www.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
2471 volgers blijven op de hoogte!
PR: Splend

Nederlandse datacenters ook deelnemer in Stichting DINL

Leidschendam, 27 mei 2015 - Brancheorganisatie Dutch Datacenter Association (DDA) treedt toe tot Stichting Digitale Infrastructuur Nederland (DINL). De brancheorganisatie is als mede-initiatiefnemer al sinds het begin betrokken bij Stichting DINL, maar was bij de lancering zelf nog in oprichting. Eerder dit jaar werd DDA formeel opgericht, waarna de stichting nu ook toetreedt tot de DINL koepel. De toetreding van DDA is voor DINL een belangrijke stap voorwaarts en maakt de vertegenwoordiging van de stichting nog completer.

Brancheorganisatie van datacenters
DDA is de brancheorganisatie voor Nederlandse datacenters. De organisatie vertegenwoordigt de Nederlandse datacentereigenaren en -beheerders en komt op voor de belangen van deze groep. De organisatie verbindt marktleidende Nederlandse datacenters met elkaar. Hierbij heeft DDA de missie de economische groei en het profileren van datacenters in de samenleving te versterken.

Spreekbuis en aanspreekpunt
DINL is de spreekbuis van en het aanspreekpunt voor de Nederlandse digitale infrastructuursector. Deze sector vormt het hart en de drijfveer van de Nederlandse economie. Jaarlijks draait de sector een omzet van ongeveer 1,18 miljard euro, waarmee de sector goed is voor 5% van het bruto nationaal product van Nederland.

DINL is de samenwerking tussen AMS-IX, DHPA, ISPConnect, NLnet, SIDN, SURFnet en DDA. Stichting DINL brengt marktleidende aanbieders van digitale infrastructuur op de Nederlandse markt met elkaar in verbinding. Daaronder vallen datacenters, de hostingindustrie, internet exchanges, netwerkproviders en verenigingen die een faciliterende rol spelen. DINL wil hiermee de economische groei in Nederland versterken door de online economie op veilige en betrouwbare wijze te faciliteren.

Jan Willem des Tombe, voorzitter van DINL: “We zijn blij dat we de toetreding van DDA nu officieel kunnen aankondigen. De bedrijven die zich in DDA hebben verenigd vormen een vitaal onderdeel van de Nederlandse Digitale Infrastructuur en kunnen als zodanig ook niet ontbreken in DINL. Er was al sprake van constructieve samenwerking en nu kunnen we daar verdere vorm aan geven”.

Stijn Grove, directeur van DDA: “Samenwerken is voor de datacentersector in Nederland van essentieel belang. Als onderdeel van de Nederlandse digitale infrastructuursector zien we uitdagingen op belangrijke thema’s als veiligheid, onderwijs en internationale promotie. Deze thema’s zijn branche overschrijdend en hebben een gezamenlijke aanpak nodig. Met de koepel DINL, waarin de gehele sector is gebundeld, kunnen deze uitdagingen nu worden aangepakt.”

Over DINL
DINL is spreekbuis van en aanspreekpunt voor de Nederlandse digitale infrastructuursector. DINL wijst de weg en brengt structuur aan in complexe thema’s. Met haar kennis van zaken draagt zij bij aan praktische oplossingen voor overheid, bedrijfsleven en consumenten. Tevens zet zij zich in voor informatieveiligheid en slaat de stichting een brug tussen de sector en het onderwijs. DINL helpt het volle potentieel van de digitale wereld om te zetten in economische groei.
DINL is een samenwerking tussen AMS-IX, DHPA, ISPConnect, NLnet, SIDN, SURFnet en DDA.

Voor meer informatie:
dinl.nl | pr@dinl.nl | @stichtingdinl | Tel.:  070-7621070 / 020-7603522

Over Dutch Datacenter Association
Dutch Datacenter Association (DDA) is de brancheorganisatie van datacenters in Nederland. DDA verbindt de marktleidende datacenters in Nederland met een missie: het versterken van de economische groei en het profileren van de datacentersector naar de overheid, media en samenleving.

DDA verwoordt standpunten van de industrie met betrekking tot regelgeving en beleidskwesties. Het toont leiderschap door leden te faciliteren en te stimuleren tot operationele verbetering in de vorm van ‘best practices’. DDA bevordert onderwijs en levert een bijdrage aan technische normen waarmee de datacenter industrie zich in Nederland en daarbuiten verder kan onderscheiden.

De Dutch Datacenter Association werkt actief samen met marktpartijen, overheid en andere belangenorganisaties.
Tags bij dit bericht