www.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (6 jaar en 68 dagen geleden)
PR: ItsaRep

WD vernieuwt ’s werelds best verkopende draagbare harde schijf

Nieuwe generatie My Passport harde schijven met opslagcapaciteit tot 3 TB, gebruiksvriendelijker back-up software en keuze in kleur en accessoires

Hoofddorp, 27 mei 2015 - WD, onderdeel van Western Digital (NASDAQ:WDC) en wereldleider op het gebied van opslag, introduceert vandaag de nieuwe My Passport® Ultra draagbare harde schijven en My Passport voor Mac schijven. Deze zevende generatie My Passport Ultra en My Passport voor Mac is nu verkrijgbaar met een capaciteit tot 3 TB. De My Passport Ultra is beschikbaar in vier stijlvolle kleuren. WD introduceert bovendien een nieuwe accessoirelijn: WD Grip Pack. Deze zachte band is verkrijgbaar in diverse kleuren en kan om de schijf heen gedaan worden om zo de My Passport een heel persoonlijk tintje te geven.

“Er worden tegenwoordig meer foto’s dan ooit genomen. Dat maakt het des te belangrijker om een betrouwbare externe opslagoplossing te hebben met een grote capaciteit die overal mee naartoe genomen kan worden”, zegt Emiel Witteveen, Regional Marketing Manager WD Content Solutions Business. “Deze nieuwste generatie My Passport schijven maakt automatisch back-uppen nog makkelijker, biedt optimale veiligheid door hardware-encryptie en heeft de grootste capaciteit tot nu toe.”

My Passport Ultra draagbare harde schijven zijn beschikbaar met een opslagcapaciteit van 3 TB, 2 TB, 1 TB en 500 GB en hebben 256-bit AES hardware-encryptie die een hoge mate van beveiliging biedt zonder de snelheid of CPU-activiteit te belasten. Als de My Passport Ultra in de verkeerde handen valt, zijn bestanden, mappen, foto’s, video’s en muziek veilig opgeborgen achter een wachtwoord dat alleen de gebruiker kent. Met de USB 3.0-koppeling zijn hoge datadoorvoersnelheden tot 5 gigabits per seconde mogelijk. Bovendien is de verbinding ook compatibel met USB 2.0. My Passport voor Mac draagbare harde schijven zijn verkrijgbaar met een opslagcapaciteit van 3 TB, 2 TB en 1 TB en zijn ook uitgerust met 256-bit AES hardware-encryptie en USB 3.0.

De WD Grip Pack-accessoire is apart verkrijgbaar in vier kleuren: smoke, slate, grape, sky en fuchsia. Doe je deze stijlvolle band om de My Passport Ultra in een van de vier kleuren (Classic Black, Brilliant White, Wild Berry en Noble Blue), dan zijn er 20 mogelijke kleurcombinaties. De WD Grip Pack heeft een platte 18-inch USB 3.0-kabel in dezelfde kleur en dat maakt het geheel kleurrijk en stijlvol.

De My Passport Ultra harde schijven zijn standaard uitgerust met ingebouwde WD Backup software, Dat is een heel gebruiksvriendelijke applicatie waarmee iedere gebruiker zonder zorgen of frustratie een back-upplan kan instellen om de waardevolle data te beschermen.

Prijzen en beschikbaarheid
My Passport Ultra en My Passport voor Mac draagbare harde schijven zijn vanaf vandaag verkrijgbaar bij geselecteerde retailers en distributeurs en online via de wdstore.com. De adviesprijs voor de My Passport Ultra met 3 TB is 219 euro, voor de 2 TB-versie 115 euro, voor de 1 TB-versie 79 euro en voor de 500 GB-versie 65 euro. My Passport voor Mac heeft een adviesprijs van 219 euro voor de 3 TB-versie, 119 euro voor de 2 TB-versie en 79.99 euro voor de 1 TB-versie. Zowel de My Passport Ultra als de My Passport voor Mac hebben drie jaar garantie. Meer informatie over de garantiebepalingen is te vinden op de website van WD. De WD Grip Pack-accessoire is vanaf juni verkrijgbaar voor de adviesprijs van 9.99 euro.

##

Over WD
WD, onderdeel van Western Digital, is al jaren innovator en marktleider in de opslagbranche. Als trendsetter in opslagtechnologie, produceert het bedrijf betrouwbare, high-performance hard disk drives (hdd) en solid state drives (ssd). Deze schijven worden behalve in de eigen opslagproducten, door OEM’s en systeembouwers toegepast in desktop- en mobiele computers, in bedrijfscomputersystemen, embedded systemen en consumentenelektronica. De toonaangevende opslagproducten en –systemen, netwerkproducten, mediaspelers en softwareoplossingen van WD stellen wereldwijd mensen in staat eenvoudig hun content te bewaren, op te slaan, te beschermen, te delen en te beleven op meerdere apparaten. WD werd in 1970 opgericht. Het hoofdkantoor is gevestigd in Irvine, Californië (VS). Kijk voor meer informatie op de website van het bedrijf: http://www.wd.com.

De Nederlandstalige website is direct te benaderen via www.wdc.com/nl. WD is ook te volgen via Facebook http://www.facebook.com/wdnederland.

Western Digital Corp. (NASDAQ: WDC) levert wereldwijd producten en diensten die mensen in staat stellen digitale content te maken, beheren, beleven en behouden. De bedrijven binnen dit concern ontwerpen en vervaardigen opslagapparaten, netwerkapparatuur en mediaspelers van de merken WD, HGST en G-Technology. Op het investeerdersgedeelte van de website van het bedrijf (http://www.westerndigital.com) is financiële informatie en informatie voor investeerders te vinden.

Western Digital, WD, het WD logo zijn gedeponeerde handelsmerken van Western Digital Technologies, Inc. in de V.S. en andere landen; WD My Passport, My Passport Ultra en My Passport voor Mac zijn handelsmerken van Western Digital Technologies, Inc. in de V.S. en andere landen. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van de respectieve eigenaars. Gebruikt voor opslagcapaciteit is een gigabyte (GB) = 1 miljard bytes, een terabyte (TB) = een biljoen bytes. De totale bruikbare capaciteit varieert afhankelijk van de gebruiksomgeving. Zie support.wdc.com voor beperkte garantie voorwaarden.

Voor meer persinformatie, aanvragen van beeldmateriaal en/of reviewexemplaren:
Yellow Communications, Marjolein Jonker, telefoon: +31 (0)23 555 34 24, e-mail: marjolein@yellow-communications.com
Laatste van Western Digital Netherlands B.V.
Western Digital introduceert UFS 3.1 mobiele opslagoplossing voor 5G-smartphones

Nieuwe Western Digital Ultrastar Edge-servers voor snellere rekenkracht op edge- en afgelegen locaties

Western Digital’s nieuwe geïntegreerde flash-platform vormt basis voor moderne slimme, mobiele technologieën
Verstreken tijd: 6 jaar en 68 dagen
Western Digita.. contact

Logo Western Digital Netherlands B.V.

Western Digita.. sociaal

Western Digita.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo devolo
Logo Unisys
Logo Banking Circle