www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!

Ezwim steunt initiatief Girlsday 2015

Amsterdam, 23 April 2015

Ezwim, de wereldwijde leider in Telecom Expense Management (TEM) technologie, opent ter gelegenheid van Girlsday 2015, op vrijdag 24 april, zijn deuren voor 12 meisjes uit Groep 7 van de openbare basisschool De Burght in Amsterdam. Girlsday is bedoeld om meisjes reeds op jonge leeftijd kennis te laten maken met bètawetenschappen, techniek en ICT.

Deze dag zal Ezwim de dames laten zien hoe programmeren werkt. De dames gaan aan de slag op hun eigen telefoon of tablet. Op een speelse manier leren ze hun eerste regels computercode schrijven. Door het gebruik van een eigen apparaat kunnen ze thuis blijven ‘spelen’ met hun zelfgemaakte computerprogramma.

“Het is een prachtig initiatief van VHTO om “Girlsday” te organiseren en wij steunen dit graag. Het is nog absoluut een ‘man’s world’, maar gelukkig zien wij steeds meer vrouwen die zich voor bèta, techniek en ICT interesseren,“ zegt Bram Cool, CEO van Ezwim. “Wij hopen dat we meisjes kunnen enthousiasmeren voor een carrière in deze richting. Overigens doet Ezwim het best goed, want 33% van onze mensen zijn vrouw, wat relatief hoog is voor een software onderneming.”

Over VHTO
VHTO is het expertisebureau in Nederland op het gebied van meisjes/vrouwen en bèta, techniek en ICT. VHTO voert activiteiten uit om de participatie van meisjes en vrouwen in bètawetenschap, techniek en ICT in Nederland te vergroten. VHTO richt zich daarbij op de hele keten van primair onderwijs, voortgezet onderwijs, bèta/technische en ICT-opleidingen in het middelbaar beroeps- en het hoger onderwijs tot en met de arbeidsmarkt.

Over Girlsday
Girlsday is een initiatief van VHTO om meisjes op jonge leeftijd kennis te laten maken met bètawetenschappen, techniek en ICT. Dit landelijke evenement vindt jaarlijks plaats in april, in 2015 op donderdag 23 april. Tijdens Girlsday openen tal van bèta-, technische en ICT-bedrijven én technische of ICT-afdelingen van bedrijven hun deuren voor meisjes van 10 tot 15 jaar.

Over Ezwim
Ezwim is wereldwijd marktleider op het gebied van TEM-Technologie. Ezwim biedt een uitgebreid portfolio van Telecom Expense Management applicaties via het internet (Software as a Service). Met zijn TEM applicaties ondersteunt Ezwim bedrijven om telecomkosten volledig inzichtelijk te maken, te verlagen en de efficiency van bijbehorende processen te vergroten. Het betrekken van medewerkers, real-time informatie, Lean Telecom, de ISO 27001 certificering en vergaande selfservice opties zijn onderscheidende factoren voor Ezwim. Het flexibele karakter van de bewezen Ezwim technologie maakt het uitermate geschikt voor alle typen bedrijven; groot, klein, nationaal en internationaal. Sinds 2001 werkt Ezwim met tevreden klanten over de hele wereld.

Voor meer informatie:

Ezwim