Okta opent Amsterdams kantoor en betreedt de Benelux-markt

Het Belgische Showpad is een van de eerste belangrijke klanten in de regio

Amsterdam, 26 mei 2015 Okta, een technologiebedrijf uit San Francisco dat zich richt op identity, security en mobility management, kondigt vandaag de opening van haar Amsterdamse vestiging aan. Vanuit deze nieuwe locatie gaat Okta de markt in België, Nederland en Luxemburg bedienen en verdere groei realiseren in EMEA-regio. De keuze voor Amsterdam als nieuw kantoor is gebaseerd op de technologische ontwikkelingen in Nederland en de mate waarin cloudoplossingen hier door organisaties gerealiseerd en ingezet worden.

Okta is een geïntegreerde identiteits- en mobility managementservice, die eindgebruikers veilig en eenvoudig toegang biedt tot een groeiende verzameling mobiele, cloudgebaseerde en on-premise applicaties. Okta is vanaf het begin ontwikkeld in de cloud en ontworpen om CIO’s te helpen met de transitie naar de cloud en mobile enterprise. Deze mobile enterprise is een organisatie waarin de CIO niet als techneut, maar als ‘business enabler’ gezien wordt.

Todd McKinnon, CEO van Okta, stelt: “De Benelux-markt is voor ons een logische keuze. Okta heeft in deze regio al 1,1 miljoen beveiligde app-logins verzorgd. Verschillende onderzoeken tonen aan dat Nederland vooroploopt in adoptie van de cloud en dat veel organisaties zich aan het oriënteren zijn op de implementatie van een hybride cloud. Wij merken zelf ook dat bedrijven in deze regio de mogelijkheden van cloudgebaseerde en mobiele IT-strategieën herkennen. Binnen de Benelux liggen veel kansen. Voor de meeste bedrijven geldt niet meer de vraag waarom, maar hoe ze veilig en snel nieuwe en disruptieve technologieën kunnen inzetten. Veel organisaties hebben echter hulp nodig bij de transitie van de huidige organisatie naar een cloud en mobile enterprise, die klaar is voor de toekomst.”

Showpad
Okta heeft al een aantal klanten in de Benelux. Een belangrijke klant in deze regio is bijvoorbeeld het Belgische Showpad, een sales- en marketingplatform en een van de snelst groeiende technologiebedrijven in Europa. Showpad koos Okta om corporate single sign-on te realiseren en veilig accountbeheer voor Google Apps, Box, GitHub, Jive, Jira en Yammer toe te passen. Peter Minne, CTO en een van de medeoprichters van Showpad: “Okta heeft onze onderneming mede in staat gesteld snel te groeien en het aantal medewerkers en software-tools blijft stijgen. Net als Showpad is Okta gericht op cloud en mobility. Het bedrijf heeft ons geholpen security te verbeteren, IT-kosten te beperken en arbeidsproductiviteit te verhogen. Okta is een fantastische partner voor ons.”

De locatie in Amsterdam
Het Okta-kantoor bevindt zich aan de Barbara Strozzilaan 201, 1083 HN in Amsterdam.

--------------------

Noot voor de redactie:
In de bijlage vindt u een foto van het Okta-kantoor.

Over Okta
Okta is een service voor identity management, vanaf het begin ontwikkeld in de cloud en ingericht om organisaties tegemoet te laten komen aan de uitdagingen van cloud, mobility en connectivity. Okta integreert met bestaande platforms en duizenden on-premise, cloudgebaseerde en mobiele applicaties. Met behulp van Okta kan IT toegang tot deze applicaties altijd en vanaf elke device regelen.

Meer dan 2000 bedrijven, waaronder Adobe, Allergan, Chiquita, LinkedIn, MGM Resorts International, Shire Pharmaceuticals en Western Union, gebruiken Okta om arbeidsproductiviteit, efficiëntie en inkomsten te verhogen en compliance te verbeteren. De duizenden bedrijven en cloudaanbieders vormen, samen met de miljoenen mensen die Okta gebruiken, de fundering onder het snelst groeiende cloud- en mobility-aanbieder binnen de sector. Voor meer informatie over Okta, kijk op www.okta.com

Okta heeft een eigen blog op http://www.okta.com/blog.

Volg Okta op Twitter via @okta

Meer informatie: