adobe kondigt bovendien aan goede tarieven te hanteren voor fotografen en designers die content aan Adobe Stock toevoegen.

Belangrijke features van Adobe Stock zijn:
  • Eenvoudig beheren , bewerken en kopen van stock content. Designers kunnen Adobe Stock direct opstarten binnen CC desktop-software. Daarnaast is het mogelijk om afbeeldingen met watermerken toe te voegen aan Creative Cloud Libraries. Vervolgens is het mogelijk om direct met deze afbeeldingen aan de slag te gaan in verschillende desktop- en mobiele tools. Als creatives hun voltooide werk willen licentiëren, dan kan dit direct binnen de applicatie waarmee ze aan het werk zijn. Designers kunnen ook een afbeelding met een watermerk binnen een applicatie aanpassen, bijvoorbeeld met Photoshop CC. Wanneer ze de gebruiksrechten kopen, worden deze aanpassingen automatisch doorgevoerd.
  • Creatieve content van hoge kwaliteit voor print, web of mobiele app projecten. Adobe Stock is een marktplaats van veertig miljoen foto's, illustraties en grafieken. Of men nu een foto van een Schots kasteel voor een brochure zoekt, van een beachvolleybalwedstrijd voor een website over sport of een illustratie van een menu van een restaurant voor een mobiele app, Adobe Stock biedt hiervoor uitgebreide mogelijkheden. Adobe is van plan om de komende maanden meer stock content-categorieën toe te voegen, waardoor klanten van Adobe nog meer keus hebben binnen uiteenlopende creatieve gebieden.
  • Simpele en flexibele prijsmogelijkheden. De flexibele koopopties zorgen ervoor dat creatieve professionals en marketeers een afbeelding kunnen kopen, zodra ze deze nodig hebben of in de vorm van een maandlidmaatschap. Met kortingen tot wel 40% krijgen gebruikers van Creative Cloud de beste prijs wanneer ze een Adobe Stock-jaarlidmaatschap toevoegen aan hun Creative Cloud-lidmaatschap. Adobe is de eerste in de stockfoto-industrie die gebruikers een lidmaatschap voor 10 afbeeldingen per maand biedt waarbij ze de mogelijkheid hebben om ongebruikte afbeeldingen mee te nemen naar de volgende maand (bij de meeste maandlidmaatschappen gaan de ongebruikte afbeeldingen verloren). Klanten die geen lid van Creative Cloud zijn, kunnen van Adobe Stock als een opzichzelfstaande dienst gebruikmaken. Dit kan zowel door het betalen voor een losse afbeelding, als door het afsluiten van maand- of jaarlidmaatschap.
Prijs en beschikbaarheid
Adobe Stock (stock.adobe.com) is vanaf nu beschikbaar in 36 landen en in 13 talen. De prijs voor individuele- en teamklanten van Creative Cloud is €9,99 voor een losse afbeelding; €29,99 per maand voor 10 afbeeldingen (inclusief het meenemen van ongebruikte afbeeldingen naar de volgende maand) en €159,99 per maand voor 750 afbeeldingen per maand. Aparte prijzen zijn beschikbaar voor klanten van Adobe Stock die geen Creative Cloud-lidmaatschap hebben.

###

© 2015 Adobe Systems Incorporated. All rights reserved. Adobe and the Adobe logo are either registered trademarks or trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

Adobe verandert de wereld door digitale ervaringen. Voor meer informatie bezoek: http://www.adobe.nl.

Kijk ook op de Adobe-Twitter: http://www.twitter.com/AdobeNederland
en op de Facebook-pagina: http://www.facebook.com/AdobeBenelux

Perscontact:
Nienke Schipper-Pauw
Adobe Systems Benelux
nschipper@adobe.com

LEWIS – Global Public Relations
adobenl@lewispr.com

Eerder van Adobe Systems Benelux BV
25 mei 2018 Onderzoek Adobe: impact van online formulieren op klantreis onderschat

29 mrt 2018 Adobe presenteert de nieuwste technologieën tijdens ‘Summit Sneaks’

12 feb 2018 Adobe zet content intelligence in om de klantbeleving te transformeren
Hipex wint zilveren FD Gazellen Award 2019

Cegeka neemt Dynamics 365-activiteiten over van CTB

Schneider Electric bevestigt duurzaamheidsambities tijdens COP25

Uniserver stelt Deirdre van der Burg aan als strategisch marketing manager

Frontline past zowel koers als naam aan en wordt Frontline Solutions

Sterke internationale groei Barracuda in de MSP-markt

Versleutelen van WAN-verbinding gebeurt te vaak niet volgens IT-beslissers

Bechtle en Ictivity tillen dienstverlening naar hoger niveau

Nuance versnelt toepassing van spraakherkenning in de gezondheidszorg met Dragon Medical One

2020 cybersecurity voorspellingen

Supply chain reorganisatie verbetert klantenservice en flexibiliteit Panasonic Toughbook

Western Digital's nieuwe WD Blue SSD met NVMe-protocol tot 4x sneller dan SATA SSD

FintechOS haalt € 12,7 miljoen op in Serie A voor wereldwijde expansie

AFAS Foundation en Missing Chapter Foundation ontwikkelen lesprogramma om kinderarmoede in Nederland bespreekbaar te maken

Cyberveiligvoor de financiëlesector in 2020
Conscia breidt aanbod uit met managed security services

NFIR zet cyberalarm van SecureMe2 in als forensisch instrument

Schneider Electric brengt het eerste serverrek met geïntegreerde vloeistofkoeling in de datacenterindustrie

Helft kantoormedewerkers heeft lichamelijke klachten door werk

IRIS Nederland optimaliseert klantervaring met Freshworks

Logo Google
Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo Cegeka
Logo Schneider Electric
Logo Uniserver
Logo Barracuda Networks
Logo Telindus
Logo Ictivity
Logo Nuance
Logo Palo Alto Networks
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo I.R.I.S.
Logo Klarna
Logo Totaalbesparen.com

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl