www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (5 jaar en 34 dagen geleden)
PR: Whizpr

Ericsson Mobility-rapport: 70 procent wereldbevolking heeft in 2020 een smartphone

In Europa verdubbelt aantal mobiele abonnementen binnen 5 jaar

• Mobiele technologie zal wereldwijd overal beschikbaar zijn in 2020. 70 procent van de bevolking maakt dan gebruik van smartphones en 90 procent van de wereld zal gedekt zijn door mobiele breedbandnetwerken
  • Smartphone-abonnementen zullen wereldwijd meer dan verdubbelen, tot 6,1 miljard in 2020. Bijna 80 procent van deze nieuwe abonnementen komt uit de Asia-Pacific, het Midden-Oosten en Afrika
  • In 2020 komt 80 procent van al het mobiele dataverkeer van smartphones. Noord-Amerika en Europa blijven de meeste data per smartphone verbruiken
  • Videoverkeer groeit tot 2020 met 55 procent per jaar. De belangrijkste drivers zijn video streaming services en de toename van video in online content
Rijen, 3 juni 2015 - Ericsson (NASDAQ: ERIC) presenteert het jaarlijkse Mobility-rapport. Hierin staat onder andere dat geavanceerde mobiele technologie in 2020 gemeengoed zal zijn in de wereld: smartphone-abonnementen zullen meer dan verdubbelen tot 6,1 miljard, 70 procent van de wereldbevolking gebruikt een smartphone en 90 procent van de wereld zal voorzien zijn van een mobiel breedband netwerk.

Het rapport over mobiele trends laat zien dat de groei in volwassen markten met name voortkomt uit een toename van het aantal apparaten per individu. In ontwikkelingslanden is de groei het resultaat van het goedkoper worden van smartphones. Bijna 80 procent van de nieuwe smartphone-abonnementen zal tegen het einde van 2020 uit de Asia-Pacific, het Midden-Oosten en Afrika komen.

Smartphone-data vertienvoudigt
De toegenomen groei in dataverkeer is het resultaat van de toename van het aantal smartphones. De verwachting is dat smartphone-data is vertienvoudigd tegen het einde van 2020 en dat 80 procent van al het mobiele dataverkeer door smartphones wordt gegenereerd. Het gemiddelde dataverbruik per smartphone in Noord-Amerika zal toenemen van 2,4GB nu, naar 14GB in 2020. Noord-Amerika en Europa zullen het hoogste dataverbruik per maand houden. De verwachting is dat dit verbruik op beide continenten zal verzesvoudigen tegen 2020.

Mobiel videoverkeer groeit jaarlijks met 55 procent
Tot 2020 zal mobiel videoverkeer ieder jaar met maar liefst 55 procent groeien. Het maakt daarmee ongeveer 60 procent van al het mobiele dataverkeer uit tegen het einde van die periode. De groei wordt grotendeels gedreven door een verandering in de voorkeuren voor video streaming-diensten bij gebruikers en de toename van video in online content zoals het nieuws, reclame en sociale media.

‘Heavy users’ genereren 55 procent dataverkeer
Kijkend naar dataverbruik in geavanceerde mobiele breedbandmarkten, blijkt dat een aanzienlijk deel van het verkeer wordt gegenereerd door een beperkt aantal abonnees. Deze ‘heavy-users’ vertegenwoordigen 10 procent van het totaal aantal abonnees en genereren 55 procent van het totale dataverkeer. Video is dominant onder zware gebruikers die circa één uur video per dag kijken, dat is 20 keer meer dan de gemiddelde gebruiker.

Tool voor het aanpassen van data
Als onderdeel van het Ericsson Mobility rapport, heeft Ericsson de Traffic Exploration Tool gemaakt voor het destilleren van op maat gemaakte grafieken en tabellen met behulp van gegevens uit het rapport. De informatie kan worden gefilterd door de regio, inschrijving, technologie, verkeer, en het type apparaat.

Over Ericsson
Ericsson is ‘s werelds grootste leverancier van communicatietechnologie en -diensten. De lange-termijn relaties met alle grote telecom operators ter wereld stelt mensen, bedrijven en samenlevingen in staat het potentieel te ontwikkelen en een duurzamere toekomst te creëren. Ericsson’s diensten, software en infrastructuur - vooral in mobiliteit, breedband en de cloud – stellen de telecom industrie en andere sectoren in staat beter zaken te doen, de efficiëntie te verhogen, de gebruikerservaring te verbeteren en nieuwe kansen te benutten.

Het bedrijf is met meer dan 115.000 medewerkers actief in meer dan 180 landen. Vandaag de dag gaat meer dan 40 procent van het wereldwijde mobiele verkeer over Ericsson netwerken en ondersteunt Ericsson netwerken die meer dan 2,5 miljard abonnees bedienen. Ericsson’s investeringen in research & development zorgen ervoor dat hun oplossingen en klanten voorop blijven lopen.

De netto verkoop in 2014 bedroeg SEK 228 miljard (EUR 33,1 miljard). Ericsson is opgericht in 1876, heeft zijn hoofdkantoor in Stockholm en is genoteerd aan de NASDAQ OMX, Stockholm en de NASDAQ New York.

Voor meer informatie:
Ericsson Nederland
Sylvia van Haren
Tel.: +31 (0) 161 242 973
Sylvia.van.Haren(at)ericsson.com

Whizpr
Marjan Schrader
Tel.: +31 (0) 317 410 483
ericsson(at)whizpr.nl
Laatste van Ericsson
Ericsson produceert zijn eerste base stations in USA 5G-Smart Factory

Onderzoek Ericsson: De 10 consumententrends voor 2030 – ‘Het internet van zintuigen’

Ericsson en KPN demonstreren nieuwe automotive toepassingen in KPN 5G Field Lab
Verstreken tijd: 5 jaar en 34 dagen
Ericsson contact

Logo Ericsson

www.ericsson.com
Ericsson sociaal

Ericsson tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise