www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
Datum: (5 jaar en 59 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Red Hat CloudForms 3.2 verbetert OpenStack-beheer

De nieuwe versie vergemakkelijkt het beheer en versnelt de creatie van OpenStack-omgevingen

Amsterdam, 11 juni 2015 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), wereldwijd marktleider op het gebied van opensourcesoftware, kondigt de beschikbaarheid aan van Red Hat CloudForms 3.2, de nieuwste versie van zijn oplossing voor het beheren van private en hybride clouds. CloudForms 3.2 biedt innovatieve beheerfuncties, waarmee gebruikers OpenStack-infrastructuren automatisch kunnen inrichten en beheren. Hierbij wordt gebruik gemaakt van geavanceerde beheertools van Red Hat Enterprise Linux OpenStack Platform 7, die op OpenStack Kilo is gebaseerd.

De nieuwe versie biedt bovendien extra mogelijkheden voor Openstack-workloadbeheer, zoals automated discovery, de ondersteuning van web-gebaseerde consoles en service catalog publishing. Ook gebruikersdialogen voor het genereren van Heat-templates voor OpenStack orkestratie kunnen worden geproduceerd. De integratie van OpenStack Image Service (Glance) maakt een gedetailleerd onderzoek van images mogelijk en de integratie van OpenStack Compute (Nova) maakt onderzoek van workloads mogelijk. Voor een beter beheer van de capaciteit en de bezettingsgraad wordt OpenStack Telemetry (Ceilometer) geïntegreerd. De nieuwe mogelijkheden van CloudForms vertegenwoordigen een belangrijke stap voorwaarts in het beheer van OpenStack in de zakelijke omgeving. CloudForms is het eerste opensourceplatform voor cloud-beheer, dat zowel de OpenStack-infrastructuur als de workloads beheert vanuit een enkele, geïntegreerde oplossing.

Daarnaast is CloudForms in staat OpenStack gebaseerde private clouds met publieke clouds en een aantal virtualisatieplatformen, waaronder VMware vSphere, Red Hat Enterprise Virtualization, Amazon Web Services (AWS) en Microsoft System Center Virtual Machine Manager, samen te brengen. Dankzij geavanceerde mogelijkheden, waaronder een self-service portal, policy-based control, chargeback, showback, planning van de bezettingsgraad en de optimalisatie en analyse van knelpunten, kunnen organisaties hun hybride cloud-omgevingen nog effectiever beheren.

CloudForms helpt klanten met een snellere implementatie in hun OpenStack-omgeving. De nieuwe mogelijkheden van CloudForms 3.2 bieden een efficiënt en schaalbaar migratie framework voor verschillende virtualisatieplatformen en private clouds die op OpenStack gebaseerd zijn. Bedrijven kunnen hun IT op twee manier opzetten, waarbij een nieuwe agility-geoptimaliseerde infrastructuur co-existeert met traditionele efficiency- geoptimaliseerde datacenters en met workloads die verenigd zijn via een gemeenschappelijk management platform.

Tot de andere verbeteringen in CloudForms 3.2 behoort de ondersteuning van de AWS Config dienst. Het maakt near-real time monitoring van veranderingen in workloads in AWS mogelijk. Daarnaast ondersteunt CloudForms 3.2 IPv6 en verbetert bare-metal provisioning en het beheer door de integratie met Red Hat Satellite 6.

Beschikbaarheid
CloudForms 3.2 is voor bestaande CloudForms-klanten vanaf deze maand beschikbaar. De functies voor het beheer van OpenStack-infrastructuren in CloudForms vereisen OpenStack Kilo mogelijkheden. Deze zijn naar verwachting in de volgende versie van Red Hat Enterprise Linux OpenStack Platform 7 beschikbaar.

Quotes
Joe Fitzgerald, vice president and general manager, cloud management bij Red Hat

“CloudForms is een essentieel onderdeel van Red Hat's strategie om bedrijven te ondersteunen bij de invoering van OpenStack en bij het verbeteren van het beheer. Met de updates in CloudForms 3.2 kunnen klanten hun OpenStack private clouds sneller implementeren en schalen. Daarbij kunnen ze bestaande IT-infrastructuren met publieke cloud-implementaties combineren.”

Donna Scott en Arun Chandrasekaran in het Gartner-bericht: How to Succeed in Your OpenStack Deployment van 20 februari 2015
“De meeste bedrijven vinden dat ze voor het beheer, de governance en het beheer van verschillende clouds – met name als de grenzen tussen private en publieke cloud-omgevingen vervagen - meer nodig hebben dan OpenStack. Als gevolg hiervan investeren veel organisaties bij de implementatie van OpenStack in een cloud-managementplatform dat toonaangevend is, een laag voor API vertaling en orkestratie voor private en publieke clouds biedt.”

Extra informatie  Volg Red Hat Over Red Hat, Inc.
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een community-gedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Red Hat is de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities en helpt met de creatie van essentiële en innovatieve technologieën, die groei faciliteren en klanten voorbereiden op de toekomst. Kijk voor meer informatie op: http://www.redhat.com.

Meer informatie voor de pers
Anke van Heerebeek
Lubbers de Jong
anke@lubbersdejong.nl

Dit persbericht is ook online beschikbaar
Laatste van Red Hat, Inc.
Verstreken tijd: 5 jaar en 59 dagen

Logo Lubbers De Jong
Red Hat, Inc. contact

Logo Red Hat, Inc.

benelux@redhat.com
  www.redhat.com
Red Hat, Inc. sociaal

Red Hat, Inc. tweets

Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo Curvature
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo Extreme Networks
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy