www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

EnterpriseDB versterkt positie in Europa met nieuwe managers en channel-partners

Den Haag, 28 mei 2015 - EnterpriseDB (EDB), leverancier van enterprise Postgres-producten en database-integratieoplossingen, stelt een aantal nieuwe senior managers aan in Europa. Een van hen is de Nederlander Jeannot Bos, die Sales Director voor Europa wordt. Zijn aanstelling is onderdeel van een groter plan om de aanwezigheid van EnterpriseDB in het Europese sales-kanaal te vergroten.

Jeannot Bos is een veteraan in de Europese enterprise softwaremarkt. Hij werkte 18 jaar voor Oracle, waar hij verschillende managementrollen in sales vervulde en betrokken was bij de business development. Naast Bos worden er ook nieuwe senior managers aan het personeelsbestand toegevoegd in Frankrijk (Matthieu Le Faucheur), Duitsland (Sascha Scholing) en het Verenigd Koninkrijk (Gary Massey). Verder opent EDB een nieuw kantoor in het Verenigd Koninkrijk, waar meerdere verse krachten zich toeleggen op professionele diensten. Met de uitbreidingsactiviteiten van de afgelopen twee maanden wil EDB de zichtbaarheid vergroten bij grote ondernemingen in verschillende markten.

Optimale ondersteuning

“We hebben in Europa de afgelopen tijd veel succes gehad met vooraanstaande bedrijven, zoals ABN AMRO, BBVA en overheidsorganisaties, voornamelijk in Nederland en het Verenigd Koninkrijk,” zegt Sandor Klein, Vice President International Sales bij EnterpriseDB.  “Met EDB’s Postgres Plus hebben zij voordeel van de enterprise-niveau performance van Postgres, maar tegen een lager kostenmodel door het gebruik van open source. We breiden ons personeelsbestand momenteel flink uit, zodat we onze klanten optimaal kunnen ondersteunen en de toestroom van nieuwe aanvragen het hoofd kunnen bieden. Daarnaast zijn we op zoek naar nieuwe partners,  die ons kunnen helpen bij het aanbieden van onze producten en diensten.”

Nieuwe channelpartners
Een belangrijke taak voor de nieuwe managers wordt het aantrekken van nieuwe channelpartners in Europa.  Wereldwijd heeft EnterpriseDB nu zo’n 80 partners. Dit netwerk bestaat zowel uit channelpartners, distributeurs, en Value Added Resellers als system integrators die EDB’s Postgres Plus Advanced Server en database tools gebruiken om oplossingen te ontwikkelen.  EDB’s netwerk van channelpartners is cruciaal voor de ontwikkeling in internationale markten. Het partnernetwerk van EDB groeit flink, omdat steeds meer organisaties interesse hebben in Postgres en op zoek zijn naar een partij die dit succesvol kan implementeren. EDB  is grootste leverancier van Postgres-software en -diensten ter wereld en staat bovendien in het Leaders Quadrant in het Gartner Magic Quadrant for Operational Database Management Systems.

Meer over EnterpriseDB
Lees het blog: http://blogs.enterprisedb.com/
Volg ons op Twitter: http://www.twitter.com/enterprisedb
Wordt een fan op Facebook: http://www.facebook.com/EnterpriseDB?ref=ts
Volg ons op Google+: https://plus.google.com/108046988421677398468

Volg ons via LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/enterprisedb

Over EnterpriseDB
EnterpriseDB levert wereldwijd Postgres-software en -diensten. Door het gebruik van de databaseoplossingen van EnterpriseDB in plaats van kostbare traditionele varianten kunnen organisaties hun uitgaven met 80 procent of meer verlagen. De software biedt uitstekende prestaties en beveiliging van PostgreSQL, beheertools voor internationale implementaties evenals database-compatibiliteit voor Oracle, en ondersteunt zowel bedrijfskritische als niet-bedrijfskritische enterprise applicaties. Wereldwijd gebruiken meer dan 2.700 bedrijven, overheden en andere organisaties de software, ondersteuning, training en professionele diensten van EnterpriseDB om opensourcesoftware te integreren in hun bestaande data-infrastructuren. EnterpriseDB is gevestigd in het Amerikaanse Bedford en wordt gesteund door particuliere investeerders.

Dit persbericht en aanvullend beeldmateriaal is ook online te vinden.

Meer informatie voor de pers:

Lubbers De Jong
Onno Louwen