www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
2502 volgers blijven op de hoogte!

Adobe introduceert Adobe Stock

Integratie met Creative Cloud geeft Adobe voorsprong in wereldwijde markt voor stock-afbeeldingen

Adobe (Nasdaq:ADBE) lanceert Adobe Stock, de eerste stock content-dienst die direct is geïntegreerd met het content creatieproces en de tools die creatieve professionals dagelijks gebruiken. Deze nieuwe service is beschikbaar via Adobe Creative Cloud en versimpelt het kopen en gebruiken van stock-content, zoals foto's, illustraties en grafieken.

"Adobe Stock vergroot de waarde van de Creative Cloud als een wereldwijde marktplaats", zegt David Wadhwani, senior vice president, Digital Media, Adobe. "85% van de gebruikers die stock-afbeeldingen kopen, maken gebruik van de creative tools van Adobe. De uitgebreide integratie met onze nieuwste Creative Cloud desktop-applicaties, waaronder Photoshop en InDesign, maakt het aanschaffen en gebruiken van stockfoto's heel eenvoudig. Tegelijkertijd hebben onze klanten de mogelijkheid om miljoenen nieuwe foto's en afbeeldingen toe te voegen aan Adobe Stock. Hierdoor wordt de lat binnen de stock content-markt flink omhoog geschroefd."

Adobe Stock, een beheerde collectie van 40 miljoen afbeeldingen van hoge kwaliteit, is geïntegreerd met de nieuwste releases van Photoshop CC, InDesign CC, Illustrator CC, Premier Pro CC en After Effects CC. Designers kunnen Adobe Stock direct binnen de CC desktop software opstarten. Ook hebben ze de mogelijkheid om afbeeldingen met watermerken toe te voegen aan hun Creative Cloud Libraries. Deze afbeeldingen zijn vervolgens direct toegankelijk om mee te werken in verschillende desktop-tools. Na het voltooien van hun werk hebben gebruikers de mogelijkheid om de licentie van de bewerkte afbeelding te kopen. Dit kan  direct binnen de desktop-software waarmee ze aan het werk zijn. Dankzij de CreativeSync technologie van Creative Cloud, worden alle aanpassingen aan een afbeelding met een watermerk direct toegepast op de zojuist gelicentieerde afbeelding. Hierdoor blijft gebruikers uren aan het opnieuw bewerken van een afbeelding bespaard.

Adobe Stock is ook beschikbaar als een opzichzelfstaande stockdienst via stock.adobe.com. Hier kunnen designers en marketeers, die nog geen Creative Cloud-gebruikers zijn, stockafbeeldingen downloaden, kopen en verkopen.

De lancering van Adobe Stock heeft een flinke impact op de wereldwijde stockfoto-markt met een grootte van 3 miljard dollar, omdat Adobe-klanten actief bijdragen aan stock afbeelding-diensten en regelmatig stock content kopen. 85% van de creatives die stock content kopen, gebruiken tools van Adobe. Meer dan 90% van de verkopers van stock content gebruikt software van Adobe om hun foto's en afbeeldingen te prepareren. Adobe Stock komt voort uit de acquisitie van stock content-aanbieder Fotolia eerder dit jaar.

Naast de mogelijkheid om Adobe Stock te gebruiken voor het kopen van afbeeldingen, is het mogelijk voor gebruikers om hun werk toe te voegen aan Adobe Stock. Hierdoor hebben ze toegang tot een wereldwijde community van kopers van stock content. Adobe kondigt bovendien aan goede tarieven te hanteren voor fotografen en designers die content aan Adobe Stock toevoegen.

Belangrijke features van Adobe Stock zijn:
  • Eenvoudig beheren , bewerken en kopen van stock content. Designers kunnen Adobe Stock direct opstarten binnen CC desktop-software. Daarnaast is het mogelijk om afbeeldingen met watermerken toe te voegen aan Creative Cloud Libraries. Vervolgens is het mogelijk om direct met deze afbeeldingen aan de slag te gaan in verschillende desktop- en mobiele tools. Als creatives hun voltooide werk willen licentiëren, dan kan dit direct binnen de applicatie waarmee ze aan het werk zijn. Designers kunnen ook een afbeelding met een watermerk binnen een applicatie aanpassen, bijvoorbeeld met Photoshop CC. Wanneer ze de gebruiksrechten kopen, worden deze aanpassingen automatisch doorgevoerd.
  • Creatieve content van hoge kwaliteit voor print, web of mobiele app projecten. Adobe Stock is een marktplaats van veertig miljoen foto's, illustraties en grafieken. Of men nu een foto van een Schots kasteel voor een brochure zoekt, van een beachvolleybalwedstrijd voor een website over sport of een illustratie van een menu van een restaurant voor een mobiele app, Adobe Stock biedt hiervoor uitgebreide mogelijkheden. Adobe is van plan om de komende maanden meer stock content-categorieën toe te voegen, waardoor klanten van Adobe nog meer keus hebben binnen uiteenlopende creatieve gebieden.
  • Simpele en flexibele prijsmogelijkheden. De flexibele koopopties zorgen ervoor dat creatieve professionals en marketeers een afbeelding kunnen kopen, zodra ze deze nodig hebben of in de vorm van een maandlidmaatschap. Met kortingen tot wel 40% krijgen gebruikers van Creative Cloud de beste prijs wanneer ze een Adobe Stock-jaarlidmaatschap toevoegen aan hun Creative Cloud-lidmaatschap. Adobe is de eerste in de stockfoto-industrie die gebruikers een lidmaatschap voor 10 afbeeldingen per maand biedt waarbij ze de mogelijkheid hebben om ongebruikte afbeeldingen mee te nemen naar de volgende maand (bij de meeste maandlidmaatschappen gaan de ongebruikte afbeeldingen verloren). Klanten die geen lid van Creative Cloud zijn, kunnen van Adobe Stock als een opzichzelfstaande dienst gebruikmaken. Dit kan zowel door het betalen voor een losse afbeelding, als door het afsluiten van maand- of jaarlidmaatschap.
Prijs en beschikbaarheid
Adobe Stock (stock.adobe.com) is vanaf nu beschikbaar in 36 landen en in 13 talen. De prijs voor individuele- en teamklanten van Creative Cloud is €9,99 voor een losse afbeelding; €29,99 per maand voor 10 afbeeldingen (inclusief het meenemen van ongebruikte afbeeldingen naar de volgende maand) en €159,99 per maand voor 750 afbeeldingen per maand. Aparte prijzen zijn beschikbaar voor klanten van Adobe Stock die geen Creative Cloud-lidmaatschap hebben.

###

© 2015 Adobe Systems Incorporated. All rights reserved. Adobe and the Adobe logo are either registered trademarks or trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

Adobe verandert de wereld door digitale ervaringen. Voor meer informatie bezoek: http://www.adobe.nl.

Kijk ook op de Adobe-Twitter: http://www.twitter.com/AdobeNederland
en op de Facebook-pagina: http://www.facebook.com/AdobeBenelux

Perscontact:
Nienke Schipper-Pauw
Adobe Systems Benelux
nschipper@adobe.com

LEWIS – Global Public Relations
adobenl@lewispr.com

Laatste van Adobe Systems Benelux BV
Adobe voorspelt de visuele trends voor 2020

Onderzoek Adobe: impact van online formulieren op klantreis onderschat

Adobe presenteert de nieuwste technologieën tijdens ‘Summit Sneaks’
NewChannel bouwt aan gecertificeerd Clavister reseller kanaal in Benelux

Contactloos visitekaartje extra in belangstelling door coronacrisis

Veeam Cloud & Service Provider-programma viert 10 jaar succes met 33% jaarlijkse groei en release van Veeam Service Provider Console v4

Extreme Networks zet snelle uitbreiding cloud-footprint voort

commercetools introduceert Accelerator voor het uitrollen van commerce-initiatieven binnen twee weken

Eén op de vijf Nederlandse bedrijven heeft zwaar te lijden onder huidige coronacrisis

DP World verbetert productiviteit en klantenservice met Panasonic Toughbooks

Xebia. One of the best companies in e-business 2020.

Fast forward: ALSO’s online event Channel Trends + Visions wordt internationaal uitgerold

Eerste Expertwebinar Het Houtblad zeer goed bekeken

Uitbreiding naar acht vreemde talen corona-persconferentie Rijksoverheid

Onderzoek: Gesloten Efteling en Rijksmuseum gaan we het meest missen met Pasen
Datacenter.com kondigt het komende vertrek aan van CEO

Nieuwe aanwinst voor Yellow Communications

NTT Ltd. geeft in Monthly Threat Report toelichting op toename cyberaanvallen door COVID-19

Software Improvement Group (SIG) launches complimentary “Boosting Business Resilience” webinar series to help organizations emerge from COVID-19 pandemic in stronger growth position

Poly introduceert partnerprogramma

IBM en Cisco ondersteunen onderwijs op afstand met 'Webex for our Kids'

HubSpot maakt met lancering CMS Hub een einde aan moeizaam website management

HubSpot lanceert CMS Hub voor veiligere, stabielere en schaalbaardere website-ontwikkeling

Dit zijn de winnaars van de Nederlandse coronahackathon Hack the Crisis

Remote Assistance van IFS zet merged reality in om de service-efficiency te verhogen

Ctac voegt Digital Asset Management van Bynder toe aan Customer Experience-portfolio

SF6-vrije schakelinstallaties Eaton verduurzamen netbeheerders

g-company wint Google Cloud Expansion Partner of the Year Award, EMEA

Plus500 verhoogt de omzet met 487% in het eerste kwartaal van 2020

Dataiku 7 verbetert integratie met Microsoft 365 voor realtime samenwerking AI-projecten

Veiligheid klantgegevens gaat boven compliancy: maar niet in Nederland aldus nCipher Global Encryption Trends Study 2020

Zorginstelling de Posten maakt zich geen zorgen om endpoint-bescherming

Gecoördineerde aanpak van digitale apparaten voor kwetsbare groepen in de coronatijd

Len Rinaldi in RvA van Amac

Onderzoek van BlackBerry onthult decenniumlang gebruik van Linux-servers door Chinese APT's
Adobe Systems .. contact

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Vcare connect
Logo Botz4U
Logo PQR B.V.
Logo Veeam Software
Logo Extreme Networks
Logo commercetools
Logo Yellow Communications
Logo NTT Ltd.
Logo Poly
Logo Cisco
Logo HubSpot
Logo Lubbers De Jong
Logo IFS
Logo Ctac N.V.
Logo Eaton
Logo g-company
Logo Genesys

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl