www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau
2474 volgers blijven op de hoogte!
PR: Archetype Agency BV

Polycom SoundStation-vergadertelefoon al 25 jaar een icoon in meetingrooms

Wereldwijd meer dan vijf miljoen toestellen verkocht, die bekendstaan om hun ongeëvenaarde geluidskwaliteit en onderscheidende design

Amsterdam, 15 juni 2015 Sinds de oprichting van Polycom in 1990 heeft de iconische Polycom SoundStation een baanbrekende invloed gehad op voiceconferencing. Daarbij is het tot op de dag van vandaag een van de bekendste toestellen in de zakelijke wereld. Polycom, wereldwijd toonaangevend in spraak-, video- en contentsamenwerkingsoplossingen, viert zijn 25-jarig jubileum en daarmee ook die van de driehoekige HD-audio-oplossing waar het bedrijf zo bekend om staat. De Polycom SoundStation is nog steeds de standaard in kleine tot middelgrote vergaderruimtes over de gehele wereld, ongeacht of daarbij analoge telefoonlijnen worden gebruikt, of Voice over IP (VoIP).

Spraakcommunicatie is al meer dan een eeuw een van de meest essentiële elementen in vergaderingen. Dankzij de continue groei van globalisatie en werken op afstand vragen bedrijven steeds meer van hun communicatietools om ervoor te zorgen dat groepsconversaties helder, productief en vrij van achtergrondgeluid zijn. Met de gepatenteerde Polycom-technologieën zoals HD Voice stellen de audioconferencing-oplossingen gebruikers in staat tot levensechte, hoogwaardige gesprekken met een twee keer zo heldere geluidskwaliteit als in gangbare telefoongesprekken.

Jeff Rodman, medeoprichter van Polycom en Chief Evangelist, verklaart het verschil dat HD Voice maakt in een audiovergadering met het feit dat er meer van de menselijke stem overkomt dan via standaardtelefoons of speakertelefoons. “Traditionele telefoons dragen geluid al meer dan een eeuw in een zeer beperkt bereik van slechts 3/10 kHz tot 3.3 kHz. De menselijke stem heeft echter een veel groter bereik dan dit: spraak heeft een bereik van 1/10 kHZ tot ongeveer 14 kHz. Dat is een belangrijk verschil, omdat je hierdoor bijvoorbeeld meer articulatie hoort, de nadruk op woorden beter begrijpt, achtergrondgeluid kunt onderscheiden en in staat bent om twee op elkaar lijkende woorden uit elkaar te houden. Het bereik is groter dan wat er op een standaardtoestel mogelijk is. Daarom moeten mensen vaak dicht op een speakertelefoon zitten om te horen wat de persoon aan de andere kant zegt.”

De Polycom SoundStation begon ooit bescheiden. Polycom-medeoprichters Jeff Rodman en Brian Hinman kwamen tot het design in een kelder in Francisco. Daar maakten ze een begin aan het implementeren van hun visie over hoe mensen optimaal kunnen samenwerken via video, audio en content op afstand. Deze eerste stap maakte transparante spraaksamenwerking overal ter wereld mogelijk.

Tim Stone, Vice-President Marketing van Polycom Europe, Middle East & Africa, stelt dat de status die de SoundStation in vergaderkamers over de gehele wereld heeft, verder gaat dan alleen zijn uitstekende prestaties en iconische vorm. “Ik heb veel positieve feedback ontvangen van klanten die de Polycom SoundStation gewoon ‘de Polycom’ noemen. De SoundStation is een bekende, betrouwbare vergadertool waar onze klanten op vertrouwen en waarmee ze vertrouwd zijn in het bedienen.”

Naast basis-HD Voice-technologie, onderzoek, innovatie en nieuwe ontwikkelingen in de mogelijkheden van SoundStation biedt het toestel nog vele andere voordelen aan klanten, zoals:
  • de panoramische microfoondekking licht de stem uit van de persoon die spreekt;
  • de mogelijkheid om met de mobiele telefoon te verbinden en direct contacten uit je telefoonlijst te bellen;
  • immuniteit voor storing van mobiele telefoons en andere draadloze apparaten;
  • kortere, productievere meetings, omdat er geen echo’s of verbindingsverliezen meer plaatsvinden;
  • interactieve tweerichtingsconversatie maakt dat discussies weer natuurlijk aanvoelen;
  • geavanceerde Voice over IP-ondersteuning (VoIP), draadloze technologie, USB-gebaseerde oplossingen en flexibele configuratieopties voor elke soort ruimte of telefoonomgeving (nieuwe modellen).

“Het erfgoed van Polycom is gebaseerd op de betrouwbaarheid en kwaliteit van onze vergadertelefoons, die de standaard hebben bepaald voor audioconferencing wereldwijd”, zegt Marco Landi, President van Polycom Europe, Middle East & Africa. “We zijn almaar gegroeid om marktleider te worden in video- en contentsamenwerking. Toch is voiceconferencing altijd een kernonderdeel geweest van onze strategie en innovatie. Dat is de reden dat oplossingen als de Polycom SoundStation een iconisch onderdeel blijven van moderne vergaderruimtes en werkomgevingen.”

Meer over de Polycom-voiceconferencing-oplossingen is te vinden op: www.polycom.co.uk/voice.

Over Polycom
Polycom helpt organisaties de kracht van samenwerking te ontketenen. Wereldwijd overbruggen meer dan vierhonderdduizend bedrijven en organisaties afstanden met veilige video-, spraak- en contentoplossingen van Polycom. Polycom en zijn partnerecosysteem bieden flexibele samenwerkingsoplossingen voor elke omgeving en leveren de beste gebruikerservaring en ongeëvenaarde investeringsbescherming.

Polycom
Hilde Verlee
Telefoon: +31 (0)20 581 49 27
E-mail: Hilde.Verlee@Polycom.com
www.polycom.nl

Progress Communications
Inger Hund
Telefoon: +31 (0)20 363 11 52
E-mail: Polycom@progresscommunications.nl
Tags bij dit bericht
Eerder van Polycom BV
3 jul 2018 Plantronics neemt Polycom over voor 2 miljard dollar

24 mei 2018 Polycom lanceert nieuwe cloud-dienst waarmee klanten de technologie in hun vergaderruimte kunnen meten en beheren

14 mrt 2018 Polycom kondigt nieuwe mogelijkheden aan met partners Microsoft, AWS, BlueJeans en Zoom
Persberichten van woensdag 13 november 2019
ICT-Partners West vestigt zich in Hoofddorp

Citrix benoemt Bronwyn Hastings tot Senior Vice President van het wereldwijde verkoopkanaal en ecosysteem

Interxion stelt Hans Horn aan als Manager Channel & New Business Nederland

KnowBe4 lanceert nieuw partnerprogramma en partnerportaal

Grote organisaties in EMEA kiezen voor Workday Human Capital Management om hun zakelijke activiteiten te transformeren

Grote organisaties in EMEA kiezen voor Workday Financial Management

Dataplace neemt Datacenter Nedzone over

Sitecore gebruikt de kracht van AI voor het automatiseren van personalisering op schaal

Sartorius verbetert leverbetrouwbaarheid en klantervaring met Celonis Process Mining

Dell Technologies On Demand biedt op gebruik gebaseerde en as-a-service-modellen

Dell Technologies zet stap naar autonome infrastructuur met Dell EMC PowerOne

Dell Technologies stelt zich nieuwe doelen voor maatschappelijke verandering in 2030

Op 1 januari gaat nieuw btw-identificatienummer in

Helft consumenten verwacht in 2024 meeste online aankopen via mobiel te doen
NEG-ITSolutions, HP Gold Services Partner of the Year

Nieuwe devolo Magic 2 LAN triple: snelste Powerline-adapter met drie Gigabit LAN-poorten

myBrand ondersteunt Pure Ingredients met OutSystems-applicaties

Cisco Meraki vereenvoudigt netwerkbeveiliging voor het mkb

Pure Storage versterkt innovatiecommitment met opening R&D-faciliteit in Praag

Global Knowledge neemt Hodac Training B.V. over

Team Dimension Data wordt NTT Pro Cycling

Sitecore presenteert SaaS-strategie en kondigt op Symposium 2019 updates aan voor Experience Platform en Content Hub

Women in the Boardroom-rapport: vrouwen nemen slechts 16,9 procent van bestuursfuncties wereldwijd in

Hilversum klaar voor Gigabit-internet

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau