www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (5 jaar en 79 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Nieuw OpenStack-onderzoek laat positieve cijfers zien

Adoptieplannen van organisaties wereldwijd nemen toe door kosten- en tijdsbesparingen en een meer responsieve infrastructuur

Amsterdam, 21 mei 2015 – Enterprise IT-organisaties tonen steeds meer interesse om OpenStack voor hun cloud-infrastructuur in te zetten, zo blijkt uit onderzoek van Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), wereldwijd marktleider op het gebied van opensourcesoftware.

Het OpenStack enterprise adoptie onderzoek, waar meer dan 310 IT-besluitvormers en professionals uit de hele wereld aan deelnamen, is uitgevoerd door TechValidate in opdracht van Red Hat. Uit het onderzoek komt naar voren dat een merendeel van de respondenten (75 procent) plannen heeft om OpenStack voor hun cloud-initiatieven te gebruiken. Daarnaast verkeren de respondenten in verschillende adoptiestadia, variërend van het ontdekken en evalueren van het product (40 procent) en een proof-of-concept/pilot-fase (40 procent) tot het voorbereiden van de implementatie (18 procent) en daadwerkelijk gebruik (16 procent).

Uit de onderzoeksresultaten blijkt verder dat de inzetplannen voor OpenStack-workloads zowel fysieke, virtuele, private als publieke-cloud footprints omvatten. De respondenten hebben bovendien de intentie om OpenStack-workloads in andere omgevingen in te zetten, waaronder traditionele enterprise-virtualisatie (35 procent), fysieke servers (30 procent), andere private/Infrastructure-as-a-Service (IaaS) clouds (22 procent), en publiek clouds (18 procent).

Andere belangrijke bevindingen zijn:
  • OpenStack-deployments omvatten verschillen typen workloads. 59 procent van de respondenten gebruikt of is van plan OpenStack voor nieuwe workloads -geoptimaliseerd voor cloud-omgevingen - te gebruiken, terwijl 52 procent van de respondenten OpenStack voor bestaande gevirtualiseerde workloads gebruikt of wil gebruiken.
  • Snelle groei en grote implementatieplannen leiden tot zorgen over de ontwikkeling van OpenStack-kennis en -vaardigheden. 45 procent van de respondenten noemt een gebrek aan IT-vaardigheden binnen het bedrijf als de belangrijkste belemmering om OpenStack te gaan gebruiken. Andere zaken die worden aangeven zijn: de volwassenheid van het product (43 procent), geen integratie met huidige applicatie-architecturen (22 procent), en slechte afstemming tussen interne organisaties (21 procent).
  • Enterprises willen deze uitdagingen aanpakken met behulp van oplossingen en diensten van commerciële OpenStack-leveranciers. Volgens de respondenten is technische ondersteuning op productieniveau (82 procent) het belangrijkste aspect van commerciële OpenStack-oplossingen, gevolgd door een eenvoudiger installatieproces (78 procent), de mogelijkheid om workloads tussen providers en platformen te verplaatsen (75 procent), ondersteuning voor open source cloud-management, besturingssysteem en ontwikkel-tools (72 procent).
  • Sterke interesse in Platform-as-a-Service (PaaS) en containers. 54 procent wil OpenStack met PaaS gaan gebruiken, terwijl 42 procent aangeeft dat ze van plan zijn om containers in hun OpenStack-omgevingen in te zetten.
  • KVM geniet de voorkeur als hypervisor voor OpenStack. 75 procent van de respondenten geeft aan dat ze KVM in OpenStack-deployments gebruiken of van plan zijn om te gebruiken. In 64 procent van de gevallen werd VMware vSphere ESXi geselecteerd, 18 procent selecteerde Microsoft Hyper-V en 13 procent Xen.
  • Enterprise-gebruikers kijken naar OpenStack om tijd en kosten te besparen en een responsieve IT-infrastructuur te realiseren. Volgens de respondenten zijn de top drie performance indicatoren voor OpenStack-projecten: minder tijd kwijt zijn voor het uitrollen van diensten (77 procent), lagere operationele IT-kosten (52 procent), en een responsieve infrastructuur (44 procent).
Methodologie en demografie
TechValidate, een onafhankelijk onderzoeksbureau, heeft in opdracht van Red Hat van 28 april tot 5 mei een online enquête uitgevoerd. Meer dan 310 enterprise IT-beslissers en -professionals van wereldwijde organisaties uit diverse sectoren en van allerlei grootte werden ondervraagd.

Quotes
Radhesh Balakrishnan, general manager OpenStack bij Red Hat

“Deze onderzoeksresultaten zijn een positieve indicatie voor de groei van OpenStack als de eerste keuze voor het bouwen van private en hybride clouds. Een belangrijke zorg omtrent OpenStack deployments is de ondersteuning op productieniveau. Red Hat is vanwege de technische expertise van OpenStack, maar ook de ervaring, dienstverlening, het trainingsaanbod en het portfolio van open oplossingen uniek gepositioneerd om hier aan te voldoen en om klanten te helpen succesvol te zijn.”

Extra informatie Volg Red Hat Over Red Hat, Inc.
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een community-gedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: http://www.redhat.com.

Meer informatie voor de pers
Anke van Heerebeek
Lubbers de Jong
anke@lubbersdejong.nl

Dit persbericht is ook online beschikbaar

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the effects of industry consolidation; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; risks related to data and information security vulnerabilities; ineffective management of, and control over, the Company's growth and international operations; fluctuations in exchange rates; and changes in and a dependence on key personnel, as well as other factors contained in our most recent Annual Report on Form 10-K (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission's website at http://www.sec.gov), including those found therein under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations". In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat and Red Hat Enterprise Linux are trademarks of Red Hat, Inc., registered in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries. The OpenStack mark is either a registered trademark/service mark or trademark/service mark of the OpenStack Foundation, in the United States and other countries, and is used with the OpenStack Foundation's permission. We are not affiliated with, endorsed or sponsored by the OpenStack Foundation, or the OpenStack community.
Laatste van Red Hat, Inc.
Verstreken tijd: 5 jaar en 79 dagen

Logo Lubbers De Jong
Red Hat, Inc. contact

Logo Red Hat, Inc.

benelux@redhat.com
  www.redhat.com
Red Hat, Inc. sociaal

Red Hat, Inc. tweets

Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo Curvature
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo Extreme Networks
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy