www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (6 jaar en 36 dagen geleden)

Sophos brengt eerste UTM firewall met geïntegreerde 802.11ac wifi op de markt

Nieuwe SG-serie modellen en access points verbeteren wifi-beveiliging, prestaties en dekking

Oosterhout, 21 mei 2015 – Sophos heeft vandaag de eerste en enige UTM-oplossing met 802.11ac wifi-integratie op de markt gebracht. De nieuwe SG 125w en SG 135w, uit de Unified Threat Management (UTM)-serie van Sophos, integreren draadloze toegang met firewall-bescherming. Dat biedt ondernemingen met name in het midden- en kleinbedrijf optimale beveiliging, inclusief alle voordelen van 802.11ac draadloos, zoals slimmere prestaties en beter hotspot beheer.

Sophos heeft bovendien zijn aanbod in wifi access points verder uitgebreid met vier nieuwe 802.11ac-modellen voor desktop en plafondbevestiging en de AP 100X, een nieuw en robuust 802.11ac-model voor outdoor gebruik. Zowel de geïntegreerde als de separate externe access points kunnen direct via de Sophos SG-serie apparaten aangestuurd worden.

Onderzoek van IDC laat zien dat de nieuwe 802.11ac-standaard in de enterprise WLAN-markt voor groei zorgt; deze standaard wordt aanzienlijk sneller opgepikt dan de transitie naar 802.11n. Sophos deed recent onderzoek onder IT-professionals op SpiceWorks en daarin werd die trend bevestigd: ongeveer een derde van de respondenten (31 procent) heeft al een 802.11ac-apparaat in gebruik of is dat van plan in de komende 12 maanden te gaan doen. De belangrijkste redenen voor de overstap naar 802.11ac blijken de verwachte verbetering in datadoorvoerprestaties (37 procent) en de betere draadloze dekking (26 procent).

“Veel organisaties stappen over op 802.11ac om de wifi-capaciteit te vergroten en om zo te kunnen blijven voldoen aan de steeds groeiende vraag van gebruikers, met meer mobiele apparaten en meer bandbreedte-slurpende toepassingen”, zegt Bryan Barney, senior vice president & general manager Network Security van Sophos. “Met deze nieuwe UTM-oplossing kunnen we netwerkmanagers helpen om hun gebruikers nog betere wifi te bieden, terwijl we tegelijkertijd al het gedoe van het configureren en beveiligen van wifi wegnemen.”

“Onze klanten hebben veelal een beperkt IT-budget. De integratie van draadloze beveiliging met firewall bescherming betekent dat de medewerkers van onze klanten niet ook nog eens moeten investeren in een vaak kostbare draadloze enterprise oplossing”, zegt Sam Heard, President van Data Integrity Services. “We hebben de SG-toepassingen in onze eigen vestiging getest en we waren zeer onder de indruk.”

SG 125w/135w Desktop Firewalls met 802.11ac wifi
De desktop firewall toepassingen zijn verkrijgbaar met of zonder geïntegreerd draadloos netwerk. Met de introductie van de nieuwe draadloos geïntegreerde SG-serie modellen kunnen klanten nu kiezen uit zestien modellen in de SG-serie, inclusief de vier met geïntegreerde wifi:
  • SG 105w en SG 115w met 802.11n
  • SG 125w en SG 135w met 802.11ac

Nieuwe Sophos wifi access points
Net zoals de vorige Sophos draadloze access points (pdf) kunnen de nieuwe modellen direct via de Sophos SG-serie apparaten beheerd worden. Alle Sophos access points zijn gebouwd op 802.11n en 802.11ac chipsets van enterprise-niveau, hebben speciaal ontwikkelde antennes en extra CPU- en geheugencapaciteit. De nieuwe AP 100 802.11ac access point biedt drie keer de prestaties van zijn voorgangers tegen hetzelfde prijsniveau. De nieuwe producten zijn:

• AP 55 serie: 2 nieuwe modellen voor desktop en plafondbevestiging, 2x2 MIMO, 2 radio’s
  • AP 100: 3 nieuwe modellen 802.11ac access points op enterprise-niveau met 3x3 MIMO en 2 radio’s:
  • AP 100 desktop/muurbevestiging
  • AP 100X, een IP67 gecertificeerd outdoor model
  • AP 100C, een plafondmodel in rookmelderstijl

Meer informatie over de Sophos SG Serie UTM/Firewall modellen, inclusief de ingebouwde draadloze controller en het complete pakket aan draadloze access points, vindt u hier.

Over Sophos
Meer dan 100 miljoen gebruikers in 150 landen rekenen op Sophos voor de beste bescherming tegen complexe bedreigingen en dataverlies. Sophos levert security- en databeschermingsoplossingen die eenvoudig in te zetten, te beheren en te gebruiken zijn. Zo biedt Sophos prijswinnende oplossingen aan voor endpoint security, web security, e-mail security, network security, mobile security, cloud security en encryptie. Deze worden ondersteund door Sophos Labs, een wereldwijd netwerk van threat intelligence centra. Het hoofdkwartier van Sophos bevindt zich in Oxford (UK). Meer informatie over Sophos op: www.sophos.com.

Laatste van Sophos Benelux
1.500 toegangspogingen per dag in het ‘Haunted House’

SophosLabs 2018 Malware Forecast: “Geen enkel platform immuun voor ransomware”

Sophos-onderzoek onthult IoT-risico’s: Nederland ‘gevoelig’ met 4e plaats wereldwijd
Verstreken tijd: 6 jaar en 36 dagen
Sophos Benelux contact

Logo Sophos Benelux

salesbenelux@sophos.com
  www.sophosbenelux.com
Sophos Benelux sociaal

Sophos Benelux tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Citrix
Logo SurveyMonkey
Logo Ivanti