www.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
2481 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Bright Computing lanceert eigen OpenStack distributie tijdens OpenStack Summit

Bright OpenStack enige Openstack distributie van Nederlandse makelij

Amsterdam, 20 mei 2015 — Bright Computing, leverancier van hardware neutrale  cluster- en cloudmanagementsoftware, lanceert vandaag tijdens de OpenStack Summit in Vancouver Bright OpenStack, een nieuwe OpenStack distributie voor het bouwen, beheren en gebruiken van private clouds. Bright Computing is daarmee de eerste en enige Nederlandse leverancier van een volwaardige OpenStack distributie.

“We hebben Bright OpenStack speciaal ontwikkeld voor bedrijven die zelf private clouds willen bouwen. Bright OpenStack is een complete OpenStack Private Cloud distributie en is eenvoudig te installeren, beheren, gebruiken en onderhouden,” zegt dr. Matthijs van Leeuwen, CEO en oprichter van Bright Computing. "Wat bijzonder is aan onze OpenStack distributie is dat hij is gebaseerd op dezelfde volwassen en stabiele technologie waar onze klanten, zoals Boeing, Lockheed Martin, NASA en Novartis, al jarenlang hun high performance computing-infrastructuur mee beheren."

Vanuit één interface
De opstelling van Bright OpenStack stelt gebruikers in staat OpenStack omgevingen uit te rollen op bare metal servers en deze omgevingen gedurende de gehele levenscyclus te beheren. Systeembeheerders kunnen verschillende OpenStack-gebruikers, meerdere OpenStack-installaties, de onderliggende server-infrastructuur en zelfs Hadoop en HPC clusters in de OpenStack clouds beheren vanuit één interface. Bright Computing heeft jarenlange en bekroonde ervaring in het ontwikkelen van een beheersoftware voor high performance computing cluster management. De Bright OpenStack GUI (graphical user interface) werkt hierdoor intuïtief en is gebruiksvriendelijk.

“Voor een system integrator van open en modulaire IT-infrastructuuroplossingen als Silicon Mechanics is het belangrijk dat we hoogwaardige en veelzijdige oplossingen kunnen installeren bij onze klanten, zodat ze hun business doelen kunnen behalen,” zegt Sue Lewis, Chief Marketing Officer bij Silicon Mechanics. “We hebben de software van Bright door de jaren heen bij veel projecten uitgerold en zijn er erg enthousiast dat we nu ook Bright OpenStack aan ons portfolio toe kunnen voegen.”

Wizard
Installatie en uitrol van een OpenStack private cloud is erg eenvoudig met Bright OpenStack. De uitgebreide Bright OpenStack wizard automatiseert de specificaties en implementatie van OpenStack clouds. Gebruikers hoeven enkel de wizard te doorlopen en de vragen te beantwoorden om een private cloud te bouwen. Fouten worden door het automatiseren van handwerk voorkomen en de uitrol kan in uren in plaats van dagen of weken gerealiseerd worden. Het is bovendien eenvoudig om met Bright OpenStack wijzigingen door te voeren na de installatie, waardoor gebruikers ongekende flexibiliteit hebben.

“Als je kijkt naar het gemak waarmee we Bright OpenStack kunnen uitrollen, naar het effectieve lifecycle management en naar de intuïtieve gebruikersinterface, dan zie je dat we eigenlijk onze jarenlange ervaring op het gebied van het ontwikkelen van volwassen en direct inzetbare beheersoftware naar de OpenStack-markt brengen,” zegt van Leeuwen. “Door best practices en automatisering te implementeren, helpt ons nieuwe product klanten met weinig OpenStack kennis een OpenStack private cloud te bouwen, beheren en gebruiken. System integrators en systeembeheerders zijn hierdoor een stuk productiever.”

Over Bright Computing
Bright Computing ontwikkelt producten die klanten helpen om HPC-, Hadoop-, storage-, database- en workstation-clusters te beheren, zowel on premise als in de cloud. Bright heeft kantoren in Amsterdam en in San Jose, Californië en verkoopt haar producten wereldwijd. Partners zijn onder andere: Amazon, Cisco, Cray en Dell. Bright Computing won in 2013 de Deloitte Fast50 ‘Rising Star’ Award en de Red Herring Top 100 North America Award. Tot haar klanten rekent Bright onder andere Boeing, ING, NASA, Roche en Stanford University.

Meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Bram Semeijn
bram@lubbersdejong.nl

Bright Computing, Inc.
Matthijs van Leeuwen
M.VanLeeuwen@BrightComputing.com

Dit persbericht is ook online te vinden op de website van Lubbers De Jong
Laatste van Bright Computing BV
23 jun 2015 Bright Computing stelt Clemens Engler aan als Director Business Development EMEA

2 jun 2015 Bright Computing sluit zich aan bij TM Forum en onthult Service Provider aanbod voor OpenStack

20 mei 2015 Bright Computing lanceert eigen OpenStack distributie tijdens OpenStack Summit

Logo Lubbers De Jong

Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo Puur Data
Logo Descartes
Logo Extreme Networks
Logo Dutchitchannel.nl
Logo TJIP
Logo Cisco
Logo CRM Partners
Logo Thinkwise
Logo Eaton
Logo Pro Contact
Logo PA Consulting
Logo Newion
Logo Red Hat, Inc.
Logo Genesys
Logo Qualys

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl