www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: carolijn peelen bv

HAHN+KOLB implementeert MDM voor informatiemanagement van 60.000 producten in 10 talen

Würth onderdeel binnen 9 maanden live met MDM van Stibo Systems

Laren, 26 mei, 2015 – Stibo Systems, marktleider in multidomein Master Data Management (MDM) oplossingen, heeft haar Master Data Management (MDM) oplossing STEP geïmplementeerd bij de Duitse marktleider in gereedschappen, HAHN+KOLB. Het bedrijf gaat met MDM het management van product informatie en beeldmateriaal van 60.000 afzonderlijke producten optimaliseren.

HAHN+KOLB staat bekend om zijn assortiment in onder meer verspanings- en montagegereedschap, span- en meettechniek, elektrisch handgereedschap en machines voor productiefaciliteiten.

De afgelopen 15 jaar gebruikte het bedrijf een productinformatie management systeem met een op maat gemaakte cataloguspublicatie-oplossing voor het management van de product data. Vanwege de groeiende marktvraag moest dit anders. Nu worden alle online kanalen in circa 30 landen, en de jaarlijkse productie van twee 3.000 pagina tellende catalogi in minimaal tien verschillende talen centraal gemanaged via MDM.

De MDM oplossing STEP van Stibo Systems werd gekozen omdat deze aan alle eisen van HAHN+KOLB voldoet, zonder noodzaak voor extra configuraties. Samen met het projectmanagement team, de marketing medewerkers van HAHN+KOLB, en met de externe partners Würth IT en hoerl Information Management, heeft Stibo Systems de MDM implementatie binnen 9 maanden gerealiseerd.

Key Points
  • HAHN+KOLB implementeerde STEP van Stibo Systems binnen 9 maanden
  • STEP managet product en beeld informatie van 60.000 producten
  • Voor alle online kanalen in 30 landen en 2 jaarlijkse 3000 pagina tellende catalogi
  • Geen extra configuraties nodig
  • Tijdbesparing nu al zichtbaar; snel kostenbesparingen verwacht
  • MDM oplossing STEP van Stibo Systems is essentieel voor  multichannel strategie HAHN+KOLB

Citaat Gerhard Heilemann, Managing Director, HAHN+KOLB Gruppe

“Wij hebben al meer bereikt dan we hadden gehoopt. Eindelijk kunnen we onze product- en beeld data vanuit een centrale plek managen. Naarmate de processen duidelijker zijn geworden, wordt het werk minder. De tijdbesparing is al duidelijk zichtbaar en we zullen snel kostenbesparingen zien.”

Citaat Bart Coenen, Managing Director Stibo Systems Benelux

“Doordat we veel ervaring met dergelijke projecten hebben, waren we in staat om binnen een strakke planning aan alle klanteisen te voldoen. We zijn trots op onze rol in de omnichannel strategie van HAHN+KOLB.”

Beeldmateriaal

Over HAHN+KOLB
HAHN+KOLB staat bekend om zijn assortiment in onder meer verspanings- en montagegereedschap, span- en meettechniek en elektrisch handgereedschap. Daarnaast levert het bedrijf werkplaatsinrichting en metaalbewerkingsmachines. In alle gevallen gaat het om zowel premiummerken van topproducenten als om eigen merken.

Leveringen en service lopen rechtstreeks via het logistieke centrum in Ludwigsburg. Vanuit het vrijwel compleet geautomatiseerde magazijn levert het bedrijf binnen 24 uur.

Het assortiment staat onder meer in de catalogi. Dankzij hierin vermelde QR-codes krijgen afnemers meer technische details, video’s en specbladen te zien. Raadplegen en bestellen kan ook via de webshop www.hahn-kolb-shop.com en de online productfinder. Deze toont gereedschap op basis van bewerkingssoort en materiaal. Voor grote bedrijven biedt HAHN+KOLB ook goederen in consignatie, via een gereedschapuitgiftesysteem of via e-procurementoplossingen op maat.

HAHN+KOLB heeft 850 mensen in dienst in tien landen. Het bedrijf groeide met 9% in 2014. HAHN+KOLB Tools Benelux heeft een vestiging met showroom en demo ruimte in Almelo.

Onderdeel van Würth
Een van de grootste Duitse familiebedrijven, de Würth-Gruppe, is de moedermaatschappij van HAHN+KOLB. De Duitse dochter opereert sinds 1898 als zelfstandige onderneming vanuit Ludwigsburg. Würth-Gruppe is een snel groeiende, solide organisatie.

Over Stibo Systems
Stibo Systems is wereldwijd marktleider in multidomein Master Data Management (MDM) oplossingen. Klanten vertrouwen op Stibo Systems voor cross channel consistentie van product-, klant- en leverancier-data. Dit stelt hen in staat om betere besluiten te nemen, de verkoop te bevorderen en aandeelhouderswaarde te vergroten. In de afgelopen 30 jaar heeft Stibo Systems honderden bedrijven ondersteund bij het creëren van één betrouwbare, centrale informatiebron. Stibo Systems is particulier eigendom en onderdeel van de Stibo A/S groep, die is opgericht in 1794. Het hoofdkantoor van Stibo Systems is gevestigd in Aarhus, Denemarken. Voor meer informatie: www.stibosystems.nl

Contact Stibo Systems BV
Tim Bon, telefoon: +31 (0)35 2018860, email: tim.bon@stibo.com