www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: Pride PR

RES Software presenteert nieuwe generatie softwaresuite: RES ONE

Nieuwe release automatiseert digitale werkplekken, maakt ze eenvoudiger te beheren, veiliger en laat techniek naadloos aansluiten op business- en gebruikersbehoeften.

’s-Hertogenbosch, 15 juni 2015 – RES Software kondigt met RES ONE een productsuite aan die de doelstellingen van bedrijven, haar werknemers en IT samenbrengt door technologie. RES, marktleider in digitale werkplektechnologie, laat met de lancering van zijn verbeterde productsuite RES ONE de nieuwste ontwikkelingen in technologie en strategie zien.

RES ONE voor werknemers
‘Mobile first’ is zowel het speerpunt als de kloof tussen IT en het bedrijfsleven. IT wordt uitgedaagd om apps te ontwikkelen die voldoen aan de behoeften van mobiele gebruikers, maar wordt vaak nog beperkt door “legacy” technologieën en veiligheidseisen. Hierdoor laat de gebruiksvriendelijkheid vaak nog te wensen over, laat staan of de technologie voldoet aan de behoefte van flexibele, digitale werknemers.

RES ONE, waarmee IT eenvoudig uiteenlopende technologieën kan beheren en automatiseren, is ontwikkeld met een ‘mobile first’-focus. Met inbegrip van nieuwe mobiele toepassingen die de werknemers in staat stellen om gemakkelijk apps en diensten op te vragen op hun mobiele apparaten. De mobiele app van RES ONE is er voor iOS en Android. Zo kunnen managers bijvoorbeeld aanvragen van werknemers eenvoudig goedkeuren vanaf hun mobiele apparaat. Met deze nieuwe, verbeterde flexibiliteit komt RES de belofte na om werknemers overal en vanaf elk apparaat te laten werken.

"RES Software zorgt ervoor dat wij kunnen schalen en voldoen aan de unieke eisen en hoge veiligheidsbehoeften van de olie- en gassector waarin wij opereren. Dit doen zij door ons te helpen bij het leveren van veilige en geoptimaliseerde werkplekken voor duizenden werknemers over meerdere locaties, en waarmee wij eenvoudiger aan de compliance-normen kunnen voldoen," zegt Lars Rune Nygård, productmanager bij Cegal, een wereldwijde provider van IT-diensten en geoscience oplossingen. "RES ONE geeft ons het vertrouwen dat we medewerkers snel toegang kunnen geven tot hun IT-diensten met een fantastische gebruikerservaring, maar wel in een beschermde omgeving."

RES ONE voor de business
Wat organisaties vooral willen van IT, is dat IT beter inspeelt op veranderende zakelijke doelstellingen. Ook verwachten ze technologische oplossingen die snel inhaken op de dynamiek van de markt en de behoeften van werknemers. RES ONE biedt het bedrijfsleven deze flexibiliteit.

Met de lancering van RES ONE introduceert RES een nieuwe managementportal die de configuratie en automatische levering van applicaties en diensten stroomlijnt. Een nieuwe visuele workflow editor maakt snelle automatisering van IT-taken, die voorheen handmatig werden gedaan, mogelijk. Hierdoor wordt IT vrijgespeeld en helpt het de business bij het standaardiseren van processen. Daarnaast worden alle activiteiten bijgehouden waardoor nieuwe bedrijfsprocessen in kaart kunnen worden gebracht en IT  kan zien wie er toegang heeft tot bepaalde applicaties, inclusief een change history.

“Wij zijn aan deze verbeterde versie begonnen met vele ervaringen in ons achterhoofd,” zegt Bob Janssen, oprichter en Chief Technology Officer van RES. “Onze klanten zijn op zoek naar nieuwe manieren om hun flexibele en mobiele werknemers te faciliteren. RES ONE stelt IT in staat om gebruikers een geautomatiseerde en eenvoudig te beheren digitale werkplek te bieden middels proactieve en automatische levering, evenals met selfservicetoegang tot apps en diensten. RES ONE is zo ingericht dat de technologie en veiligheid die voor IT nodig is geleverd kan worden, maar tegelijkertijd met de flexibiliteit die de business en de werknemers eisen.

RES ONE voor IT
RES ONE helpt IT de belofte ‘always on’ aan de business en de werknemers waar te maken. Werknemers hebben met RES ONE toegang tot de diensten en technologie die nodig zijn om productief te werken. Vanaf elke locatie, met elk apparaat en op elk tijdstip. Tegelijkertijd zijn de risico’s rondom datalekken en cyberaanvallen geminimaliseerd en wordt de veiligheid van de organisatie gewaarborgd.

RES ONE heeft geavanceerde file-hash applicatiebeveiliging (whitelisting) in de technologie opgenomen. Ook helpt RES ONE IT om de waarde van bestaande investeringen te maximaliseren door automatiseringspakketten aan te bieden waarmee automatiseringsmogelijkheden kunnen worden toegevoegd aan technologische oplossingen als Mobile Device Management (MDM), IT Service Management (ITSM),PC Lifecycle Management en virtualisatie.

‘Binnen Enterprise IT is het vaak een hele kunst om de balans te bewaren. IT is niet alleen op zoek naar technologieën die hen helpen bij het efficiënter beheer van hun IT-aanbod, maar wil met innovatie ook bijdragen aan het succes van het bedrijf,’ zegt Mark Bowker, senior analist bij de Enterprise Strategy Group. "Dit vereist een mix van oplossingen die IT kan helpen bij het verbeteren van de operatie terwijl ook nieuwe strategische diensten geleverd worden die veilig zijn en aan verschillende werkstijlen aan te passen zijn. RES ONE helpt bedrijven aan deze beide concurrerende prioriteiten te voldoen en levert een geoptimaliseerde digitale werkplek aan gebruikers."

Belangrijke punten van RES ONE Suite 2015:
• RES ONE Service Store, een verbeterde versie van de RES IT Store, met betere mobiliteit en flexibiliteit.
   * Mobiele apps voor iOS en Android verbeteren de mobiele ervaring en versnellen de workflows en goedkeuringsprocessen voor mobiele werknemers.
   * Een nieuw web-based managementportal om abonnementsdiensten te configureren waardoor contextbewuste levering en retournering van IT-diensten gedurende de levenscyclus van iedere werknemer mogelijk wordt.
   * Een intuïtieve workflow editor om eenvoudig en effectiever bedrijfsprocessen vorm te geven zodat IT gemakkelijker diensten kan beheren en aanpassen aan de behoeften van de business.
   * Dashboards die IT-administrators snel inzicht geven in hoe en wie de RES ONE Service Store gebruikt

• RES ONE Workspace, een verbeterde versie van RES Workspace Manager, heeft nu meer geavanceerde veiligheidsopties en maakt een eenvoudigere migratie naar Microsoft Office 365 mogelijk.
   * Verbeterde veiligheid van de werkplek en beveiliging tegen bedreigingen door middel van geavanceerde file hash-based applicatiebeveiliging en web-filtering.
   * Auto-discovery tool om te assisteren in Microsoft Office 365 en Microsoft Exchange e-mailmigratie voor snellere implementatie.

• RES ONE Automation, een verbeterde versie van RES Automation Manager biedt betere change controls en nieuwe automatiseringspakketten.
   * Version control rondom geautomatiseerde werkzaamheden is verbeterd voor toegenomen traceerbaarheid en wijzigingsbeheer.
   * Nieuwe add-ons voor IBM Maximo, IBM BigFix, BMC Remedy, ServiceNow, IBM Softlayer and IBM Fiberlink die terugkerende taken automatiseert en de waarde van bestaande oplossingen vergroot.

De RES ONE Suite en de RES ONE oplossingen zijn beschikbaar in augustus. RES biedt haar klanten met een actieve solution assurance overeenkomst upgrades aan voor de nieuwe RES ONE Suite zodra deze beschikbaar is.

Over RES Software
RES Software, marktleider in digitale werkplektechnologie, helpt organisaties bij het realiseren van betere zakelijke resultaten met verminderde beveiligings- en compliance-risico's. Dit doet RES door gebruikers op een eenvoudige en gebruiksvriendelijke manier toegang tot Enterprisetechnologie te geven. Met een gebruikersgerichte benadering maakt RES toegang tot technologie veilig. Zelfs in complexe scenario’s met meerdere apparaten of locaties. RES beschikt over tal van gepatenteerde technologieën, snelle time to value en een hoogwaardige klantenservice voor meer dan 3.000 bedrijven wereldwijd. Bezoek www.ressoftware.nl voor meer informatie en volg ons op Twitter @RESsoftware_NL.

Voor meer informatie: (niet voor publicatie):
Pride PR
Ivette van der Elst / Gijs Roeloffzen