Contentbureauwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: Pride PR

Acer lanceert 's werelds eerste curved monitor met NVIDIA G-SYNC-technologie

Samengevat door de redacteur
  • Curved 34 inch 21:9 UltraWide QHD (3440 x 1440) scherm met IPS-technologie voor een kijkhoek van 178 graden en een intensieve game-beleving
  • NVIDIA G-SYNC-technologie minimaliseert schokken en tearing
  • DTS® sound, 2 x 7W luidsprekers en een futuristische aluminium voet geven een geluid van wereldformaat in stijl

NEW YORK (23 april, 2015) - Acer kondigde vandaag de 34-inch curved 21:9 UltraWide Acer XR341CKA monitor aan, 's werelds eerste curved monitor met NVIDIA® G-SYNC™, die zorgt voor een volledige onderdompeling in de game-ervaring en schokken en tearing tot een minimum beperkt. DTS® sound, 2x 7W luisprekers, een zero-frame ontwerp met een futuristische aluminium voet en omgevingslichtopties vormen een spannende amusementservaring met stijl.

De Acer XR341CKA beschikt over een curved 21:9 UltraWide QHD (3440 x 1440) resolutie IPS-scherm met een kijkhoek van 178 graden, wat zorgt voor een totale onderdompeling in games en amusement met een breder beeld. De monitor ondersteunt 100% sRGB-kleurbalans, levert nauwkeurige kleurweergave dat een vereiste is voor ontwerpprofessionals en fotoliefhebbers, waarbij de kleuren van de toepassingen en de gedrukte uitvoer exact overeenkomen.

Het gebogen scherm zorgt dat iedere hoek van het scherm even ver verwijderd is van de ogen van de gebruiker, wat een uniforme kijkervaring oplevert. Het biedt ook een meer immersieve ervaring met een breder kijkveld en hoger waargenomen gebied van het perifere gezichtsveld in vergelijking met een plat scherm van vergelijkbare afmetingen. De XR341CKA kan worden ingesteld in een configuratie met meerdere monitoren voor een nog rijkere game-ervaring, dankzij het zero-frame ontwerp.

“Acer blijft trouw aan PC-gaming en toont dat met de introductie van de nieuwe NVIDIA G-SYNC-enabled XR341CKA-gamingmonitor”, aldus Jeff Fisher, senior vice-president van de GeForce business unit bij NVIDIA. “De GeForce GTX GPU is de eerste keuze van PC-gamers overal ter wereld, die in combinatie met NVIDIA G-SYNC-technologie het enige platform is dat ultra-soepele game-beleving biedt over het hele gamma van PC-games”.

Voor gamers ondersteunt de XR341CKA meerdere functies waarmee ze de prestaties van de monitor nauwkeurig kunnen afstellen, waaronder een kleurbeheer over zes instellingen mogelijk gemaakt door de nieuwste generatie G-SYNC, weergave op het scherm van de beeldverversing, en drie verschillende aanwijspunten om uit te kiezen. Gebruikers kunnen eenvoudig controleren of de G-SYNC-modus aan staat via een rood achtergrondlicht aan de linker onderkant van de monitor, waarvan de intensiteit verandert naar gelang de directe beeldverversingwaarde van de monitor.

De XR341CKA is ontworpen op basis van de ergonomie en kan worden gekanteld van -5° tot 35° en verticaal worden bijgesteld over 130 mm, zodat de gebruiker de monitor kan afstellen op de meest comfortabele kijkhoek. Hij beschikt ook over technologie om knipperen te beperken en zo vermoeidheid van de ogen te verminderen voor een meer comfortabele game- of werkervaring.
De XR341CKA ondersteunt DisplayPort- en HDMI-invoer en heeft een ingebouwde USB 3.0-aansluiting waarmee smartphones en andere apparaten snel opgeladen kunnen worden.

Prijzen en verkrijgbaarheid
De Acer XR341CKA is vanaf juni verkrijgbaar in de Benelux vanaf € 1.399,-. Voor informatie over beschikbaarheid, productspecificaties en prijzen in specifieke markten, kunt u contact opnemen met uw dichtstbijzijnde Acer-vestiging of leverancier via www.acer.com.
De XR341CKA is vandaag onthuld tijdens de persconferentie next@Acer in het 4 World Trade Center in New York, waar Acer haar nieuwste toestellen en oplossingen voor gezinnen, studenten en professionals heeft aangekondigd. Ga voor meer informatie naar: acer.com/nextatacer.

Over Acer
Acer is opgericht in 1976 en is een hardware + software + services bedrijf dat zich heeft toegelegd op onderzoek, design, marketing, sales en support van innovatieve producten om het dagelijks leven van mensen te verbeteren. Het productaanbod van Acer bestaat uit pc's, beeldschermen, projectoren, servers, tablets, smartphones en wearables. Daarnaast ontwikkelt Acer cloudoplossingen om deze te koppelen in het Internet of Things. Acer heeft 7.000 mensen in dienst en is wereldwijd de nummer 4 voor pc's (IDC 2014). Het bedrijf haalde in 2014 een omzet van 10,39 miljard dollar. Kijk voor meer informatie op www.acer.com.

Acer
Sterre Swank
E-mail: sterre.swank@acer.com

Pride PR
Marloes de Ruiter
E-mail: acer@pridepr.nl

© 2015 Acer Inc. Alle rechten voorbehouden. Acer en het Acer-logo zijn geregistreerde handelsmerken van Acer Inc. Andere handelsmerken, geregistreerde handelsmerken en/of servicemerken, al dan niet aangegeven, zijn eigendom van hun respectieve eigenaren.
Eerder van Acer
Het einde der tijden voor ‘platte OCR’?

Merijn Bos is nieuwe sales-ster aan firmament van snelgroeiende CoolProfs

Acceptatie van minderheden door Nederlandse leidinggevenden ver te zoeken

Anywhere365 neemt IQ Messenger over – het merkonafhankelijke software platform voor alarmering en IoT communicatie

Check Point: Mobiele malware voor eerst in drie jaar in top meest actieve cyberdreigingen

CM.com gaat samenwerking aan met Google voor nieuwe beveiligingsoplossing

Contentmarketingbureau LVB breidt uit met 3 nieuwe talenten

Ontdekte Zero-day kwetsbaarheid in Windows OS al gebruikt in gerichte aanval

Fortinet neemt SOAR-leverancier CyberSponse over
Citrix maakt werk persoonlijker

Workfront benoemt Maria Alvarez tot lid van de Raad van Bestuur

Uniserver neemt datacenterinfrastructuur van Detron over

Collibra, the data intelligence company, stelt Madan Gadde aan als Chief Customer Officer

Helft gemeenteambtenaren: gemeente voldoet niet aan digitale behoeften burger

Schuldgevoel consument het grootst bij bestelling pakket uit ander werelddeel

SMS versturen: ook in de winter een uitkomst!

Cegeka versterkt internationale positie door overname KPN Consulting

Cybersecurity visie op 2020

Nedap video release: Royal Swinkels Family Brewers

OKI breidt distributie uit met M.K. Computer Electronic voor OKI onderdelen

Panasonic Toughbook verstevigt positie als Europees leider van robuuste notebooks en tablets

Vooraanstaand onderzoeksbureau noemt Trend Micro leider in Cloud Workload Security

Nieuw research-team SentinelOne vindt link tussen crimeware-organisatie TrickBot en Noord-Koreaanse Lazarus-aanvallers

Let op: 'Handige' zoekmachine blijkt vaak wolf in schaapskleren

Experts: richt nationaal informatiepunt quantumtechnologie op

TIE Kinetix: Publication of Annual Report 2019

Logo Barracuda Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl