www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
Datum: (6 jaar en 37 dagen geleden)
PR: Clarity Benelux

Citrix introduceert Citrix Workspace Cloud

Veel productinnovaties en nieuwe producten gepresenteerd tijdens Citrix Synergy, de driedaagse conferentie over enterprise mobility en de software-defined workplace

Amsterdam, 18 mei 2015 - Citrix heeft op de driedaagse conferentie Citrix Synergy  in Orlando, Florida (VS) de Citrix Workspace Cloud geïntroduceerd, een nieuw cloudplatform dat de on-demand levering van een groot aantal IT-toepassingen en –diensten vereenvoudigt. Citrix Workspace Cloud brengt Windows apps, web apps, mobiele apps, desktops, documenten en digitale samenwerking op één plek samen, onafhankelijk van het apparaat of het netwerk dat wordt gebruikt. Tijdens Citrix Synergy, dat van 12 tot en met 14 mei plaatsvond, kondigde Citrix nog meer productinnovaties aan, onder andere op het gebied van enterprise mobility management, file sharing, workspace delivery en virtual desktop infrastructure.

Citrix Workspace Cloud is een nieuw platform dat lokaal en cloud met elkaar verbindt. IT-managers kunnen zo een veilige mobiele werkomgeving creëren waarin desktops, applicaties en data van elke infrastructuur beschikbaar zijn. Het is tegelijk voor partners en bedrijven een oplossing voor de toenemende druk van alle apparaten, apps en werkvormen op de traditionele infrastructuur.

Testomgeving Citrix Workspace Cloud
Citrix heeft tijdens Citrix Synergy speciaal voor partners en klanten een Test Drive gelanceerd, zodat zij een goede indruk kunnen krijgen van de impact en de voordelen van Citrix Workspace Cloud. In die testomgeving is het mogelijk om stapsgewijs een kant-en-klare Citrix Workspace in te richten en maximaal vijf mensen toegang te geven tot die werkplek.

Innovatie XenMobile
Tijdens Citrix Synergy heeft Citrix ook de verdere technologische innovatie aangekondigd van XenMobile, de enterprise mobility management (EMM)-oplossing. Citrix blijft deze EMM-oplossing ontwikkelen en verrijken voor eindgebruikers en IT-managers door nieuwe mobiele apps en cloud-based mobility management via de Citrix Workspace Cloud beschikbaar te maken. Volgens het recent verschenen Citrix 2020 Technology Landscape report is de werkomgeving flink aan het veranderen, van een fysieke werkplek naar een digitale werkplek die gedefinieerd is door software en die werknemers in staat stelt om altijd, vanaf elke plaats, met elk apparaat en met iedereen te werken. Die ontwikkeling vraagt om een integrale en complete EMM-oplossing voor een veilige mobiele werkplek. Met XenMobile hoeft een organisatie niet zelf allemaal verschillende oplossingen van verschillende leveranciers aan elkaar te knopen. XenMobile biedt de meest complete en flexibele oplossing om apps, data en apparaten te beheren.

ShareFile workspace
Citrix heeft ook ShareFile vernieuwd en introduceert nu een ShareFile workspace die naadloos meebeweegt met klanten over vier typen apparaten en die het mogelijk maakt om het delen van documenten op basis van de inhoud te bepalen. Citrix is het enige bedrijf dat zo’n complete oplossing biedt die enerzijds alle gebruiksvriendelijke mogelijkheden van filesharing geeft en anderzijds uiterst zakelijk met veiligheid omgaat.

Workspace Delivery Controller
Citrix maakt ook bekend dat het NetScaler aanzienlijk heeft verbeterd met nieuwe Unified Gateway-functies, waarmee klanten de veiligheid kunnen versterken en waardoor vereenvoudigde toegang op afstand mogelijk is tot de business applicaties die vanuit het centrale datacenter of de cloud op de verschillende eindgebruikerapparaten draaien. Nu de ontwikkeling steeds meer richting software defined networking (SDN) gaat, zorgt Citrix ervoor dat grote bedrijven makkelijk, snel, veilig en kostenefficiënt hun gebruikers toegang blijven geven tot de applicaties via elk apparaat op elke plek.

App delivery en virtual desktop infrastructure (VDI)
Op Citrix Synergy heeft Citrix ook de ontwikkelingen op het gebied van app delivery en virtual desktop infrastructure (VDI) laten zien. Tijdens de driedaagse conferentie toonde Citrix de innovaties in de XenApp- en XenDesktop-technologieën. Daarmee zijn IT-organisaties nog beter in staat om voor elk praktijkscenario de ideale combinatie van apps en andere ondersteuning in te richten, zodat medewerkers op elke plek en met elk apparaat hun beste werkprestaties kunnen leveren. Tijdens Citrix Synergy liet Citrix de integratie van Framehawk-technologie met HDX zien en een compleet nieuwe Citrix Receiver die een ongekende, intuïtieve werkplekervaring biedt. Daarbij kondigde Citrix aan dat het zijn toonaangevende positie in IT-veiligheid verder heeft versterkt met nieuwe functies die de certificering hebben die vereist zijn in de publieke sector, voor de financiële sector en in de zorg. Citrix kondigde ook een nieuwe release voor XenApp 6.5-klanten aan en nieuwe cloudservices voor klanten die naar de laatste versie willen overstappen. Voor klanten die zelf fabriceren en ontwerpen en Linux-applicaties gebruiken heeft Citrix nu een nieuwe Linux virtual desktop-feature geïntroduceerd die naadloos integreert met Windows app-delivery in de XenApp- en XenDesktop-oplossing.

Informatie Citrix Synergy
Meer informatie over de innovaties en nieuwe producten die zijn geïntroduceerd op Citrix Synergy en een overzicht van alle aankondigingen, vindt u in de newsroom van Citrix: http://www.citrix.com/synergy15pr

Over Citrix
Citrix (NASDAQ:CTXS) leidt de transitie naar de ‘software-defined workplace’ door het samenbrengen van virtualisatie, mobility management, netwerken en SaaS-oplossingen, om nieuwe manieren te ontwikkelen waardoor organisaties en mensen beter kunnen werken. Citrix-oplossingen ondersteunen zakelijke mobility door te voorzien in veilige mobiele werkomgevingen waarin mensen toegang hebben tot apps, desktops, data en communicatie op ieder device, over ieder netwerk en in de cloud. Met een jaaromzet in 2014 van 3,14 miljard dollar worden Citrix-oplossingen gebruikt in meer dan 330.000 organisaties en door meer dan 100 miljoen gebruikers wereldwijd. Meer informatie vindt u op www.citrix.nl of volg Citrix Benelux op Twitter via @citrixbenelux.

Voor meer persinformatie
Yellow Communications, Jennifer Schouten, telefoon +31 (0)23 555 34 24, e-mail citrix@yellow-communications.com
Laatste van Citrix
Vattenfall Solar Team partnert met Citrix