www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Red Hat introduceert OpenStack Shared File System Service

Amsterdam, 28 mei 2015 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), wereldwijd marktleider op het gebied van opensourcesoftware, kondigt een preview aan van de Red Hat Gluster Storage-technologie. In het product zijn functionaliteiten van het nieuwe Manila-project opgenomen, een project van de OpenStack-community. Red Hat Gluster Storage biedt organisaties een scale-out shared filesystem-service voor OpenStack cloud-infrastructuren. Hiermee worden de mogelijkheden voor hybride cloud-storage uitgebreid.

Red Hat is een van de oprichters van het OpenStack Manila-project, dat door de community wordt gedragen. Het OpenStack Manila-framework biedt een leverancieronafhankelijke API, zodat verschillende bestandssystemen kunnen worden toegevoegd. OpenStack Manila werkt vanuit een multi-tenant cloud-omgeving en kan naast de bestaande OpenStack Block Storage (Cinder) en OpenStack Object Storage (Swift) diensten gebruikt worden.

Red Hat leidde de ontwikkeling van het OpenStack Manila IFS-Ganesha component. Dit component koppelt Manila-file shares los van de onderliggende hardware en maakt groeien, krimpen of migratie via fysieke middelen mogelijk. Met Red Hat Gluster Storage en IFS-Ganesha kunnen opslagservers uit het systeem dynamisch worden toegevoegd of verwijderd. Ondertussen blijft de data online terwijl het systeem de beschikbare hardware opnieuw in balans brengt. De technologie-preview van Red Hat Gluster Storage met Manila biedt de flexibiliteit van open software-defined storage voor het leveren van de file-share elasticiteit die nodig is voor implementaties in de public cloud.

Klanten kunnen de OpenStack Manila-functionaliteiten testen door ze te downloaden met behulp van de RDO Packstack Installer. De Red Hat Gluster Storage technologie preview zal naar verwachting in de volgende versie van Red Hat Enterprise Linux OpenStack Platform 7 beschikbaar zijn.

Quotes
Ranga Rangachari, vice president and general manager, Storage and Big Data, Red Hat

“Het Red Hat Storage-portfolio speelt een belangrijke rol in veel OpenStack cloud-implementaties voor grootzakelijke bedrijven. We herkenden ook al snel de waarde van een open, software-defined storage shared file system service voor OpenStack. IT-professionals begrijpen dat open software-defined storage past bij de cloud, en velen vertrouwen op Red Hat als een betrouwbare partner die hen ondersteunt met hun cloud-plannen. De technologie-preview van Red Hat Gluster Storage met Manila helpt organisaties nog een stap voorwaarts te zetten bij de realisatie van hun datacenterplannen.”

Extra informatie

·         Download Red Hat Gluster Storage met Manila
·         Lees de OpenStack Manila blog over The Red Hat Stack: an OpenStack Blog
·         Over het OpenStack Manila project
·         Over het Red Hat Storage portfolio
·         Over Red Hat Gluster Storage

Volg Red Hat

·         Via de Red Hat newsroom
·         Via de Red Hat blog
·         Op Twitter
·         Op Facebook
·         Op YouTube
·         Op Google+
·         Op LinkedIn

Over Red Hat, Inc.
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een community-gedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: http://www.redhat.com.

Meer informatie voor de pers
Anke van Heerebeek
Lubbers de Jong
anke@lubbersdejong.nl