www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
2471 volgers blijven op de hoogte!
PR: ItsaRep

Performance Nederlandse topwebsites – April

Performr meet laadtijden van de top van de Nederlandse (e-commerce) websites. De stijgers, de dalers en wat opviel tijdens de analyse door Computest.

(Zoetermeer, 4 mei 2015)

Computest houdt met hun monitoring oplossing, Performr, doorlopend bij hoe snel de topwebsites in verschillende sectoren zijn en wanneer ze storingen hebben. Internetgebruikers wijken uit naar de concurrent als het langer dan 3 seconden duurt om pagina’s van een website te laden, een goede responstijd is dus essentieel.

Van de gemeten sectoren presteerden de websites van de Nederlandse telecomproviders wederom het beste, wat opviel is dat de meeste sectors hun responstijden wisten te verbeteren. De energie sector is echter weer verder gedaald. Deze maand vertellen de cijfers ons dat er een omgekeerd verband lijkt te bestaan tussen beschikbaarheid of gemiddelde laadtijd. Men moet dus blijkbaar de keuze maken tussen “Stabiel maar langzaam” of “Snel maar instabiel”.

Kijkend naar individuele websites zien we deze maand weer een aantal websites die er niet in slaagden gedurende de hele periode beschikbaar te zijn. Inshared, Zilveren Kruis en FBTO houden hun beschikbaarheid allen net niet boven de beoogde 99%, net als Albert.nl, die we vorige maand al flink zagen dalen. Allsecur.nl, Dominos.nl en Zalando.nl zien we wederom terug in de lijst vanwege hun hoge responstijden.

Ten slotte rest ons nog een overzicht van websites die de lijst van hun sector aanvoeren en als voorbeeld dienen voor hoe het zou moeten. We zien deze maand weer een aantal websites haasje-over doen, de concurrenten van de vorige maand zitten hen echter nog steeds op de hielen. Opmerkelijk is dat in de Travel sector KLM weggedrukt is door Sunweb, maar ook Arke, die een opvallende verbetering doormaakte deze maand.

Over Performr
Een goede performance van applicaties en applicatiemonitoring is niet alleen meer van belang voor de IT- afdeling. Met Performr wordt informatie op een toegankelijke en begrijpelijke manier gepresenteerd, voor zowel de technische professional als de commercieel verantwoordelijke medewerkers. IT-managers kunnen precies zien welke problemen op welke onderdelen van de webapplicatie worden gemeld. E-commerce managers kunnen de performance bewaken als er campagnes lopen of als om andere redenen de belasting van de infrastructuur toeneemt. De real-time informatie maakt het mogelijk om direct actie te ondernemen en de performance te verbeteren.

Performr is als SaaS-oplossing altijd online beschikbaar, ook met een mobile app en geeft via het online dashboard e-commercemanagers en IT-managers een visuele weergave van responstijden en foutmeldingen en hoe zij zich verhouden tot de bezoekersaantallen door een koppeling met Google Analytics.

Voor meer informatie: www.performr.com

Toelichting: Er is gekeken naar metingen van de homepage laadtijd tussen 8:00u en 22:00u om onderhoudswerkzaamheden in de nacht geen invloed te laten hebben op de resultaten. Er werd gemeten vanaf een 1.000 Mbit verbinding.

Noot voor de redactie:
Performr is ontwikkeld door Computest. Computest levert performancetesten op applicaties in complexe omgevingen voor de top in het Nederlandse bedrijfsleven en overheid. Het dienstenportfolio omvat stress-, load-en duurtesten als- mede DDoS en functionele testen. Tevens geeft het bedrijf advies, voert het scans en audits uit en levert het expertise op aanvraag. Met de kennis en oplossingen van Computest zijn organisaties in staat hun applicaties beter te laten functioneren en problemen te voorkomen. Het bedrijf is opgericht in 2005 en heeft ruim 50 testprofessionals in dienst.

Voor meer informatie:

Computest