www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.LVTPR.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

ProRail laat Transfer Solutions en Crotec geo-IT oplossing bouwen

27 mei 2015 - ProRail heeft opdracht gegeven aan Crotec uit ’s-Hertogenbosch en Transfer Solutions uit Leerdam voor het gezamenlijk ontwikkelen, implementeren en onderhouden van een innovatieve oplossing voor het leveren en actueel houden van de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT).

De Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT) wordt dé gedetailleerde grootschalige digitale kaart van heel Nederland. Alle fysieke objecten zoals gebouwen, wegen, water en groen zijn hier eenduidig op vastgelegd. Met de BGT spreken we straks één geografische taal. Op 1 januari 2016 treedt de Wet BGT in werking. ProRail heeft als bronhouder de wettelijke verplichting om uiterlijk 1 januari 2016 actuele gegevens aan te leveren.

Om aan deze verplichting te kunnen voldoen, is een uniek proces gedefinieerd, waarbij de grootschalige basiskaart van ProRail (PGT) als authentieke bron van geo-informatie blijft fungeren én wordt geactualiseerd in directe relatie met de BGT. Hiermee wordt bereikt dat alle interne ProRail systemen en processen gebruik blijven maken van de actuele grootschalige basiskaart van ProRail, terwijl ook de BGT correct en actueel wordt gehouden ten behoeve van leveringen aan de SVB-BGT Stichting Samenwerkingsverband van Bronhouders)

Als basis voor deze oplossing wordt het standaard product C-SAM beheer BGT van Crotec toegepast voor de opbouw, samenvoeging, actualisatie, controle, beheer, opslag en levering van alle ProRail BGT objecten aan de SVB-BGT. Dat geldt voor zowel de initiële levering als alle toekomstige mutatieleveringen. Transfer Solutions draagt zorg voor de dataconversie en -synchronisatie in relatie tot de ProRail Grootschalige Topografie.

Crotec en Transfer Solutions werken ook bij de SVB-BGT nauw samen bij de realisatie van het controle- en beheersysteem van de landelijke BGT. De kennis en kunde die Crotec en Transfer Solutions bij SVB-BGT hebben opgedaan met het verwerken van zeer complexe en omvangrijke BGT beheer- en mutatieprocessen heeft de basis gelegd voor de innovatieve oplossing die nu voor ProRail wordt ontwikkeld.

Ondertekening van het contract voor levering van het ProRail BGT systeem door ProRail, Crotec en Transfer Solutions. Op de foto v.l.n.r: Matty Lakerveld (directeur Crotec), Ellen Bekker (Projectleider BGT ProRail), Jurgen Duijster (directeur Transfer Solutions), Annemieke Kolff (Tendermanager ProRail) en André Sluyter (directeur Crotec).

Over Transfer Solutions
Transfer Solutions is de grootste zelfstandige aanbieder van Oracle-oplossingen in Nederland. Klanten kunnen er terecht voor betrouwbaar advies, beheer, applicatieontwikkeling en educatie op Oracle-gebied. Daarnaast behoren Java EE en Microsoft tot de expertises. Dankzij jarenlange ervaring en professionele kennis van deze technologieën krijgen klanten altijd een antwoord op hun vraag – hoe specifiek, technisch of zakelijk uitdagend deze ook is. Transfer Solutions ontzorgt 24 uur per dag en zeven dagen per week. De circa 140 mensen bij Transfer Solutions streven daarbij altijd naar een IT-oplossing die het zakelijk resultaat optimaliseert. Klanten waarderen vooral de persoonlijke, down-to-earth aanpak. Meer informatie op www.transfer-solutions.com

Over Crotec
Crotec BV is dé ICT-dienstverlener in de ruimtelijke omgeving. Ons complete pakket van producten en diensten brengt het professionele digitale beheer van de ruimtelijke omgeving binnen uw handbereik. Onze afnemers werken in uiteenlopende vakgebieden als ruimtelijke ordening, basisregistraties, planexploitatie, milieu, infrastructuur en veiligheid. Crotec biedt u: passie voor de ruimtelijke omgeving, creativiteit in de toepassing van ICT en altijd een persoonlijke benadering. Actuele expertise en ruime ervaring met Geo-ICT staan garant voor optimale klantwaarde. Meer informatie op www.crotec.nl