www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
2475 volgers blijven op de hoogte!
PR: Archetype Agency BV

Polycom transformeert kleine werkruimtes in samenwerkingsomgevingen met nieuwe RealPresence® Group Series-oplossingen

Polycom® RealPresence® Group Convene™ en Polycom® RealPresence® Group 310 breiden samenwerking uit naar kleine vergaderruimtes en individuele werkplekken

Amsterdam, 21 mei 2015 Om een superieure samenwerkingservaring te creëren in elk type werkruimte, lanceert Polycom, Inc. (Nasdaq: PLCM) twee nieuwe Polycom® RealPresence® Group Series-videosamenwerkingsoplossingen. Deze vormen kleine werkruimtes om tot krachtige samenwerkingsomgevingen. De opkomst van kleine meetingruimtes (de zogenaamde huddle rooms) zorgt voor een toenemende vraag naar hoogwaardige spraak-, video- en contentsamenwerkingsoplossingen die speciaal zijn ontwikkeld voor zulke ruimtes. Volgens Frost & Sullivan zijn er in 2020 tientallen miljoenen van deze ruimtes door de grotere nadruk op open kantoorruimtes.

De Polycom® RealPresence® Group Convene™-videosamenwerkingsoplossing is de juiste keus voor elke kleine werkruimte – van huddle rooms en individuele werkplekken tot en met open kantooromgevingen. Deze oplossing is ontwikkeld om optimaal samen te werken met de toonaangevende Polycom® RealPresence® Group Series-oplossingen en met de Polycom® EagleEye™ Acoustic-camera. Polycom RealPresence Group Convene biedt 1080p60-video- en contentsamenwerking, heldere audio en een gebruiksvriendelijke interface. Het slanke en compacte ontwerp is op maat te maken met enkelvoudige of dubbele schermweergave en op de tafel of aan de muur te monteren met een speciale standaard. Hiermee kan iedere gebruiker een productieve werkomgeving creëren, die aansluit bij zijn of haar individuele wensen en eisen. Het complete systeem is eenvoudig in te stellen en biedt ingebouwde integratie met Microsoft Lync 2013.

“De moderne werkplek ontwikkelt zich meer en meer in de richting van open, gedeelde werkomgevingen”, zegt Ashan Willy, Senior Vice-President Worldwide Systems Engineering and Product Management van Polycom. “Organisaties zoeken naar spraak-, video- en contentsamenwerkingsoplossingen die de werkplek transformeren en inspelen op de actuele en toekomstige eisen van werknemers. De Polycom RealPresence Group Series-oplossingen geven zowel de IT-afdeling als de eindgebruikers de flexibiliteit om samen te werken in elk type kantooromgeving, inclusief kleine meetingruimtes en individuele werkplekken.”

De Polycom RealPresence Group Convene-oplossingen werken in combinatie met de Polycom® RealPresence® Group 500- en de zeer recent gelanceerde Polycom® RealPresence® Group 310-videosamenwerkingsoplossingen. De Polycom RealPresence Group 310-oplossing is eenvoudig te installeren en heeft een compact ontwerp. Daardoor levert deze een hoogwaardige samenwerkingservaring in kleine meetingruimtes. De oplossing bouwt voort op de functionaliteiten en kwaliteiten van de Polycom RealPresence Group 300-oplossing. De Polycom RealPresence Group 310 voegt een extra helderheidsniveau toe aan de bedrijfscommunicatie. Content is nu te verzenden en te ontvangen in 1080p60-kwaliteit en is makkelijk te delen via een directe HDMI- of VGA-verbinding, of door de inzet van de Polycom® People+Content™ IP-applicatie. Deze verbeteringen stellen deelnemers in staat om allerlei content, zoals animaties, video’s, medische diagrammen of CAD-tekeningen, te delen met dezelfde hoogwaardige beeldkwaliteit op de schermen van alle participanten. De Polycom® SmartPairing™-technologie maakt het daarnaast mogelijk om documenten vanaf mobiele devices of pc’s draadloos te delen of te annoteren. De nieuwe oplossing is te combineren met de Polycom® EagleEye™ IV, een camera met krachtige optische zoom en een optionele groothoeklens om iedereen in een ruimte in beeld te brengen, en met Polycom® EagleEye™ Producer-technologie dat gebruikers scant met de nieuwste gezichtsherkenningstechnologie. Daardoor wordt samenwerking intuïtiever en interactiever. De RealPresence Group 310-videosamenwerkingsoplossing biedt ook de audiovoordelen van Polycom, waaronder gespreksstereo- en Polycom® NoiseBlock™-technologie. Die bieden een uitzonderlijke gebruikerservaring.

“Wij zien veel verschillende benaderingen als het gaat om het uitrusten van kleine meetingrooms met visuele samenwerkingshulpmiddelen”, zegt Rob Arnold, Program Manager Unified Communications & Collaboration bij Frost & Sullivan. “Veel van deze middelen vereisen onder andere specifieke codecs, camera’s en monitors van verschillende leveranciers. Dat zorgt voor meer issues op het gebied van gebruiksgemak, beheer en support, wat het behalen van de beoogde kostenvoordelen in de weg staat. De Polycom-aanpak biedt robuuste features die voldoen aan de behoeften van gebruikers, zonder concessies aan de controle die IT nodig heeft.”

De Polycom RealPresence Group Convene- en Polycom RealPresence Group 310-videosamenwerkingsoplossingen zijn per direct beschikbaar.

Over Polycom
Polycom helpt organisaties de kracht van samenwerking te ontketenen. Wereldwijd overbruggen meer dan vierhonderdduizend bedrijven en organisaties afstanden met veilige video-, spraak- en contentoplossingen van Polycom. Polycom en zijn partnerecosysteem bieden flexibele samenwerkingsoplossingen voor elke omgeving en leveren de beste gebruikerservaring  en ongeëvenaarde investeringsbescherming.

Polycom
Hilde Verlee