www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
Datum: (6 jaar en 52 dagen geleden)
PR: LVTPR

Remote monitoren van IT-netwerken en geautomatiseerd beheer besparen 75 procent tijd voor troubleshooting en 32 procent tijd voor herstel

Barneveld, 8 juni 2015 – Nieuwe data gepubliceerd in Dimension Data’s jaarlijkse Network Barometer Report¹, laten zien dat organisaties dankzij monitoring op afstand en geautomatiseerd beheer maar liefst 75 procent minder tijd besteden aan troubleshooting in geval van defecte netwerkapparatuur. Als gevolg hiervan is er 32 procent minder tijd nodig om deze devices te herstellen, in vergelijking met apparaten die niet op deze manier worden beheerd. Bovendien wijst het onderzoek van dit jaar uit, dat er een nauwe samenhang bestaat tussen de storingen veroorzaakt door devices, en de fase van hun levenscyclus.

Volgens het rapport blijven netwerken voor het vijfde opeenvolgende jaar verouderen. 53 procent van de ruim 70.000 technologie-devices die werden onderzocht, was verouderd of gedateerd – een stijging van twee procent ten opzichte van vorig jaar. Bij verouderde devices (drie tot vijf jaar) nemen de supportmogelijkheden af. Bij gedateerde devices (vijf jaar en ouder) is geen of nog slechts in zeer beperkte mate vendorsupport mogelijk. Verder is er een lichte daling geconstateerd in het percentage van gedateerde devices: negen procent tegen elf procent vorig jaar, terwijl het percentage verouderde apparatuur met vier procentpunten is gestegen. Het percentage van de up-to-date devices (nul tot drie jaar oud) is het laagst in drie jaar.

Het onderzoek richtte zich op bedrijfsnetwerken in organisaties van elke grootte en in alle sectoren in 28 landen.

André van Schalkwyk, Consulting Practice Manager bij Dimension Data’s Networking Business Unit: “Gedurende de zevenjarige geschiedenis van het Network Barometer Report lag het gemiddelde tolerantieniveau voor gedateerde apparatuur in de bedrijfsnetwerken rond tien procent. Maar heel zelden staan bedrijven toe dat dit hoger wordt dan elf procent voordat zij hun apparatuur vernieuwen. Eerder bestond de opvatting dat een algemene technologische vernieuwing snel zou gaan plaatsvinden, maar uit onze gegevens blijkt dat organisaties vooral gedateerde apparatuur vernieuwen en duidelijk bereid zijn hun verouderde devices langer in te zetten dan verwacht. Daarom richten organisaties hun vernieuwingsinitiatieven meer op de technologie die in een kritische levensfase is beland op het moment dat die niet langer door de leverancier ondersteund wordt.”

Op basis van zijn ervaring met het evalueren van de ontwikkeling van de operationele support volwassenheid van organisaties, ziet Dimension Data dat negentig procent zich nog bevindt in het eerste of tweede stadium op een schaal van vijf. Deze stadia worden gekenmerkt door een gebrek aan standaardprocessen, ad-hochulpmiddelen voor troubleshooting en onduidelijke functies en verantwoordelijkheden van IT-personeel. Dit leidt tot langere downtime van het netwerk en hogere operationele kosten. Dit is ook de reden waarom dertig procent van alle service-incidenten nog steeds gerelateerd is aan menselijke fouten.

Van Schalkwyk stipt aan dat volwassen monitoring-, support- en onderhoudsprocessen een veel hogere tolerantie voor verouderde devices in het netwerk mogelijk maken. Dit bewijst dat het beheer van een over het algemeen ouder netwerk haalbaar is. “Maar wel op voorwaarde dat er genoeg overzicht wordt geboden ten aanzien van de status van de levenscyclus van alle devices, inzicht in het risicoprofiel ervan afhankelijk van het kritisch belang daarvan binnen de complete infrastructuur, en het proactieve beheer van dat risico. Wij zien over het geheel genomen een groeiende behoefte aan een effectiever dagelijks netwerkbeheer binnen alle bedrijfsnetwerken.”

Hieronder een aantal andere highlights uit het Network Barometer Report van 2015.
  • Dit jaar is er een lichte verbetering opgetreden in de security-status van de netwerken: het percentage devices met ten minste één kwetsbaarheid is gedaald tot zestig procent in vergelijking met 74 procent vorig jaar. Deze verandering wordt toegeschreven aan de trend die wordt waargenomen binnen organisaties om gedateerde devices te vernieuwen als deze een grotere kwetsbaarheid vertonen vanwege hun veroudering. Het vervangen van deze devices zorgt voor minder kwetsbaarheden in het netwerk in zijn geheel.
  • Ondanks de algemene tendens om bedrijfsmiddelen tot het uiterste in te zetten, breiden organisaties langzamerhand de draadloze capaciteiten van hun netwerken uit. 74 procent van de draadloze toegangspunten bestaat echter nog uit oudere modellen die een solide mobiliteitsstrategie niet ondersteunen. Bovendien is de meerderheid van de devices nog niet geschikt voor IPv6, waarvoor een eenvoudige software-upgrade nodig is. Deze combinatie van factoren wijst uit, dat organisaties nog geen goed strategisch beeld hebben van de impact van enterprise mobility, samenwerking en het Internet of Things.
¹ Dimension Data’s Network Barometer Report is in de sector een uniek rapport voor de analyse, vergelijking en interpretatie van de hedendaagse netwerkstatus ter ondersteuning van de bedrijfsgroei. Het rapport uit 2015 is een verzameling van technologische gegevens van 350 evaluaties van de technologische levenscyclus (ten opzichte van 288 vorig jaar), waarbij de technologie van 70.000 devices werd onderzocht in organisaties van elke grootte en in alle sectoren in 28 landen. Verder bevat het rapport gegevens over ruim 175.000 onderhoudsincidenten die zijn opgeslagen bij onze wereldwijde supportcenters voor de klantnetwerken die wij ondersteunen. Het resultaat is een multidimensionale weergave van de hedendaagse netwerken www.dimensiondata.com/networkbarometer

####

Over Dimension Data
Dimension Data plc., opgericht in 1983, is een leverancier van ICT-services en -oplossingen, die gebruik maakt van zijn technologie-expertise, wereldwijde mogelijkheden voor service- en dienstverlening, en ondernemingskracht om de bedrijfsambities van zijn klanten waar te maken. Dimension Data is lid van de NTT Group. Meer informatie is beschikbaar op www.dimensiondata.com/nl.

Dimension Data Nederland
Erik Bakker
T: 0342 402 546
E: erik.bakker@dimensiondata.com

LVTPR
Michael Ros / Kirsten Meij
T: 030 65 65 070
E: dimensiondata@lvtpr.nl
Laatste van Dimension Data
NTT en A.S.O. tekenen nieuw technologiecontract voor verder transformeren en revolutioneren van fanbeleving Tour de France

NTT brengt toonaangevende bedrijven samen voor lancering van één nieuwe wereldwijde technology-serviceprovider

Dimension Data en Cisco gaan partnership voor co-innovatie aan
Pure as-a-Service ziet sterke klantadoptie in verschillende regio's en sectoren voor een breed scala aan toepassingen

Nemesys en MCS werken samen om veilige IoT-oplossingen te implementeren

Auth0 benoemt Lucy McGrath tot vicepresident Privacy

Extreme Networks benoemt John Abel tot Chief Information Officer

Uw ERP-systeem - een achteruitkijkspiegel of een periscoop?

Oracle Cloud Infrastructure kondigt integratie met ServiceNow aan voor beter multi-cloud management

Seeders en Made by Mouses starten samen Amazon-agency Reachers

Entrust-onderzoek onthult dat organisaties de beveiliging van klantdata prioriteren, maar deze blijven blootstellen aan dreigingen

Onderzoek wagenparkbeheerders: 75% is bezorgd dat slecht rijgedrag leidt tot reputatieverlies
3,9 miljoen Ziggo klanten genieten van een volledig digitaal tv-aanbod in super scherpe beeldkwaliteit

SAP benoemt Rojo Consultancy als exclusieve OEM-partner voor de levering van cloud adapters en content

FUJIFILM en Valid Managed Services hernieuwen hun samenwerking

SurveyMonkey lanceert AI-oplossingen voor merk- en branchemonitoring voor flexibeler marktonderzoek

De kracht van SMS voor het IJsselland Ziekenhuis

Schneider Electric lanceert de meest compacte driefase-UPS in zijn categorie: Galaxy VL

NorthC Datacenters breidt uit in Zuid-Holland

Mendix: de volgende stap in procesautomatisering is ‘hyperautomatisering’

Sentia nieuwe cloudpartner SURF voor IaaS-diensten

RS Components kiest Orange Business Services als exclusieve managed service provider om de zakelijke flexibiliteit wereldwijd te verbeteren

Robots, cloud en dienstverlening op afstand: echte waarde ligt in de totaalervaring

KnowBe4 Research presenteert onderzoeksrapport over Security Culture

Info Support behaalt Kubernetes on Microsoft Azure advanced specialization

Celonis lanceert nieuwe Execution Management innovaties

CyberArk introduceert aanvalstool om container-omgevingen te testen

De Clickdrive-app wil de ‘Independer’ worden in de rijschoolmarkt
Verstreken tijd: 6 jaar en 52 dagen

Logo LVTPR
Dimension Data contact

Logo Dimension Data

Dimension Data sociaal

Dimension Data tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Protime BV
Logo Pegasystems
Logo Thales