www.marcommit.nlContentbureauwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
Datum: (5 jaar en 91 dagen geleden)
PR: ItsaRep

Mendix benoemt Kirby Wadsworth tot Chief Marketing Officer

Rotterdam, 7 mei 2015Mendix, de aanbieder van application Platform as a Service (aPaaS), heeft Kirby Wadsworth aangesteld als Chief Marketing Officer (CMO). In deze nieuwe functie is Wadsworth wereldwijd verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten, zoals branding, marktontwikkeling, productmarketing en corporate communicatie. Hij rapporteert direct aan Derek Roos, CEO van Mendix.

Kirby Wadsworth brengt meer dan twee decennia marketingervaring binnen de technologiesector met zich mee. Zo bekleedde hij executive marketing functies bij zowel publieke als private organisaties. Wadsworth is een strategische visionair die uitblinkt in teambuilding, communicatie, planning en het op elkaar afstemmen van sales en marketing om uitzonderlijke resultaten te leveren. Wadsworth heeft een bewezen staat van dienst in het positioneren van marktleiders door innovatieve ideeën en creatieve benaderingen.

“Mendix is een gevestigde innovator en thought leader in de snel groeiende enterprise markt voor app platforms”, aldus Roos. “Om onze footprint in de markt verder uit te breiden, ligt nu onze focus op verdere internationale groei van ons klantportfolio, partnernetwerk en developer community. In deze belangrijke fase van onze groei brengt de expertise en ervaring van Kirby verdieping aan in ons leadership team.”

“Elke industrie wordt op z’n kop gezet door digitale transformatie, denk aan ride-sharing, online entertainment, de logistieke sector of reisbranche en ga zo maar door. Voor het bewijs dat tegenwoordig de applicatie de business vormt, hoef je niet verder te kijken dan het apparaat in je zak. In deze dynamische tijd stelt Mendix organisaties in staat om te profiteren van nieuwe kansen door de combinatie van een visionair team en innovatieve technologie die industrieën razend snel transformeert”, vertelt Wadsworth. “De nu al indrukwekkende groei van Mendix wordt gedreven door het succes dat haar klanten en partners bereiken door het gebruik van deze geweldige technologie. Ik kijk uit naar de samenwerking met het sterke team van Mendix om verdere versnelling van de groei te realiseren."

Voordat hij bij Mendix in dienst trad, was Wadsworth CMO bij Limelight Networks, waar hij een nieuwe marktcategorie opzette, het bedrijf herpositioneerde en de aandeelhouderswaarde meer dan verdubbelde in drie jaar tijd. Daarvoor bekleedde hij de functie van vice president, global marketing bij F5 Networks, Inc., waar hij heeft bijgedragen aan de dynamische groei van het bedrijf dat onder zijn hoede van minder dan 400 miljoen dollar omzet naar meer dan 1 miljard dollar ging. Wadsworth was ook actief in executive marketing en business development functies bij Acopia Networks (overgenomen door F5), Revivio (overgenomen door Symantec), Storability (overgenomen door StorageTek), Compaq (overgenomen door HP) en Digital Equipment Corporation (overgenomen door Compaq).

Wadsworth behaalde een MBA aan de JL Kellogg Graduate School of Management aan de Northwestern University en behaalde zijn BSC in Information Systems aan de Northeastern University. Hij is een ervaren en gewilde spreker en de co-auteur van Recommend This!, een leidraad voor digitale marketing, uitgegeven door Wiley and Sons in 2014.

---------

Kirby Wadsworth, Chief Marketing Officer bij Mendix

Over Mendix
Mendix levert het App Platform waarmee organisaties sneller en beter web- en mobiele bedrijfsapplicaties kunnen ontwikkelen, integreren en aanpassen aan veranderende processen. Hierdoor is er niet in maanden, maar al in dagen resultaat te boeken en toegevoegde waarde voor de business te realiseren. Mendix heeft klanten als ING, ABN AMRO, TNT Express en Dun & Bradstreet. Meer informatie vindt u op www.mendix.com. Volg Mendix ook op twitter @Mendix

Marcommit PR
Pauline van Die
mendix@marcommit.nl
Verstreken tijd: 5 jaar en 91 dagen
Mendix contact

Logo Mendix

info@mendix.com
  www.mendix.com
Mendix sociaal

Mendix tweets

Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo Ivanti
Logo Greenhouse Datacenters
Logo Youfone
Logo BPSolutions BV