www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!

Laagdrempelige en betaalbare dienstverlening zorgt voor veiliger en zorgeloos computergebruik

Sliedrecht, 6 mei 2015 Iedereen heeft recht op een veilige, zorgeloze en snelle computerervaring, of ze nu online of offline werken. ESET Nederland biedt daarom online beveiligingsdiensten aan, waarbij beveiligingsexperts van ESET computers onderzoeken op beveiligingsrisico’s en die door middel van een grondige schoonmaak weer gezond maken. Deze nieuwe dienstverlening is onderdeel van de missie van het bedrijf om Nederland veiliger te maken door consumenten beter te beschermen tegen hackers en te informeren over andere digitale bedreigingen.

Directe aanleiding voor ESET Nederland om met deze nieuwe dienst te starten, is een recent onderzoek van de Consumentenbond, waaruit blijkt dat twee derde van de pc’s in Nederland last heeft van beveiligingslekken. “Vaak zonder dat consumenten dit zelf doorhebben”, zegt Dave Maasland, Managing Director van ESET Nederland. “Een alarmerende situatie, aangezien dit betekent dat het merendeel van de computers in Nederland kwetsbaar is voor hackers die op zoek zijn naar privégegevens, zoals bank- en creditcardinformatie, of inloggegevens van e-mailaccounts. Als IT Security-bedrijf voelen wij ons verantwoordelijk om deze situatie te veranderen en gebruikers te helpen, zodat zij kunnen genieten van een zorgeloze digitale ervaring. Wij beschikken over de kennis en een Nederlands sprekend team van experts die hun kennis kunnen overdragen en gebruikers kunnen informeren over wat er zoal speelt. Kortom, alle factoren om in actie te komen en te werken aan een veiligere digitale wereld voor consumenten, zijn aanwezig.”

Laagdrempelig en betaalbaar
ESET neemt consumenten daarom de zorg voor een veilige pc uit handen met laagdrempelige en betaalbare online beveiligingsdiensten. Daarbij helpt een IT-beveiligingsexpert van ESET mensen bij het analyseren, opschonen en schoonhouden van IT-apparatuur aan de hand van de volgende drie diensten.
  • Veiligheidscheck – uitvoeren van een beveiligingsscan en uitbrengen van een status/adviesrapport.
  • Installatieservice – verwijderen van oude antivirussoftware en installatie en configuratie op maat van ESET-software.
  • Malware Removal Service – opschonen van het systeem en verwijderen van virussen en overige malware.
Maasland: “Ons doel is om Nederland veiliger te maken op digitaal gebied en zoveel mogelijk mensen veilig en zorgeloos gebruik te laten maken van hun computer. Door een beveiligingsexpert de computer te laten onderzoeken en schoonhouden, maar ook de ESET-installatie uit te voeren en optimaal te configureren, weten consumenten zeker dat ze met een veilig apparaat werken en maken we een einde aan een onterecht veiligheidsgevoel. Het belangrijkste voor ons blijft het overdragen van de kennis op security-gebied, waardoor de consument de juiste keuzes kan maken in het computergebruik en zijn of haar digitale veiligheid kan waarborgen.”

Online of persoonlijk
De online beveiligingsdiensten zijn per direct beschikbaar via de ESET-website. De diensten zullen vanaf juni 2015 ook offline aangeboden worden. Consumenten kunnen daarvoor terecht bij een van de partners van ESET Nederland. Die zullen te vinden zijn op de ESET-website, waarbij klanten de mogelijkheid krijgen een servicepunt in te buurt te vinden.

Over ESET

Sinds 1987 ontwikkelt ESET bekroonde beveiligingssoftware die meer dan 100 miljoen gebruikers helpt om technologie veiliger te gebruiken. Het brede portfolio van beveiligingsproducten omvat alle populaire platformen en biedt bedrijven en consumenten over de gehele wereld de perfecte balans tussen prestaties en proactieve bescherming. Het wereldwijde verkoopnetwerk beslaat 180 landen, met regionale kantoren in Bratislava, San Diego, Singapore en Buenos Aires. Meer informatie is te vinden op www.eset.com en volg ons op LinkedIn, Facebook en Twitter.

Voor meer informatie:

ESET Nederland
Dave Maasland
Managing Director ESET Nederland
T.: +31 (0)184 647720
M.: dave@eset.nl

LVTPR
Gijs van Beek/ Kirsten Meij
T.: +31 (0)30 65 65 070
M.: eset@lvtpr.nl
Tags bij dit bericht
Eerder van ESET Nederland
24 okt 2017 ESET’s nieuwste versies beschermen consumenten tegen geavanceerde cyberdreigingen

19 jan 2016 Stomerijen vinden tienduizenden USB-sticks en smartphones tussen vuile was

6 mei 2015 ESET werkt met online beveiligingsdiensten aan veiligere digitale wereld voor consumenten
ESET Nederland contact

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlContentbureauwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nl