www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
Datum: (5 jaar en 132 dagen geleden)
PR: LEWIS

Vier kansen om efficiëntie te verbeteren met RFID-technologie

Succesvolle RFID-toepassing in retail biedt kansen voor andere sectoren

De retail-sector is koploper op het gebied van RFID-technologie en maakt daarmee de weg vrij voor andere sectoren. Retailers optimaliseren complete organisatieprocessen met RFID en gebruiken de technologie voor beveiliging, om voorraden inzichtelijk te maken en te houden, efficiënter te werken, de klantervaring te verbeteren en om nieuwe business-inzichten op te doen. De toenemende vraag naar RFID heeft er bovendien voor gezorgd dat de technologie een grote kwaliteitsontwikkeling heeft doorgemaakt en dat de prijs is gedaald. Tyco Integrated Fire & Security benoemt vier kansen op het gebied van RFID-technologie voor andere sectoren, zoals de gezondheidszorg, industrie, logistiek en de voedingsmiddelenindustrie:

1. Optimaliseren van processen: Artikelen of goederen die worden uitgerust met een RFID-tag zijn real-time zichtbaar en te volgen. Bedrijven kunnen dus op elk moment nagaan waar een bepaald artikel zich bevindt. Dit is handig voor bijvoorbeeld logistieke bedrijven waarbij tijd, snelheid en locatie essentieel zijn om klanten goed te bedienen. Dankzij RFID kunnen deze bedrijven beter voorspellen op welk moment een bestelling wordt geleverd en effectief inspelen op onverwachte omstandigheden.

2. Realiseren van tijd- en kostenbesparing: RFID kan een antwoord vormen op omslachtige registratieprocessen en administratieve rompslomp. Zorgorganisaties kunnen de technologie inzetten om live en automatisch te registreren waar belangrijke medicijnen, apparatuur en andere medische hulpmiddelen zich bevinden. Dit scheelt veel tijd en kan bovendien onnodige kosten voorkomen. Binnen de zorg zijn er vaak hectische situaties en dan kunnen spullen eenvoudig kwijtraken. Uiteraard biedt dit ook kansen voor bedrijven in andere sectoren, zoals productie en bouw.

3. Inspelen op nieuwe business-inzichten: De analyse van RFID-data resulteert in nieuwe business-inzichten. Met RFID worden eventuele struikelblokken of nieuwe kansen in organisatieprocessen zichtbaar. Zo kan de voedingsmiddelenindustrie de derving van voedsel sterk verminderen door RFID in de keten toe te passen. RFID zou bijvoorbeeld gecombineerd kunnen worden met temperatuursensoren en zo ziet men waar in de keten de omstandigheden optimaler kunnen, zodat het product meer kwaliteit behoudt.

4. Verbeteren van klantervaring: Het verbeteren van processen aan de achterkant, helpt de klantervaring aan de voorkant te verbeteren. Dit geldt niet alleen in retailbedrijven, waar bijvoorbeeld out-of-stocks tot irritatie leiden, maar ook in bijvoorbeeld industriële organisaties, waar wordt gewerkt met zeer complexe ketens. Onjuiste of vertraagde samenwerking tussen de ketens zorgt voor ontevredenheid bij klanten. Als processen daarentegen vlekkeloos verlopen, is het eenvoudig om beloftes na te komen, de klant proactief op de hoogte te houden en zo hogere klanttevredenheid te realiseren.

“De retail-sector vormt een voorbeeld voor andere industrieën als het gaat om innovatieve RFID-toepassingen”, zegt Cynthia van Diejen-Bijloo, Marketing Business Development & Communications Director Benelux bij Tyco Integrated Fire & Security. “De technologie brak door vanwege de beveiligingsmogelijkheden, maar retail-bedrijven hebben laten zien dat je RFID verder uit kunt rollen om de algehele bedrijfsprocessen te verbeteren. Andere industrieën kunnen hier zeker van profiteren, helemaal nu de technologie zich verder heeft ontwikkeld en betaalbaarder is geworden.”
Laatste van Tyco Integrated Fire & Security
Tyco Integrated Fire & Security stelt Hans Oomes aan als Commercial Director Benelux

Tyco Retail Solutions neemt ShopperTrak over

Tyco implementeert IQ Messenger in Willem-Alexander Kinderziekenhuis van het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC)
Verstreken tijd: 5 jaar en 132 dagen
Tyco Integrate.. contact

Logo Tyco Integrated Fire & Security

tifsnl@tycoint.com
  www.tyco.nl
Tyco Integrate.. sociaal

Tyco Integrate.. tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo CloudSuite B.V.
Logo Cisco
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS