www.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
2471 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Extreme Networks introduceert serieuze SDN oplossingen met integratie van OpenDaylight voor Enterprise omgevingen

De stad Enfield in de Amerikaanse staat Connecticut zet SDN in voor de bouw van een allesomvattend Service Portal – bespaart kosten en verbetert de gebruikerservaring; de Mount Mary Universiteit rolt een Skype for Business UC-infrastructuur uit met SDN provisioning

LAS VEGAS/UTRECHT, 4 mei 2015 - Extreme Networks, Inc. (NASDAQ: EXTR), een toonaangevende leverancier van high performance netwerk oplossingen, heeft zijn software-defined networking (SDN) platform en OneController™ verbeterd waardoor beproefde open en gestandaardiseerde oplossingen als Group-Based Policy en OpenDaylight naadloos met het Microsoft Skype for Business UC-platform kunnen worden geïntegreerd.

Deze industrie-primeurs versterken Extreme Networks' geavanceerde policy management en de NetSight netwerk management applicatie, zodat Group-Based Policy vanuit één enkele managementapplicatie over de volledige netwerk infrastructuur kan worden uitgerold. Dankzij deze management oplossing, die de eerste in zijn soort is, kunnen klanten met Enterprise-karakteristieken SDN oplossingen uitrollen en configureren in multi-vendor of 'brownfield' omgevingen waar iedere nieuwe software architectuur rekening moet houden en kunnen samengaan met de live software die al aanwezig is.

Gerealiseerde Enterprise SDN projecten
Extreme Networks heeft inmiddels klanten zoals de stad Enfield in de Amerikaanse staat Connecticut en de Mount Mary Universiteit geholpen bij een vlekkeloos verlopen migratie van de vorige generatie SDN oplossingen naar het nieuwe en verbeterde SDN platform.

De stad Enfield levert gecentraliseerde IT ondersteuning voor 32 schoollokaties, de dienst openbare werken en de diverse hulpdiensten. De gemeentelijke CIO van Enfield stond voor de uitdaging om de kwaliteit van de IT diensten aan de gemeenschap te verbeteren, en tegelijkertijd de operationele efficiency te vergroten en de kosten te verlagen. Door de inzet van het verbeterde SDN platform van Extreme Networks beschikt Enfield nu over een on-demand service portal voor gebruikers, dat ook voorziet in een mobiel planningssysteem voor het gebruik van praktijkruimtes binnen de onderwijsinstellingen in de stad. Het planningssysteem verbetert de leerervaring van de studenten een maakt zelfbediening mogelijk. Ook zorgt de SDN oplossing voor automatisch toewijzing van bandbreedte en de priorisering van bedrijfskritische systemen.

Universitaire netwerkomgevingen, zoals ook die van de Mount Mary universiteit, staan voor de lastige taak om QoS en security policies op een efficiënte manier te implementeren in zowel bedrade als draadloze netwerkomgevingen. Met het SDN platform van Extreme Networks kan de universiteit QoS policies geautomatiseerd doorvoeren en tevens context-gerelateerde informatie verzamelen over het network en de applicaties. Het resultaat is een UC-uitrol van Skype for Business die sneller, eenvoudiger en gecontroleerd verloopt.

Belangrijkste verbeteringen aan het SDN platform:
  • Group Based Policy – integreert de NetSight management applicatie van Extreme Networks met de OpenDaylight Group-Based Policy (GBP) om op een consistente manier netwerk policies uit te rollen in een multivendor netwerk.
  • SDN Applications Store – biedt een online bibliotheek van betaalde en gratis apps voor de software defined netwerken van klanten en technology solution partners.
  • SDN Developer Portal – voorziet onafhankelijke ontwikkelaars van SDN applicaties van de noodzakelijke information voor opname van hun apps in de Extreme Networks app store.

Aanvullende informatiebronnen:

Over Extreme Networks
Extreme Networks is een vooraanstaande wereldwijde aanbieder van bedrade en draadloze netwerk infrastructuur- en beveiligingsoplossingen. Onze oplossingen stellen organisaties in staat om hun IT kosten te verlagen, terwijl tegelijkertijd de productiviteit en efficiency van de business wordt verhoogd door een unieke combinatie van automatisering, transparantie en beheermogelijkheden.

Niet voor publicatie
Meer informatie voor de pers:
Voor meer informatie, http://www.extremenetworks.com/solutions/sdn, of neem contact op met Ajin Ku, Country Manager BeNe Extreme Networks, aku@extremenetworks.com / +31620187982.