www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nl
2471 volgers blijven op de hoogte!

Voor het eerst doorloopt een OpenSource Boekhoudpakket een Financiële Audit met succes.

De standaard is gezet voor het OpenSource ERP pakket Odoo. Met de variant Odoo Blocks by Onestein zijn middels een COS 4400 audit door Grant Thornton* de financiële en boekhoudkundige functionaliteiten onder een vergrootglas gelegd en is deze met succes doorlopen. Vanaf nu kunnen bedrijven eindelijk betrouwbaar hun complete boekhouding voeren in OpenSource software.

Hiermee is Odoo Blocks by Onestein het eerste gecertificeerde OpenSource Boekhoudpakket van Nederland. In het pakket zijn de belangrijkste boekhoudkundige functies van Odoo en specifieke aanpassingen door Onestein als totaal pakket beoordeeld en zijn alle functies door de test gekomen.

Via de financiële auditfile (XAF) mogelijkheden is het uitwisselen van financiële informatie met systemen van bijvoorbeeld een externe boekhouder of accountant gemakkelijk. Er is voor Accountants nu geen reden meer hun eigen pakket te gebruiken. Dezelfde taken kunnen ook rechtstreeks worden uitgevoerd in Odoo Blocks.

Marcel van der Vight, PBBZ: “Inmiddels gebruiken wij met veel gemak Odoo (Blocks) bij onze klanten. Daarbij zijn wij overtuigd van de mogelijkheden van het systeem en gaan deze ook verder integreren in onze eigen praktijk.”

Onestein ontwikkeld het product Odoo Blocks nu verder door om naast de financiële huishouding van het bedrijf ook voorraad, warehousemanagement, eCommerce en een Kassasysteem toe te voegen.

Samer Nefawa, Onestein: “We hebben hiermee de basis gelegd voor kleine en middelgrote bedrijven om makkelijk en betrouwbaar in te stappen in een ERP-pakket met de complete vrijheid die Open Source software biedt.”

Over Onestein: Opgericht in 2012, eerste Nederlandse Gold Partner van Odoo, met een kleine 20 medewerkers richt zich op: ERP makkelijk te maken.

* Noot Grant Thorton (GT):
  • GT heeft op 7 maar 2015 een rapport uitgebracht conform de Nederlandse Standaard 4400: “Opdrachten tot het verrichten van overeengekomen specifieke werkzaamheden met betrekking tot financiële informatie”. Het rapport bevat feitelijke bevindingen inzake de uitkomsten van overeengekomen werkzaamheden met betrekking tot het testen van nader beschreven financiële functionaliteiten van Odoo 8 (opgezet door Onestein, Onestein Odoo Blocks - Boekhouden & CRM.)
  • Aangezien GT alleen verslag doet van feitelijke bevindingen uit hoofde van de overeengekomen specifieke werkzaamheden betekent dit dat GT geen accountantscontrole heeft toegepast en dat evenmin een beoordelingsopdracht op Odoo is uitgevoerd.
  • GT is niet verantwoordelijk voor de impact van eventuele wijzigingen die na uitvoering van de overeengekomen specifieke werkzaamheden aan Odoo zijn doorgevoerd.
  • GT is niet verantwoordelijk voor wijzigingen in de werking van Odoo functionaliteit als gevolg van installatie of inrichting van Odoo op locatie van de gebruiker.

Noot voor de redactie – Niet voor Publicatie.

Een kopie van het Audit rapport ligt ter inzage tot uw beschikking bij Onestein B.V.

Direct contact bij Onestein:
Samer Nefawa, General Manager, s.nefawa@onestein.nl, 088-6270201

Meer informatie over Onestein:
Onestein.eu

Logo Odoo, Logo OnesteinLogo Odoo GPRapport Image