www.EVENTIVE.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (5 jaar en 73 dagen geleden)

Acer lanceert 's werelds eerste curved monitor met NVIDIA G-SYNC-technologie

Samengevat door de redacteur
  • Curved 34 inch 21:9 UltraWide QHD (3440 x 1440) scherm met IPS-technologie voor een kijkhoek van 178 graden en een intensieve game-beleving
  • NVIDIA G-SYNC-technologie minimaliseert schokken en tearing
  • DTS® sound, 2 x 7W luidsprekers en een futuristische aluminium voet geven een geluid van wereldformaat in stijl

NEW YORK (23 april, 2015) - Acer kondigde vandaag de 34-inch curved 21:9 UltraWide Acer XR341CKA monitor aan, 's werelds eerste curved monitor met NVIDIA® G-SYNC™, die zorgt voor een volledige onderdompeling in de game-ervaring en schokken en tearing tot een minimum beperkt. DTS® sound, 2x 7W luisprekers, een zero-frame ontwerp met een futuristische aluminium voet en omgevingslichtopties vormen een spannende amusementservaring met stijl.

De Acer XR341CKA beschikt over een curved 21:9 UltraWide QHD (3440 x 1440) resolutie IPS-scherm met een kijkhoek van 178 graden, wat zorgt voor een totale onderdompeling in games en amusement met een breder beeld. De monitor ondersteunt 100% sRGB-kleurbalans, levert nauwkeurige kleurweergave dat een vereiste is voor ontwerpprofessionals en fotoliefhebbers, waarbij de kleuren van de toepassingen en de gedrukte uitvoer exact overeenkomen.

Het gebogen scherm zorgt dat iedere hoek van het scherm even ver verwijderd is van de ogen van de gebruiker, wat een uniforme kijkervaring oplevert. Het biedt ook een meer immersieve ervaring met een breder kijkveld en hoger waargenomen gebied van het perifere gezichtsveld in vergelijking met een plat scherm van vergelijkbare afmetingen. De XR341CKA kan worden ingesteld in een configuratie met meerdere monitoren voor een nog rijkere game-ervaring, dankzij het zero-frame ontwerp.

“Acer blijft trouw aan PC-gaming en toont dat met de introductie van de nieuwe NVIDIA G-SYNC-enabled XR341CKA-gamingmonitor”, aldus Jeff Fisher, senior vice-president van de GeForce business unit bij NVIDIA. “De GeForce GTX GPU is de eerste keuze van PC-gamers overal ter wereld, die in combinatie met NVIDIA G-SYNC-technologie het enige platform is dat ultra-soepele game-beleving biedt over het hele gamma van PC-games”.

Voor gamers ondersteunt de XR341CKA meerdere functies waarmee ze de prestaties van de monitor nauwkeurig kunnen afstellen, waaronder een kleurbeheer over zes instellingen mogelijk gemaakt door de nieuwste generatie G-SYNC, weergave op het scherm van de beeldverversing, en drie verschillende aanwijspunten om uit te kiezen. Gebruikers kunnen eenvoudig controleren of de G-SYNC-modus aan staat via een rood achtergrondlicht aan de linker onderkant van de monitor, waarvan de intensiteit verandert naar gelang de directe beeldverversingwaarde van de monitor.

De XR341CKA is ontworpen op basis van de ergonomie en kan worden gekanteld van -5° tot 35° en verticaal worden bijgesteld over 130 mm, zodat de gebruiker de monitor kan afstellen op de meest comfortabele kijkhoek. Hij beschikt ook over technologie om knipperen te beperken en zo vermoeidheid van de ogen te verminderen voor een meer comfortabele game- of werkervaring.
De XR341CKA ondersteunt DisplayPort- en HDMI-invoer en heeft een ingebouwde USB 3.0-aansluiting waarmee smartphones en andere apparaten snel opgeladen kunnen worden.

Prijzen en verkrijgbaarheid
De Acer XR341CKA is vanaf juni verkrijgbaar in de Benelux vanaf € 1.399,-. Voor informatie over beschikbaarheid, productspecificaties en prijzen in specifieke markten, kunt u contact opnemen met uw dichtstbijzijnde Acer-vestiging of leverancier via www.acer.com.
De XR341CKA is vandaag onthuld tijdens de persconferentie next@Acer in het 4 World Trade Center in New York, waar Acer haar nieuwste toestellen en oplossingen voor gezinnen, studenten en professionals heeft aangekondigd. Ga voor meer informatie naar: acer.com/nextatacer.

Over Acer
Acer is opgericht in 1976 en is een hardware + software + services bedrijf dat zich heeft toegelegd op onderzoek, design, marketing, sales en support van innovatieve producten om het dagelijks leven van mensen te verbeteren. Het productaanbod van Acer bestaat uit pc's, beeldschermen, projectoren, servers, tablets, smartphones en wearables. Daarnaast ontwikkelt Acer cloudoplossingen om deze te koppelen in het Internet of Things. Acer heeft 7.000 mensen in dienst en is wereldwijd de nummer 4 voor pc's (IDC 2014). Het bedrijf haalde in 2014 een omzet van 10,39 miljard dollar. Kijk voor meer informatie op www.acer.com.

Acer
Sterre Swank
E-mail: sterre.swank@acer.com

Pride PR
Marloes de Ruiter
E-mail: acer@pridepr.nl

© 2015 Acer Inc. Alle rechten voorbehouden. Acer en het Acer-logo zijn geregistreerde handelsmerken van Acer Inc. Andere handelsmerken, geregistreerde handelsmerken en/of servicemerken, al dan niet aangegeven, zijn eigendom van hun respectieve eigenaren.
Laatste van Acer
Acer introduceert een nieuwe serie krachtige Veriton K-werkstations

Acer ondertekent samenwerkingsovereenkomst met Romain Grosjean's R8G e-Sports-simraceteam

Acer Earns 11 Red Dot Awards for Product Design; Predator Gaming Chair Also Wins Innovation Products Award
Verstreken tijd: 5 jaar en 73 dagen
Acer contact

Logo Acer

Acer sociaal

Acer tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise