Herken zakelijke websitebezoekersContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (6 jaar geleden)
PR: Lubbers De Jong

Nieuwe versie JBoss Enterprise Application Platform vergemakkelijkt overstap naar de cloud

Nieuwste versie van Red Hat's Java EE applicatieplatform en uitgebreid abonnement helpt organisaties sneller DevOps-initiatieven te ontplooien in on-premise en PaaS-omgevingen, waaronder Red Hat’s OpenShift

Amsterdam, 12 mei 2015 – Red Hat, Inc., wereldwijd marktleider op het gebied van opensourcesoftware, kondigt Red Hat JBoss Enterprise Application Platform (JBoss EAP) 6.4 aan. De nieuwe versie biedt abonnees diverse extra mogelijkheden waaronder het inzetten van Java-applicaties in hybride cloud-omgevingen.

Bedrijven staan tegenwoordig onder grote druk om snel nieuwe applicaties te leveren. Talrijke factoren kunnen echter verhinderen dat bedrijven over de gewenste flexibiliteit beschikken om concurrerend te blijven. Denk hierbij aan licentieovereenkomsten, rigide propriëtaire stacks en IT-silo’s. Enterprises implementeren steeds vaker DevOps-methodologieën en aanvullende technologieën om afgeschermde communicatie tussen operationele en ontwikkelteams te doorbreken en de ontwikkeling van applicaties te versnellen. Met de toename van DevOps-adopties neemt ook de vraag naar technologieën toe, die DevOps-methodologieën complementeren, de productiviteit van ontwikkelaars verhogen en operationele teams nauw laten samenwerken.

“Ondanks dat DevOps mensen (en cultuur) boven tools en processen stelt, maakt de implementatie gebruik van technologie. Gartner, Inc. verwacht sterke groeimogelijkheden voor DevOps toolsets, met een totaalwaarde van 2,3 miljard dollar in 2015 voor DevOps tools – 21,1 procent meer dan de 1,9 miljard dollar in 2014. Tegen 2016 zal DevOps geen nichestrategie meer zijn die wordt ingezet door grote cloud-providers, maar een die wordt ingezet door 25 procent van de top 2000-organisaties wereldwijd.”1

Red Hat wil bedrijven helpen meer uit hun technologie te halen door ze meer keuzevrijheid te bieden. JBoss EAP ondersteunt een breed scala aan frameworks, besturingssystemen, databases, beveiliging en identiteitsystemen van derden om de integratie met bestaande infrastructuren te vergemakkelijken. Daarnaast biedt het nieuwe abonnement meer flexibiliteit en kan JBoss EAP - afhankelijk van de wensen en behoeften - in meerdere omgevingen worden ingezet, waaronder on-premise, in een Platform-as-a-Service (PaaS) omgeving of in hybride cloud-scenario’s.

Nieuwe functies in JBoss EAP 6.4 zijn onder meer:
  • Ondersteuning voor Java 8-applicaties en JSR 356, het Java API WebSockets implementatieprotocol. Ontwikkelaars kunnen real-time, rich client en mobiele applicaties bouwen met gereduceerde overhead en complexiteit.
  • Uitgebreide JBoss EAP-console en Red Hat Customer Portal-integratie biedt gebruikers direct toegang tot de Red Hat Customer Portal, inclusief de mogelijkheid voor support, openen van tickets en toegang tot de kennisbasis.
  • Nieuwe consolefunctionaliteit met een vernieuwde gebruikersinterface waarmee gebruikers logbestanden gemakkelijker in kunnen zien en beveiligingsconfiguraties voor applicaties kunnen beheren.
  • Kerberos autorisatie voor betere applicatiebeveiliging.
JBoss EAP op OpenShift biedt ontwikkelaars een volledig gecertificeerde Java EE 6-container en alle tools die nodig zijn om een breed scala aan Java-applicaties te bouwen, gebruiken en beheren. De combinatie van JBoss EAP en OpenShift Enterprise helpt bedrijven om zowel de ontwikkeling als activiteiten te optimaliseren door nog sneller enterprise-grade Java-applicaties in een gestroomlijnde PaaS-omgeving te kunnen bouwen.

JBoss EAP is voor leden van de JBoss Developer-community beschikbaar als download. Klanten kunnen de laatste updates krijgen via de Red Hat Customer Portal.

Quotes

Mike Piech, general manager, Middleware bij Red Hat
“We zien dat enterprises hun IT-beleid richten op de implementatie van initiatieven, zoals DevOps. De flexibiliteit van JBoss EAP kan als een veelzijdige basis fungeren waarop organisaties hun IT-organisatie kunnen bouwen en waarbij ze flexibiliteit en stabiliteit kunnen prioriteren. Als enterprises producten op de markt brengen, kunnen ze dankzij een betere samenwerking tussen ontwikkel- en operationele teams inefficiënties voorkomen.”

Gartner, Inc.
DevOps-ready tools tonen momenteel een enorm groeipotentieel en dat zal in de toekomst zo blijven. Deze tools zijn speciaal ontworpen en gebouwd met out-of-the-box-functionaliteit om de beschreven DevOps-kenmerken en -eigenschappen te ondersteunen. De meeste DevOps-tools maken momenteel deel uit van een grotere IT-operation en ontwikkel toolbox; echter, met time to value als een kritische vraag van klanten is de wijze waarop deze tools worden gepositioneerd en waargenomen in de markt veranderd.”2

Extra informatie Volg Red Hat
Over Red Hat, Inc.

Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een community-gedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: http://www.redhat.com.

Meer informatie voor de pers
Anke van Heerebeek
Lubbers de Jong
anke@lubbersdejong.nl

Dit persbericht is ook online beschikbaar

1Gartner Press Release, Gartner Says By 2016, DevOps Will Evolve From a Niche to a Mainstream Strategy Employed by 25 Percent of Global 2000 Organizations, March 5, 2015, http://www.gartner.com/newsroom/id/2999017

2Gartner Press Release, Gartner Says By 2016, DevOps Will Evolve From a Niche to a Mainstream Strategy Employed by 25 Percent of Global 2000 Organizations, March 5, 2015, http://www.gartner.com/newsroom/id/2999017
Laatste van Red Hat
Red Hat wil het eerste gecertificeerde Linux-platform voor wegvoertuigen leveren

Red Hat reduceert kosten en complexiteit van hybride cloudbeheer met uitbreiding Red Hat Insights

Red Hat stimuleert edge computing met de nieuwste versie van Red Hat Enterprise Linux
Verstreken tijd: 6 jaar

Logo Lubbers De Jong
Red Hat contact

Logo Red Hat

www.redhat.com
Red Hat sociaal

Red Hat tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Extreme Networks
Logo ISBW
Logo Infor